Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070815

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Tack alla som var där, det är alltid trevligt att träffa nytt folk :)

Micke
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Amenååå, läste och såg det nu. trodde man fick pappret med inbetalningskort samtidigt som godkännandet :gnissla blir till att pröjsa snabbt som satan nu. tror du att man får högre prio om man sätter in mer pengar? :D

Fick tipset av en kompis när jag satt i samma läge i vintras/våras, men hann inte upptäcka det särskilt tidigt heller.. Betalade och dagen efter kom inbetalningskortet :tungan Jaja, det gick det också :)
Tror det är fel konto att sätta in mer pengar på för att få högre prio.. Finns nog garanterat andra där dom gör mer nytta :D :näsblod
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag hade tänkt att göra er sällskap idag också, men det var ju kortege ut till Fjällnora hemma i Uppsala.

Det var mysigt att få surra lite skit med folket i UaRR också, plus att dottern vann crosshandskar på tipsrundan :) Hoppas kunna haka på nästa tur, om jag inte ska ut med tjejerna i klubben då.

// Ullis

P.S Doktorn, jag kollade upp laddningen hos Kamikaze.....den sööööög :(
 

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Roslagen
Hoj
Fireblade -07
Tack Kapten för en skön tur,
och alla gruppledare också för den delen.

Sedan är en ursäkt till Ragge på sin plats för att vi inte väntade in honom på sista sträckan, blev lite vilda västern till Vaxholm.
Trodde du fick problem med hojen igen redan i vid starten i Karby då jag inte såg dig alls, men tror det gör man i kyrkan.
 

Dr.Bike

Guest
Tack själv Doktorn..BRA och jämt tempo, vi hängde med trots allt...DET trodde jag ärligt inte vi skulle.:tummenupp

Äh - det är bara jag som är gammal och långsam... ;)

Tack Kapten för en skön tur,
och alla gruppledare också för den delen.

Sedan är en ursäkt till Ragge på sin plats för att vi inte väntade in honom på sista sträckan, blev lite vilda västern till Vaxholm.
Trodde du fick problem med hojen igen redan i vid starten i Karby då jag inte såg dig alls, men tror det gör man i kyrkan.

Korrekt - och BRA påpekande!
Precis som på patrul, så skall ALLTID näst siste man hålla koll i backspegeln...
Så att siste man inte fösvinner.

Och detta gäller ju alla, blir det tomt bakom så undersöker man ju vad det beror på...

P.S Doktorn, jag kollade upp laddningen hos Kamikaze.....den sööööög :(

Jaså man duger inte längre... :gråta

:D Jo jag hörde det. Vi luncherade ihop idag jag och KK.
Det var visst inget vidare skjut i laddningen där nej...
Det borde undersökas närmare.


Väl bekomme! Allt bra med dig? Fick rapporten att du stannade av och vinkade förbi resten av hojarna i vår grupp.
 
Last edited:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Tack för idag. Skönt att kunna köra utan att behöva tänka på så mycket annat än själva körningen. Nästa gång stoppar jag nog i ett par öronpluggar..

Mätarställningen på hojen tickade precis över 100 mil när jag nådde Solna på vägen hem och det känns som jag börjar komma överens med den nu. Under kvällen lärde den mig minst 2 saker:

Nya däck kan tydligen vara hala trots 100 mil - blev spännande när regnet kom
Det går att powerwheela på 3:an vilket var totalt otänkbart på förra hojen

Utöver detta såg jag att någon på verkstaden lyckats sumpa en skruv till magkåpan vid servicen imorse :mad:

Ses inte nästa onsdag men väl den därpå..

/RMT
 

Dr.Bike

Guest
Visiret lossnade... Fick dit det igen men körde lite lugnare, hade blivit jobbigt att köra i moppefart hem. Jag som skulle vinna :rolleyes:

Skönt att höra!
Men då är du ju en vinnare iaf - ett moget beslut, och det tycker jag är starkare än att bara falla för grupptrycket och köra vidare med trasiga grejer!
:tummenupp från mig iaf!

Likaså du okände som kom fram i gottröra och bytte ner dig en grupp.
MKT starkt och bra gjort!
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Visiret lossnade... Fick dit det igen men körde lite lugnare, hade blivit jobbigt att köra i moppefart hem. Jag som skulle vinna :rolleyes:

VAR det du som låg bakom oss....Röd SV650S?
UNDRADE vart du tog vägen....Fick höra att det va ok iallafall...(Hade tänkt att vända)
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Japp! Jävvla go tur idag, trots regnet! Tack till alla inblandade!:yoparty

Nu sitter jag här med en besk och en sval pilsner....:D
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Last edited:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
AVUNDSJUK!

Kom inte iväg från jobbet förrens kl 21. Mötte ett antal hojar på väg till Skogis... Skruvade upp bilstereon till max och svor över allt som absolut var tvunget att hända på jobbet... :mad:

Nåja. Så här efter ett par kalla pilsner och en stoor grogg är det natti natti.
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
AVUNDSJUK!

Kom inte iväg från jobbet förrens kl 21. Mötte ett antal hojar på väg till Skogis... Skruvade upp bilstereon till max och svor över allt som absolut var tvunget att hända på jobbet... :mad:

Nåja. Så här efter ett par kalla pilsner och en stoor grogg är det natti natti.

BANGARE!!!!!:D :D
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top