Sporthoj.com för alla?

Status
Ej öppen för fler svar.
titta! en hel tråd startad om bara mig

får jag vipkort på spybar nu :tummenupp

några saker

1. jag tycker att silwer skriver vettiga kommentarer. det kan faktiskt hända bra mycket mer när nån flåsar i 200+ bland bilar än när nån sladdar på nån gammal gräsmatta

2. angående att jag ligger på bevakningslista. jag vill absolut inte bli utkickad från detta forum då jag tycker att det är suveränt. jag skulle gärna vilja att det drogs upp lite mer riktlinjer om vad för filmer som är ok att posta här. är det ok att lägga upp filmer med hur vild körning som helst så länge inget går sönder?

3. jag tror också att killarna som smattrar runt på de feta fyrtaktarna i filmen är 10 år gamla. eller nej dom är nog sju år gamla föresten

Klart det bara ska vara mysiga naturfilmer. 65 på 70-väg, släppa över gamla vid övergångställen, inte luta för mycket, det är sånt vi vill se. Gärna filmat med sån där "suddig" lins.
"Goldwings i solnedgången" rekommenderas.

:rolleyes:

John Holmes skrev:
Klart det bara ska vara mysiga naturfilmer. 65 på 70-väg, släppa över gamla vid övergångställen, inte luta för mycket, det är sånt vi vill se. Gärna filmat med sån där "suddig" lins.
"Goldwings i solnedgången" rekommenderas.

:rolleyes:

:rofl :rofl :rofl :rofl roooooooooligt

Lite intressanta exempel här. Speciellt dem som anser att skall detta slängas ut skall allt som är olagligt slängas ut.

Generellt kan vi nog vara överens om att alla här kör olagligt, mer eller mindre. MEN att utgå från det och anse att alla skall tycka detta är ok är ju en jävligt rolig slutsats. Att vi här har en tvivelaktig moral vad gäller hastighetsgränser är ju helt klart, men de flesta har iallfall förmågan att i viss mån ta ansvar för vad de gör när de kör för fort/på bakhjul/whatever och håller igen på de uppenbart hjärndöda grejorna.

Dock inte alla.

Bryter vi mot lagar? Ja, de flesta. Beter vi oss som svin? Nej, mycket få av oss.

bmwjohan skrev:
2. angående att jag ligger på bevakningslista. jag vill absolut inte bli utkickad från detta forum då jag tycker att det är suveränt. jag skulle gärna vilja att det drogs upp lite mer riktlinjer om vad för filmer som är ok att posta här. är det ok att lägga upp filmer med hur vild körning som helst så länge inget går sönder?

Dra upp riktlinjer? Ska vi inte ta och lobotomera dig istället din skit!

Jag har faktiskt inte sett en enda film här på SH tidigare där
någon har ägnat sig åt en sån fullständigt meningslös skadegörelse
av allmän egendom. Kanske ett sundhetstecken trots allt.

Jag tycker att du ska bli bannad från SH för gott.

K-Micke skrev:
Ska vi inte ta och lobotomera dig istället din skit!

är det tillåtet att skriva den här sortens kommentarer?

jag har då aldrig gjort ett enda personangrepp någonsin på detta forum.

tycker det är lite lustigt vilka kommentarer folk slänger ur sig på såna här forum. har väldigt svårt för att föreställa mig att personer drar såna här kommentarer på riktigt. jag har då aldrig fått höra någon.

jag tycker inte att det är konstigt att fråga om riktlinjer angående filmer. nästa gång jag postar nån kul film jag hittat så kan jag väl skicka den till swedie först så att han får avgöra ifall det är ok att lägga upp den utan att riskera att lynchmobben startas.

bmwjohan skrev:
är det tillåtet att skriva den här sortens kommentarer?

Nej man får inte göra personangrepp. Det har avhandlats tidigare. Rapportera inlägget till en faderator.

pajkastning,,, varför kan man inte rapportera hela tråden:)
stäng igen skiten

Men allvarligt bmwjohan, förstår du inte varför jag blir förbannad?
Har du ingen som helst förståelse för det?
Som sagt var jag har tack och lov inte sett någon liknande film på SH.
Kan du förklara hur du och dina kompisar tänkte när ni kom på den
lysande idén att köra sönder gräsmattan och campingplatsen?

Last edited:
bmwjohan skrev:
...

tycker det är lite lustigt vilka kommentarer folk slänger ur sig på såna här forum. har väldigt svårt för att föreställa mig att personer drar såna här kommentarer på riktigt. jag har då aldrig fått höra någon.

...

"Lustigt vilka kommentarer...."

Jesus. Vad hade du väntat dig när du visar dina dumheter för några andra än dina ryggdunkande fjortispolare? Applåder?

Sen var väl iofs det quotade inlägget lite väl mycket ett oförvridet personangrepp....

Citat från annan tråd:

bmwjohan skrev:
jag och mina kompisar är ofta ute på landet och tävlar om vem som kan sladda och spinna mest med sina crossar. vi åker alla 250 crossar och det är rätt jämt. ett tag dominerade jag totalt med min trimmade 500 cross, men den är såld nu och jag åker 250 igen.
jag satt och funderade här om dagen på hur jag ska kunna få till ännu mera grussprut från mitt bakdäck och jag kom då på tanken att bygga en cross av en landsvägshoj.
om man köper en gammal suzuki 750 av något slag, för kanske en 12000kr så att det inte blir så dyrt och sedan typ gör streetfighter av den fast att man även byter till crossdäck, vad tror ni om det? den skall inte användas till att köra på crossbana med utan att sladda på grusvägar, gräsmattor och köra skogstigar med. jag kan knappt föreställa mig hur läckert det skulle va att ha ett crossbakdäck på min gixxer och sen kolla hur feta gruskvastar man skulle kunna göra med den. känns som att man skulle slakta crossarna.
det största problemet känns som att det skulle bli markfrigången. man skulle nog slå i en och annan rot/gren på skogstigarna, men fy faaaaaaaaaaan vilka speedwayhäng man skulle kunna åka med på grusvägarna

vad tror ni? låter det kul? skulle det funka?

Försöker du bmwjohan få oss att tro att det inte är du och dina polare som
medverkar i filmen? Vems gräsmatta ska du förstöra nästa gång?

Har just sett den omtalade filmen. Någon skulle ha ett ordentligt kok stryk.

[16:15] <NoicE> Ja filmen var ju rätt tråkig
[16:16] <NoicE> och dom hade nog kunnat ha roligare för dom pengarna soppan kostade
[16:16] <\Silwer> jopp
[16:16] <NoicE> det ger ju inte direkt mkt o börna?
[16:16] <\Silwer> där ser du, är det nåt att ifrågasätta hela forumet över?:-))
[16:16] <JohnHolmes> Hoppa över skymda krön hade varit både roligare och farligare
[16:16] <NoicE> börna i cirklar och sladda är ju kul
[16:16] <\Silwer> jo
[16:17] <\Silwer> en liten stund

Alltså jag blir inte irriterad över detta, jag känner bara: "Varför?"

t-rex skrev:
"Lustigt vilka kommentarer...."

Jesus. Vad hade du väntat dig när du visar dina dumheter för några andra än dina ryggdunkande fjortispolare? Applåder?

Sen var väl iofs det quotade inlägget lite väl mycket ett oförvridet personangrepp....

nej det var inte så jag menade. det jag menade är att det känns som att folk vågar häva ur sig bra mycket mer på ett forum än vad dom gör i verkligheten.
folk känner sig nog rätt skyddade bakom sina skärmar.
hur skulle du reagera om någon kom fram till dig på riktigt och sa att "jag ska lobotomera dig din skit"?

Jag hoppas att något moppe-fucko kommer på den utmärkta idén att blästra
bmwjohans fina bil genom att sprätta grus och sten med sin storebrors cross.
Det vore ”extremt”.

Bmwjohan skulle säkert uppskatta humorn när han får betala flera tusen i
självrisk får att få bilen omlackad.

/A

K-Micke skrev:
Citat från annan tråd:

Försöker du bmwjohan få oss att tro att det inte är du och dina polare som
medverkar i filmen? Vems gräsmatta ska du förstöra nästa gång?

jag har skrivit på några ställen på detta forum att jag kör över 200km/h för det mesta med min sporthoj. alltså är jag ghostrider. vem skulle det annars kunna vara?

Ibland behövs lite hårda ord för att få fram sitt budskap, bmwjohan.
Jag kan ju posta några smileysar också: :mad: :mad: :mad:
Här har du några till: :mad: :mad: :mad:

Och du undviker att svara på frågan: Varför?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride