Sporthoj.com för alla?

Status
Ej öppen för fler svar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Skulle göra ett inlägg i tråden där bmwjohan hade lagt upp en film som många reagerade kraftigt mot. Men Swedie stängde tråden mitt i diskussionen.

Mattias drog en tydlig gräns för vad som är ok på sporthoj.com och vidarebefordrade filmen till polisen m.fl. Vore inte en rimlig konsekvens vara att porta slödder som bmwjohan från forumet?

Kan sporthoj.com vara både en högt rankad MC-portal med ambitioner att locka seriösa annonsörer och en hemvist för destruktiva personer vars främsta intresse är att väcka anstöt och frossa i andras olycka?

Skulle göra ett inlägg i tråden där bmwjohan hade lagt upp en film som många reagerade kraftigt mot. Men Swedie stängde tråden mitt i diskussionen.

Mattias drog en tydlig gräns för vad som är ok på sporthoj.com och vidarebefordrade filmen till polisen m.fl. Vore inte en rimlig konsekvens vara att porta slödder som bmwjohan från forumet?

Defenitivt. Ut med packet.

Kan sporthoj.com vara både en högt rankad MC-portal med ambitioner att locka seriösa annonsörer och en hemvist för destruktiva personer vars främsta intresse är att väcka anstöt och frossa i andras olycka?

Nej. Sporthoj.com ska vara det förstnämnda - en MC-portal för MC-intresserade, inte en portal för kriminella motorcyklister.

Fel forumdel.
Jag tog ner filmen jag med, skolgårdsgrejen har jag själv gjort i yngre dar.
Det jag tycker var väl hårt är när de sprutar ner privata husvagnar, det är ju en kostnad som ägaren får ta, det tycker jag faktiskt var svinigt.

Vad folk postar på forumet avgör ju de styrande, det är så jäkla dubbelt här ändå, vissa som spelar in filmer som innehåller tokerier där saker kunde ha hänt sägs det inget om, det kanske var en aktad profil som gjort det, rätt snart har man en massa "jag menade inte så" svar i trådar när dessa känner sig förorättade.
Jag har undvikit skriva nåt på några dar sen senaste vintersammanbrottet och det är ju lika mycket spam som alltid, folk som minsan var så väldigt seriösa och ville ha bort både det ena och det andra är inte ett skit bättre själva, städa hemma först innan ni öppnar käften.

bmwjohan och hans polare är nog yngre förmågor skulle jag tro, tyvärr gjorde man en del korkat på den tiden utan tanke på vad det kostade eller om nån annan blev lidande.

Alla som bidrar med diskussioner både OT och OnT bidrar till SH:s utveckling. Alla som bara ligger i bakgrunden och läser inlägg bidrar till SH:s spridning och fler potentiella medlemmar av första kategorin.

Självupptagna störiga personer som inte kan skilja på ditt och mitt och sedan lägger upp bildbevis på sitt infantila beteende bör plockas bort, antingen begränsad tid eller för gott. Samma sak med personer som hyser rasistiska och/eller nazistiska åsikter (jag vet att det är skilnad på sk. patrioter och nationalromantiker samt resten).
Filmad vårdslös hastighetsöverträdelse i tätbefolkade områden är inte så lämpligt, men här är uppenbarligen frågan oerhört delad.

Filmad hastighetsöverträdelse i glesbefolkade områden, stuntning i glesbefolkad eller avlyst område hör väl till motorlivets charm.

Men det är som sagt enbart mina åsikter i frågan.

gladh

Lägg upp filmen som alla andra och inte på nåt konstigt sätt som den var så kan vi bilda oss en uppfattning. Spruta på husvagnar? Hmmm, porr-relaterat? :va

GR går visst bra ;)

Mavve skrev:
Lägg upp filmen som alla andra och inte på nåt konstigt sätt som den var så kan vi bilda oss en uppfattning. Spruta på husvagnar? Hmmm, porr-relaterat? :va

GR går visst bra ;)

hehe, sant just vad jag undrar över, vad tror du folk i allmänhet tycker om de tilltagen, ja inte är det så att de faller på knä och dyrkar GR.

Denna crossfilm finns i tråden på denna forumdel heter nåt för moralkärrningar, fins för direkt nedladdning.

Den här filmen var lite av särklass vad gäller endast syfte att förstöra för andra.

bmwjohan ligger på listan att bevaka.

mjo ja tyckte osså filmen va lite skev. va inget hojåkande utan snarare förstörelse. Sånt där bara förstör för hojåkare!

/ Hannes

Silwer skrev:
Fel forumdel.
Jag tog ner filmen jag med, skolgårdsgrejen har jag själv gjort i yngre dar.
Det jag tycker var väl hårt är när de sprutar ner privata husvagnar, det är ju en kostnad som ägaren får ta, det tycker jag faktiskt var svinigt.

Och kostnaden för skolgården, vem får ta den? Du måste vara bra jävla korttänkt.

Jag kollade bmwjohans film och det var kanske det värsta lågvattenmärke
någonsin på SH. Meningslös förstörelse. Kunde lika gärna sparka sönder
busskurer eller klottra ner väggar. En solklar skillnad anser jag mot de vanliga
moraldiskussionerna här när folk kör fort på allmäna vägar. Att köra fort på
allmäna vägar är ju trots allt något vi alla tycker är kul. Knepigare med gränsdragningen där alltså.

Nej, ut med skiten. Det borde heller inte vara så svårt att identifiera killarna i filmen.

Visst är det många grabbar som gör liknande saker. Det verkar vara en period,
oftast åldern 10 till 15 år, du man vill så att säga utmana "vuxenvärlden" och
ofta är det just skolgårdar som råkar ut för det. De är för fega för att utmana
sina föräldrar och skolan är näst närmsta "förmyndare". Men vissa är tydligen
väldigt sena i utvecklingen, eller så är dom mentalt efterblivna helt enkelt.

Det är för många här på SH som verkar vilja vara lite unket halvkriminella.
Typ arga unga män som vill jävlas med poliser och samhället.
Tillräckligt många för att man funderar på att lämna forumet för gott.
Det är ju (oftast) inte riktat mot mig personligen, men man påminns hela tiden
om hur många idioter det finns därute.

Last edited:
japp, jag var vär som du säger i 14-15 års ålder o spann på kommunala gräsmattor med 125or, så svar ja.

Det är en fas man går igenom och kommer ut på andra sidan antagligen lite klokare, en som aldrig gjort något på fel sida av lagen eller moralen har heller inget att relatera till.
Som du ser tar jag inte filmen i föresvar utan tycker mer att det är lika för lika när det gäller liknade filmer om det nu ska anses dåligt för forumet.
Vi kan inte sitta o göra vågen i en tråd över idiotåkning för att i nästa fördömma förstörande av egendom som mycket allvarligare.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich