Sporthoj.com CENSURERAR inlägg.

Status
Ej öppen för fler svar.
Självklart har Swedie rätt att ta väck trådar allt efter som han finner det lämpligt, men personligen tycker jag att det är bättre att dom stängs med lämplig kommentar.

Sen om det förekommer olagligheter i trådarna så är det självfallet en helt annan femma.

Privatägd sida, Swedies regler gäller. Förstår inte vad problemet är, om man inte gillar det - använd något annat forum.

Jag kan bara hålla med jag med.

Men anledningen till att trådarna togs bort var väl bland annat att MC firmorna inte kunde svara på kritiken? Jag menar att det inte är poängen. Jag vill inte höra en diskussion mellan kunden och Mc firman. Det jag vill höra är den enskildes uppfattning om MC firman i det här fallet och vad som gått snett. Sen är det ju upp till mig att värdera hans påstående och om jag kanske bara tycker det handlar om ett missförstånd eller en engångs grej så kan jag välja att fortsätta handla hos den firman. Märker man att flera kunder får dåligt bemötande osv och inte bara en själv är det väl bra att uppmärksammas?! Sen tycker jag också att man ska försöka hålla sig saklig och inte starta "pajjkastning" men fortfarande tycker jag den som läser får försöka sålla bort eventuell pajjkastning.

Hade det blivit likadan reaktion om någon dömt ut ett ryggskydd som han tyckte var "fördjävla kasst ryggskydd, borde förbjudas osv". Ryggskyddstillverkaren har ingen chans där heller att svara på kritiken..

Jag kan bara hålla med jag med.

Men anledningen till att trådarna togs bort var väl bland annat att MC firmorna inte kunde svara på kritiken? Jag menar att det inte är poängen. Jag vill inte höra en diskussion mellan kunden och Mc firman. Det jag vill höra är den enskildes uppfattning om MC firman i det här fallet och vad som gått snett. Sen är det ju upp till mig att värdera hans påstående och om jag kanske bara tycker det handlar om ett missförstånd eller en engångs grej så kan jag välja att fortsätta handla hos den firman. Märker man att flera kunder får dåligt bemötande osv och inte bara en själv är det väl bra att uppmärksammas?! Sen tycker jag också att man ska försöka hålla sig saklig och inte starta "pajjkastning" men fortfarande tycker jag den som läser får försöka sålla bort eventuell pajjkastning.

Hade det blivit likadan reaktion om någon dömt ut ett ryggskydd som han tyckte var "fördjävla kasst ryggskydd, borde förbjudas osv". Ryggskyddstillverkaren har ingen chans där heller att svara på kritiken..

Håller helt med dig, bra talat

Jag kommer inte ta ansvar för vad du "keesen" har för åsikter och när din tråd mynnar till otrevligheter såsom juridiska åtgärder. När sådant kommer på tavlan, stängs tråden snarast möjligt, eller tas bort helt.

Vill du ta upp något med en firma, så är det inte genom att ha en mycket delad åsikt vars enda syfte är att ge skit. Ta det direkt med firman. Att starta en tråd på ett öppet forum bara för att ge enbart skit, är inte rätt tillvägagångssätt.

Resterande kommentarer såsom att "admin är kompis med..." osv. Barnsligt. Mogna till lite.

I övrigt:
Den lösning jag har på problemet och önskemålet att kunna betygsätta mcfirmor eller ge en negativ åsikt, är att jag ska ta mig tiden att skapa ett betygsystem där man kan betygsätta varje mc-firma i Sverige och där det blir att man får använda sig av förskrivna fält. För att åka på objektivitet utan förorts eller typiska utbrott av ilska utan saklighet.

Den lösning jag har på problemet och önskemålet att kunna betygsätta mcfirmor eller ge en negativ åsikt, är att jag ska ta mig tiden att skapa ett betygsystem där man kan betygsätta varje mc-firma i Sverige och där det blir att man får använda sig av förskrivna fält. För att åka på objektivitet utan förorts eller typiska utbrott av ilska utan saklighet.

:tummenupp
Precis den sortens lösning som gynnar oss utan att resultera i smutskastning! Har det förresten förekommit hot mot SH i form av stämningshot eller annat på grund av sådana här trådar?

"Nån från admin som är kompis med fiman kan man kanske tro....vad vet jag..."

--
hahaha det måste vara en komplott. vi är alla lurade :S nästa år kommer därför nato att belägra gotland, vi kommer få ranson, bredband återgår till fax & vi får jobba gratis.. skåne blir till danmark, & norrland ägs av putin. I sthlm, Deutsche Fans singen die Deutsche Nationalhymne :rolleyes:

Klart admin får ta bort trådar

Om Swedie, som jag har uppfattat som sansad, vill ta bort en tråd så har jag full förståelse för det.

Bortagna eller låsta trådar är mycket vanligare på andra forum.
Däremot är det inte så bra att censurera inlägg, men jag kan inte komma ihåg att jag sett någon annan tråd försvinna.

Yttrandefriheten är såpass stark i Sverige så du får utrycka dig skyddat i tal och skrift. Undantagen är mycket få. Tror inte det var sådana saker som gjorde att Swedie tog bort tråden. Själv skrev jag en sak jag ångrade, tyckte det var lite opassande i efterhand. Så jag är nog bara glad att tråden är borta...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard