Sporthoj.com CENSURERAR inlägg.

Status
Ej öppen för fler svar.

keesen

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
TT600-97
Kan kanske vara kul att veta att Sporthoj.com verkar censurera inlägg.

Jag hade ett långt inlägg om en MC-affär i Ulricehamn för några dagar sen men nu är hela den tråden borttagen.

Nån från admin som är kompis med fiman kan man kanske tro....vad vet jag...

Men det kanske bara ska vara inlägg som admin gillar och inte sånt som kritiserar någon firma....dom kanske är annonsköpare här....*funderar*

"Medlemmar som citerat mig - Senaste 20 citat
Medlem Tidpunkt Tråd
Maru 2007-11-23 - 08:40 Tänkte berätta om en MC-affär i Ulricehamn"

Detta kan man hitta men själva länken är död och tom

Last edited:
Är ju ofta dom tar bort skit som inte hör hemma här , utan att syfta på det du skrev så fick det gärna vara oftare:)

Tråd borttagen av Swedie
Anledning: Denna tråd har gjort sitt och hanteras utanför SH nu.

Där har du din förklaring.

Verkar som detta ligger i fel del av forumet.

Dock så tycker jag det är lite synd att tråden borta, så inte fler personer råkar ut för samma sak.

Community som drivs utan att ta betalt av sina medlemmar = Gillar du inte hur saker och ting sköts finns det andra att besöka istället.

Rimligtvis känner inte ägaren att han vill förknippas med enskilda åsikter som potentiellt kan åsamka honom problem. Fullt förståeligt.

Last edited:
Jag tycker också det är tråkigt när såna trådar försvinner. Jag tycker det är bra att kunna läsa om andras erfarenheter och omdömen om olika firmor.

Nu har jag inte läst hela den tråden, men ofta brister de trådarna i saklighet och tenderar åt ren smutskastningen. Då försvinner lite syftet med dem då jag i alla fall inte tar seriöst på nån som bara spyr galla och inte trots sin upplevelse kan beskriva händelsen objektivt.

Den typen av trådar är inte direkt bekväma för berörda firmor.

Är väll inte tänkt att den ska vara det heller förrän dom fixat till det som strular (postorder,servie mm mm).

Tycker synd att liknande trådar plockas bort. Vill ha rencentioner på butiker likasom jag vill ha den på cycklar. Gör en butik bra ifrån sig så ska dom ha ros likaså som en dålig butik ska ha ris. Vet av en handfull ställen som jag inte kommer att spendera en krona på efter att hör hur folk blir bemötta vid beställning eller service

Jag har inga som helst problem med att inlägg censureras. Varför skulle inte ägaren få göra det menar du?

Är väll inte tänkt att den ska vara det heller förrän dom fixat till det som strular (postorder,servie mm mm).

Tycker synd att liknande trådar plockas bort. Vill ha rencentioner på butiker likasom jag vill ha den på cycklar. Gör en butik bra ifrån sig så ska dom ha ros likaså som en dålig butik ska ha ris. Vet av en handfull ställen som jag inte kommer att spendera en krona på efter att hör hur folk blir bemötta vid beställning eller service

En del av problemet är att en del medlemmar har problem att vara sakliga och bara skriver en massa adjektiv som bara förringar betydelsen. Om fler skulle hålla sig till ämnet i just recentioner kanske företaget skulle ta åt sig. Att vara objektiv och se ett problem för vad det är och framföra konstruktiv kritik är viktigt om man vill nå en förbättring!

läs reglerna
http://www.sporthoj.com/regler.php

förmodligen den här raden som var anledningen...

Personliga påhopp, ärekränkning eller sexism. (Namn och Adresser till Privata personers eller Företag / Myndigheter)

Läs längst ned på sidan!
"Rättigheter är få på denna sajt. Akta er"
Helt Ok tycker jag. Ingreppen från modsen är rätt så få.

Tråden finns kvar på B---.se...för de intresserade.
Utan att veta något, om så bara hälften i tråden är sanning så är det illa ställt på en del håll.

Last edited:
Jag tycker nog att vi kunde ha haft en kontrollerad form av "svart lista", men trådar av den där arten riskerar tyvärr att urarta.

Håller med, e inte SH bland annat till för att man ska kunna snacka och utbyta bra och mindre bra erfarenheter av försäljare, märken, hojar och diverse..??!? :va
Men denne oseriöse försäljaren från Ulricehamn kanske har hotat SH me stämmning..?
Han (muppen fr ulricehamn alltså) nämde ju nåt om det i tråden, att han skulle stämma SH för förtal... :kulspruta
Kanske därför diskussionen är borta, borta..!
Synd! Beter man sig oseriöst så får man oxå betala priset för det.. :7peta

Man får hålla sig till de regler man godkände när man reggade sig här.
Siten är inte gratis att hålla i gång, annonsörerna betalar våran lekstuga här.
För att inte skrämma bort dem finns en en lägstanivå som man får hålla sig över.

Privatägd sida, Swedies regler gäller. Förstår inte vad problemet är, om man inte gillar det - använd något annat forum.

Privatägd sida, Swedies regler gäller. Förstår inte vad problemet är, om man inte gillar det - använd något annat forum.

Självklart stämmer det du skriver, men det är alltid bra att få ta del av folks dåliga erfarenheter från firmor. Men då skall man hålla sig saklig. Tråden som vart borttagen vart inte direkt saklig utan började med pajkastning. Men jag fick iaf ta del av den och det är jag glad över

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard