Sporthoj.com 2003-20--

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Vad har hänt genom åren? Jag har mina åsikter och tankar. Vad tycker ni som varit med sedan detta eminenta forum startade. Min åsikt kommer.

Ok.. Känns som att hela Mc grejen blivit mer allvarlig. Förr i tiden körde folk hoj och hade kul. Nu känns det mer som, -Han e ett Moppefucko,- Du kör ju Rocket va fan vill du! -Nä nu gick det väll för fort. På något sätt känns det som att det var en trevligare jargong förr. Men vad vet jag, jag är mest bara tjock bitter och gammal.

Ok.. Känns som att hela Mc grejen blivit mer allvarlig. Förr i tiden körde folk hoj och hade kul. Nu känns det mer som, -Han e ett Moppefucko,- Du kör ju Rocket va fan vill du! -Nä nu gick det väll för fort. På något sätt känns det som att det var en trevligare jargong förr. Men vad vet jag, jag är mest bara tjock bitter och gammal.

Håller med, alla har inte haft turen att bara bli tjocka som du utan även blivit jävligt bittra och seriösa. Moraltanter och bitterfittor verkar ha tagit över forumet.

Jag har förvisso inte varit med här sen 2003.

Men jag har hängt på olika forum, BBS:er osv sen tidigt 90-tal, och ska jag gissa så beror förändringar precis som på många andra ställen att sajten har växt och lockar en bredare publik. Medans det, återigen en gissning, tidigare kanske var lite mer en sajt för inbördes beundran där alla tyckte likadant om det mesta, tyckte samma saker var kul/häftigt/dåligt osv.

Se bara på sajten Flashback. Från början var det nästan bara droger/olagligheter och IT/hacking (ska väl understryka att jag var där av anledning 2), men idag finns ju t om trådar om i princip allt, t om familjerådgivning...

Glöm alla kids som predikar och ta en repa med bågen istället vettja :smasha

Btw, vill bara säga att det inte är MITT fel :)

Jag tycker oxå att fler och fler blivit torrisar.

Fast jag tror ärligt talat att det är Facebook's fel. Allt har blivit så hyperseriöst efter det.

Folk är rädda att visa sin personlighet, och folk blir kränkta för minsta skämt.

Håller med, alla har inte haft turen att bara bli tjocka som du utan även blivit jävligt bittra och seriösa. Moraltanter och bitterfittor verkar ha tagit över forumet.

Höll på att bli moraltant mot dig igår,
var ju nån typ som tyckte det var passade
att bränna däck på varvstoppet 1 m från mig,
hann tänka "skumt, kändes inte som hänz stil".

Sen såg jag att du satt kvar på muren :)

Har blivit lite mer gnällande än förr, om det beror på ynglen som
vill vara coola eller gubbarna som vill vara coola det vet jag dock inte.

Själv gnäller jag lite på vissa företeelser och sådär allmänt på attityd
gentemot varandra, gubbe som man är då :) (givetvis übercool :rolleyes: )

Höll på att bli moraltant mot dig igår,
var ju nån typ som tyckte det var passade
att bränna däck på varvstoppet 1 m från mig,
hann tänka "skumt, kändes inte som hänz stil".

Sen såg jag att du satt kvar på muren :)

Har blivit lite mer gnällande än förr, om det beror på ynglen som
vill vara coola eller gubbarna som vill vara coola det vet jag dock inte.

Själv gnäller jag lite på vissa företeelser och sådär allmänt på attityd
gentemot varandra, gubbe som man är då :) (givetvis übercool :rolleyes: )

Haha satt ju precis bakom och gillade personens initiativ men lite obehagligt då jag var rädd för att få nåt skit i ögat :)

Btw, vill bara säga att det inte är MITT fel :)

Jag tycker oxå att fler och fler blivit torrisar.

Fast jag tror ärligt talat att det är Facebook's fel. Allt har blivit så hyperseriöst efter det.

Folk är rädda att visa sin personlighet, och folk blir kränkta för minsta skämt.

Klart att det är ditt fel, du som började forumet juh, :hihi

STORT TACK till dig Swedie för allt otroligt jobb du lagt ner på den genom åren,
hade ju varit extremt tråkigt om den inte funnits.

2003 fanns det inga troll utan dessa ansågs mer som lustigkurrar (även om de ändå var troll var de inte definierade)
2013 finns det inga lustigkurrar utan alla dessa klassas direkt som troll

När det inte längre finns några lustiga (behöver inte innebära att de är roliga utan kan vara att de har en liten annan syn på saker och ting) tappar forumet charmen och drar sig mot det mer gråa slaget.

Se bara på gårdagens "troll"trådar som folk fortfarande kommer ihåg (som också tillåts vara öppna) medan dagens låses eller flyttas till off topic-forumet.

Klart att det är ditt fel, du som började forumet juh, :hihi

STORT TACK till dig Swedie för allt otroligt jobb du lagt ner på den genom åren,
hade ju varit extremt tråkigt om den inte funnits.

Jag lever på den tysta majoriteten som förhoppningsvis uppskattar mitt jobb. Jag har en hyffsad skara som absolut inte tycker jag gör nått bra alls :) Hehe! Ska dock inte påkalla matyrskap eller vad det heter. Att sitta en s.k. "maktposition" gör det svårt att göra alla glada.

Men från och med nu bannar jag alla deppisar, så har vi bara glada kvar :tummenupp

Jag lever på den tysta majoriteten som förhoppningsvis uppskattar mitt jobb. Jag har en hyffsad skara som absolut inte tycker jag gör nått bra alls :) Hehe! Ska dock inte påkalla matyrskap eller vad det heter. Att sitta en s.k. "maktposition" gör det svårt att göra alla glada.

Men från och med nu bannar jag alla deppisar, så har vi bara glada kvar :tummenupp

Jag är glad, inte deppig, lovar på hedersord...:D

Får hålla med. Inte varit med så länge, men tog mitt första MC-kort för 8 år sen. Jag tror nog inte det egentligen har med mentaliteten kring hojar eller hojkulturen att göra, utan den allmäna kulturskiftningen i Sverige:

PK. Idag ska allt vara så förbannat PK. Allt ska gnällas på, feminismen har exploderat, ingen får leva ut utan alla måste följa samma mönster. Kan också se att det kan kopplas till, kanske inte enbart Facebook, men sociala medier över lag.

Nu råkade jag ju starta en tråd som ofrivilligt drev mot nått slags PK-gråteri här på SH för att jag upplevde någon annans beteende som jävligt skrämmande mot mig, men annars avskyr jag hela grejen med att vara PK, att gnälla så fort nån försöker leva livet bara för att man själv är för feg/dum för att prova.

Det verkar också vara väldigt mycket svårare i dagens samhälle att acceptera att en person kan tycka olika än en själv. Idag kan man inte diskutera mot en annan person utan att det blir fientligt eller alldeles för seriöst. Man kan inte lämna en diskussion idag som vänner, och avsluta den med ett skratt. Det går inte.

Kolla bara på badskylten som fanns uppåt landet, en tecknad topless tjej vara illustrerad på den, och hela sverige slog bakut, det är ju absolut inte OK att visa något av det naturligaste som finns, bröst.. Nej usch, sånt vill vi inte se... :huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Det tror jag problemet är. Har nog inget med hojar att göra i grunden, problemet finns överallt.

Last edited:

Yes! :fakta Från och med nu slutar vi deppa, vara bittra å sura. Om det händer har vi ju våra hojar som terapi.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman