Sporthoj Boden

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Linköping
Hoj
Gixxer1000
Precis =)

Ne nu drar vi mot dalarna och förhoppnigsvis lite varmare väder :p
Ha det bra boys

Hojsemester säger du? Det lär riktigt härligt!! Hare kul!!

Tjena!

Grattis till nya hojen och att komma sist.. :tungan Sukin gick ju bra att hänga med i touringtempot med, Duken vette tusan om den fixar det:gnissla

Funka utmärkt att kränga på däck på klubben, jag skall då kränga på nya under helgen så det är bara till att synka det så kan vi ju hjälpas åt då det går på två men är bra med tre pers då vi har så klena däckjärn.

Depåstöd travers och momentnyckel är vad vi har att erbjuda :tummenupp

Blev fast i sthlm nu över midsommar! Jag hjälper gärna till nästa helg annars! Däcken har alltså kommit upp från Malmö nu btw??
 
Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Blev fast i sthlm nu över midsommar! Jag hjälper gärna till nästa helg annars! Däcken har alltså kommit upp från Malmö nu btw??

"fast", menar du att du redan åkt fast!?

Jepp! Däcken sitter numera på min moppe:tummenupp Jag, Skytt och Robban gjorde en insats på klubben ikväll, Skytt la på ett nytt bak och jag bytte alla.. Vi byggde även en anordning så vi kan ballansera hjulen så nu löser vi även det problemet:)
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Ja, att kränga på däcken gick betydligt smärtfriare än vad jag trodde det skulle gå :tummenupp Man märkte dock ganska tydligt att det fanns lite rutin hos Raffe och Robban när det redan fanns tejpade träklossar, superstylade däckjärn och andra resurser för att underlätta operationen.:D Sen ska man inte heller glömma att nämna raffes eminenta balanseringsmakaper som funkade helt underbart och man såg direkt vilket fabrikat som inte behövde balansera till däcken :tungan
 

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Linköping
Hoj
Gixxer1000
"fast", menar du att du redan åkt fast!?

Jepp! Däcken sitter numera på min moppe:tummenupp Jag, Skytt och Robban gjorde en insats på klubben ikväll, Skytt la på ett nytt bak och jag bytte alla.. Vi byggde även en anordning så vi kan ballansera hjulen så nu löser vi även det problemet:)

Hehe nejnejnej :D sket sig med flygbiljetten upp bara...

Perfekt! Ahh klockrent, och den funkar bra? Har robban balanserat sina, eller behövde han det? Får se om jag provar göra det till helgen!! :)
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hehe nejnejnej :D sket sig med flygbiljetten upp bara...

Perfekt! Ahh klockrent, och den funkar bra? Har robban balanserat sina, eller behövde han det? Får se om jag provar göra det till helgen!! :)

Retades bara:tungan

Ang balansering så har jag nu även skaffat klistervikter för hjulen så själva viktningen också går att lösa, annars erbjöd sig Robban att borra ur fälgen till balanseringen blev bra, erbjudandet gäller nog dig också:D

Det är ju väldigt lätt att balansera själv och du vet ju hur lätt det är att ta av och på bakhjulet så det är bara att lösa det när du är åter och jag antar att Robban också fixar det fast med borren :tummenupp
 
Last edited:

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Linköping
Hoj
Gixxer1000
Retades bara:tungan

Ang balansering så har jag nu även skaffat klistervikter för hjulen så själva viktningen också går att lösa, annars erbjöd sig Robban att borra ur fälgen till balanseringen blev bra, erbjudandet gäller nog dig också:D

Det är ju väldigt lätt att balansera själv och du vet ju hur lätt det är att ta av och på bakhjulet så det är bara att lösa det när du är åter och jag antar att Robban också fixar det fast med borren :tummenupp

Perfekt! Jaa det tror jag säkert han vill, jag avaktar tills jag ser hur det går med hans egna däck först isf! :tummenupp

Det borde inte vara några problem!! Jag Robban öppnar däck- och nu också balanseringsfirman på fredag!! :D
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Så närmar sig semestern:), dags att planera in lite körning under helgen, vad tror ni om söndag!? Ser ut att bli bäst väder den dagen och lördagen funkar inte då jag fått min förmiddag planerad av regeringen och själv planerar att bli lite rund under fötterna på kvällen men det kan hända att det finns tid för en kortare sväng från ca 16-17 till 18..

Mitt förslag är annars söndag med start från ca 12-13
 

_rills_

Guest
NU är man hemma :yoparty
Ska och byta hoj igen på söndag i piteå och hämta tillbaka min värsting :p
så om nån vill haka på eller att jag drar på morgonen och möterupp för körning är ju vilket som( måste byta tillbaka, är less att köra touring kawa nu)
 

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Ort
i väst
Hoj
Kawaskaki
NU är man hemma :yoparty
Ska och byta hoj igen på söndag i piteå och hämta tillbaka min värsting :p
så om nån vill haka på eller att jag drar på morgonen och möterupp för körning är ju vilket som( måste byta tillbaka, är less att köra touring kawa nu)

haha sluta lipa nu :tungan är det inte allt för tidigt så hakar jag på !
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
"Söndagskörning"

Så är det planerat.. Idag 12:00 OKQ8, färd mot..:confused:

Blev Älvsbyn, Storforsen, Vistträsk och åter över några riktigt roliga sträckor och så prövade vi några mindre bra (Vidsel-Vistträsk).

Vår lokala "GP-Bana" är som vanligt kul men det ligger rätt mycket grus i en av kurvorna. Kommer nog några bilder från resan från de som hade kameran med.
 
Last edited:

MrG

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2006
Ort
Harads
Hoj
GSX-R 750
Jo nu kommer några bilder
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    39.1 KB · Visningar: 89
  • 2.JPG
    2.JPG
    28.8 KB · Visningar: 73
  • 3.JPG
    3.JPG
    41.9 KB · Visningar: 90
  • 4.JPG
    4.JPG
    44.2 KB · Visningar: 79
  • 5.JPG
    5.JPG
    41 KB · Visningar: 74
  • 6.JPG
    6.JPG
    24.6 KB · Visningar: 75
  • 7.JPG
    7.JPG
    28.3 KB · Visningar: 75
  • 8.JPG
    8.JPG
    28.7 KB · Visningar: 76

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Skoj sväng idag :yoparty

Men det är dags att beställa nytt backdäck:huvet

Var är billigaste stället att beställa från ?
www.dackonline.se ?

Såg att Robban redan svarat och han är ju insatt.. Frågan är ju om det inte borde vara touringbutiken eller kanske GoldWing-klubben som har koll på detta.
Bara en nyfiken fråga.. hur har du tänkt montera ett "Backdäck" på Gixxern:confused: :hihi

Annars brukar det vara Däck-online eller Reifenversand som brukar vara billigast på "vanliga" däck.
 

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1300
Såg att Robban redan svarat och han är ju insatt.. Frågan är ju om det inte borde vara touringbutiken eller kanske GoldWing-klubben som har koll på detta.
Bara en nyfiken fråga.. hur har du tänkt montera ett "Backdäck" på Gixxern:confused: :hihi

Annars brukar det vara Däck-online eller Reifenversand som brukar vara billigast på "vanliga" däck.

Bakdäck skulle de vara..:mad:

Beställde på Däck-online var enklast.. på Reifenversand var fraktkostnaderna på tyska :va
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top