jepp...
aha var och kollade på den för någon månad sen riktigt fin, men av någon konstig anledning så föll man för kawan istället

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jepp...
aha var och kollade på den för någon månad sen riktigt fin, men av någon konstig anledning så föll man för kawan istället![]()
aha var och kollade på den för någon månad sen riktigt fin, men av någon konstig anledning så föll man för kawan istället![]()
Känns som alla bodensare åker omkring på suckor.....helt rätt att du valde kawaskaki...sen har du ju rätt årsmodell oxå ser jag![]()
jag har åkt gixxer tidigare och varit nöjd så det var lätt för mig att välja. men tidigare hade jag en -96a med mcx-fläkt...
Jaha.. då la man ihop 1+1 och fattade vem du är![]()
Var väl rätt länge sedan du körde plastraket så det är ju rätt att börja igen innan VV hittar på något förbud mot MC-körning.
Tror du att det räcker med en icke MCX-matad 750 eller har du också blivit förståndig med åren![]()
Brukar det vara nån organiserad åkning för sporthojar i Boden? tex onsdagskörning eller dylikt.. Jag tänkte så jag kan komma ner och få köra och surra med likasinnade.. Det är inte mycket med fina hojvägar här runt Vuollerim.....
Första "planerade" körningen är avrostning tillsammans med SMC där vi i FMCK Boden (dit Vuollerim tillhör) kommer att köra inne på A8-området(SMC kommer att släppa mer info om arrangemanget). Det finns ett café där för de som bara vill träffa andra motorcyklister eller bara är allmänt fikasugna.
FMCK Boden har vårfest på kvällen den 3maj i föreningslokalen där vi har tänkt grilla mm. så medlemmar och blivande medlemmar är ju välkomna till festen och ALLA är som sagt välkomna till avrostningen på A8-Området.
FMCK Bodens avsikt är att försöka organisera körningar och annat skoj så finns det intresse av att orga planerade tider lär det gå att lösa![]()
Naturligtvis kommer den vanliga 1majrundan (Paltrundan) att köras som vanligt men det är kanske inte vad du är intresserad av rent körmässigt då det mest är en social grej men det är ändå roligt att delta när det är så många och olika MC och MC-folk som brukar köra rundan.
skulle va trevligt att få komma och kika vart ni håller till och få skaka tass med nå likasinnade. vart håller ni till och när e ni där?
Tjenare! Du är välkommen å höra av dej! Jag är ordförande i FMCK och har hand om landsvägssektionen! Vi kommer nog troligen att vara ganska flitigt på klubben de närmsta veckorna, säsongen närmar sig ju!![]()
Jag nås på 070/698 91 94
Fyfan här är ma borta och skruva i hojen en helg och folk har hunnit skriva som tokar![]()
vi passar på när du är bortaFyfan här är ma borta och skruva i hojen en helg och folk har hunnit skriva som tokar![]()
Fan va bra rille. kanske du får nån ordning på plastrakten då![]()
Vette fan hur det blir med första majrundan och andra saker den helgen eftersom jag kanske har vänskapsmats i Finland den helgenMen det ska tydligen bara vara en dagstur. Men som det ser ut idag med 10 cm nysnö och mer på gång så verkar det låååååååååååååååååååångt borta
Det jävliga i hela kråksången är att min båge står uppe i stugan i Mårdsel bakom lås och bom, och där uppe tinar det fan inte förrän typ mitten av Juni, grymt otaktiskt drag från min sida
![]()
![]()
![]()
Fick igår genom forumet kontakt med MrG som visade sig vara FMCKs ordförande. Ikväll tog jag mig mod och ringde och presentera mig och blev nästan genast inbjuden att komma till lokalen och hälsa på. Åkte mot lokalen efter den beskrivning jag fick och när jag närmar mig börjar jag undra om jag verkligen törs knacka på.......TÄNK om dom är farliga......
Men när jag kommer in genom dörren får jag ett glatt välkomnande och blir genast bjuden på kaffe!!!
Måste säga att det kändes på en gång att man kommit rätt och mycket trevligt att få träffa såna som uppskattar att prata om hojar, ventiljusteringar och rykande bakdäck!!!
Såg genast till att bli medlem och hoppas snart få träffa fler av klubbens (och även andra) hojåkare.
Tack för det fina mottagandet!
MVH. //Peter
Hehe, man kan ju hoppas
Jag har bil och släp, bara vi gräver fram den när det behövs, har nog kanske lite plats över i garaget också
har tänkt i minst ett halvår att göra som dig, men har altid kommit nått i vägen, måste nog fan ta och ta slag i saken i veckan =)
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |