Sporthoj Boden

DB-glas till K2:orna kan bli lite högt om du nu lyckas ligga ner tillräckligt mot tanken men då lär det "läget" endast uppstå vid farter kring 250+ om man tittar ändå så långt fram i sådana hastigheter att det du inte redan sett på håll ändå inte är något du hinner väja för. Nu är ju jag lång så kortare personer kan ha en annan syn på detta.

Har själv ett mörkt på min K7:a och tycker att det fungerar bra men det är inte lika som på K2:orna

Det låter bra!! :tummenupp Kommer nog inte köra så fort ändå nu första sommaren.. (har jag tänkt iaf). Tack för svaret, blir nog att köpa ett idag! Hittat en kille här i sthlm som gör sånna kåpglas själv och säljer dom för 475, tyckte det var billigt jämfört med tex s-racing som tar 750 kr.

Det låter bra!! :tummenupp Kommer nog inte köra så fort ändå nu första sommaren.. (har jag tänkt iaf). Tack för svaret, blir nog att köpa ett idag! Hittat en kille här i sthlm som gör sånna kåpglas själv och säljer dom för 475, tyckte det var billigt jämfört med tex s-racing som tar 750 kr.

Alltså var är det för speciellt med db glas? är inte så hemma på rutor :P

Alltså var är det för speciellt med db glas? är inte så hemma på rutor :P

Det är egentligen inte mycket db = dubble bubbel och med det menas att den är lite förhöjd med en extra bubbla i mitten, bra för att minska luftmotstånd i riktigt höga hastigheter, främst för race bruk har jag hört men kör man som en galning är det nog bra för svensson också! :tummenupp

Men det är bara min uppfattning, är inte heller särskilt hemma på rutor..

Last edited:
sedär, man lär så länge man lever =)
Tycker bara dom är lite mindre snygga, kanske efektiva, för nån som är lite länge, jag som är så jävulskt kort spelar det inte ån större roll tror jag, får ändå plats akom rutan :p

sedär, man lär så länge man lever =)
Tycker bara dom är lite mindre snygga, kanske efektiva, för nån som är lite länge, jag som är så jävulskt kort spelar det inte ån större roll tror jag, får ändå plats akom rutan :p

Hm.. jaa jag är lite i valet och kvalet! Hur lång är du??? Håller med om att det kanske inte är riktigt lika snyggt och har man ett mörktonat kåglas som är relativit högt + mörkt visir så blir det nog jävligt svart också.. :gnissla

Edit: Har du föresten någon gång känt behov av ett högre kåglas när du kört fort??

Last edited:
Vid dem otroooooligt höga hastigheterna du snackar om så tror jag den vanliga rutan räcker eftersom den inbyggda överlevnadsinstinkten gör att du automatiskt slickar tanken och då brukar i regel den befintliga rutan räcka tror jag :tummenupp

Men looks är ju allt, det vet alla, "Det är insidan som räknas" och allt sånt där tjaffs är ju bull, tänk dig själv, skulle du vilja gå ut med en ful brud? Samma gäller för hojjar skulle jag vilja påstå :gnissla :tummenupp

Vid dem otroooooligt höga hastigheterna du snackar om så tror jag den vanliga rutan räcker eftersom den inbyggda överlevnadsinstinkten gör att du automatiskt slickar tanken och då brukar i regel den befintliga rutan räcka tror jag :tummenupp

Men looks är ju allt, det vet alla, "Det är insidan som räknas" och allt sånt där tjaffs är ju bull, tänk dig själv, skulle du vilja gå ut med en ful brud? Samma gäller för hojjar skulle jag vilja påstå :gnissla :tummenupp

Nu får man ju snart inte köra 110 i Norrland ens så då behövs ju inget DB-glas:rolleyes:

Hörru Skytt, nog är det viktigare att brudarna liksom hojarna har lite att "köra" med, man tittar ju inte bara på dem eller:D

Och för den rätta känslan så är det faktiskt insidan som är viktig:tungan

Ang DB-glas på K2:or så är det nog mest "bling" för de invigda och få har nog verklig nytta av dem på gatan, man kan nog räkna med att Suzuki inte har slarvat beträffande designen av originalrutan men det finns som sagt de som har glädje eller tror sig ha det och därför finns de.

Hur har det gått med praktiken?

Hehe jaa jag har ju ingen aning om hur hojjen och glaset funkar i de hastigheterna men fan jag är ju inte så lång så jag tror nästan att det blir ett tonat vanligt kåpglas.. vet inte om jag tycker DB glasen är snyggare ens? :va

Nu får man ju snart inte köra 110 i Norrland ens så då behövs ju inget DB-glas:rolleyes:

Hörru Skytt, nog är det viktigare att brudarna liksom hojarna har lite att "köra" med, man tittar ju inte bara på dem eller:D

Ang DB-glas på K2:or så är det nog mest "bling" för de invigda och få har nog verklig nytta av dem på gatan, man kan nog räkna med att Suzuki inte har slarvat beträffande designen av originalrutan men det finns som sagt de som har glädje eller tror sig ha det och därför finns de.

Hahaha visst måste de ha lite o "köra" med!! :rofl Håller helt med dig!! :D

Mmm men egentligen är DB glas så mycket snyggare än vanligt? Blir nog ett vanligt i och med det att jag vill lätt kunna titta över glaset också!

Last edited:

Hur har det gått med praktiken?

Hehe som du säger, man vill ju ha lite att köra med :tummenupp

Går lite tungt med praktikfronten, hade sista tentan i måndags så har bara ringt 1 dag, så blir en heldag nästa vecka eftersom jag drar till fjällen imorrn :tummenupp Men har sökt 5 sommarjobb ute i holmsund på SCA packaging så det är ju bättre än inget och med lite tur så får man kanske ett sånt till att börja med :näsblod Men som mordbrännaren sa: Det tar sig :D

jag är 170, har aldrig känt behovet av ett högre kåpglas. fast, luftströmen blir säkert bättrew mewd ett db glas i allafall.

Hm.. jaa jag är lite i valet och kvalet! Hur lång är du??? Håller med om att det kanske inte är riktigt lika snyggt och har man ett mörktonat kåglas som är relativit högt + mörkt visir så blir det nog jävligt svart också.. :gnissla

Edit: Har du föresten någon gång känt behov av ett högre kåglas när du kört fort??

update :tummenupp

visabild.php

igår vart det å ställa den med arslet ut genom garageporten å tomgasa.

kan inte snön försvinna helt snart så man kan köra lite hoj

jag är 170, har aldrig känt behovet av ett högre kåpglas. fast, luftströmen blir säkert bättrew mewd ett db glas i allafall.

Jag är ca 178 så det borde inte vara så stor skillnad! Jo antagligen blir luftströmmen bättre men jaa jag ska nog prova med orginal till att börja med! :)

update :tummenupp

visabild.php

igår vart det å ställa den med arslet ut genom garageporten å tomgasa.

kan inte snön försvinna helt snart så man kan köra lite hoj

Hehe I feel you man.. är hemma i boden nu och självklart ska jag ut till hojjen och tomgasa lite!!!!!!!!!!!!! :yoparty

Last edited:
är det nån av er som har nån aning om hur jag ska göra med instrumentpanelen för cykeln ska ju besiktas nu i år å jag har ett sånt där sf framlyse.

å med själva ramen till instrumentpanelen så ser det för taskigt ut.

går det å besikta med en cykeldator på hojjen eller får man en 2a då?

Har hört att det ska gå, men är inte hundra, ring och fråga dom. eller så köper du nån snygg fyrkantig, DYR instrumentering :P

rills:

huvva det lät dyrt ajja ska ta några bilder nån dag framöver har nästan fått fast den gamla instrumenteringen någorlunda.

måste bara få polarn å svetsa litegrann

hejjsan på er alla....nu var man tillbaka här efter nåra år utan hoj. ser att det kommit till en bodentråd, coolt!!!
var och köpte ett skinn och dojjor idag så nu är det bara att åka och lösa ut gixxern från heds.....

hoppas hitta nåra att gasa med i sommar då mina gamla hojpolare antingen flytt från stan , skaffat egen regering eller blivit för vuxna för att köra sporthoj.....

hoppas höra från er

hejjsan på er alla....nu var man tillbaka här efter nåra år utan hoj. ser att det kommit till en bodentråd, coolt!!!
var och köpte ett skinn och dojjor idag så nu är det bara att åka och lösa ut gixxern från heds.....

hoppas hitta nåra att gasa med i sommar då mina gamla hojpolare antingen flytt från stan , skaffat egen regering eller blivit för vuxna för att köra sporthoj.....

hoppas höra från er
vita gixxern som står i lule ?

Back