Sporthoj Boden

Jo, såhär efter jobbet blev jag duktigt sugen på en sväng.. Nån av er boden grabbar/flickor som vet skicket på smedsbyvägen??

Ni bodensare borde ju ha lite koll :)

Hedenbasen, det där nerlagda flygfältet, får man köra där?
Och om man nu inte får det, blir folk i grannskapet griniga om man kör? :tungan

Ni bodensare borde ju ha lite koll :)

Hedenbasen, det där nerlagda flygfältet, får man köra där?
Och om man nu inte får det, blir folk i grannskapet griniga om man kör? :tungan

Fältet tilhör ju fortfarande militären, men folk är ju där och kör, och så länge det sköts snyggt så skad et nog gå bra, så länge dom inte anvder det för övning.

Lite info om läget på Hedenbasen..

I kväll har vi rensade "plattan" där manöverbanorna är utmärkta, dvs den nordvästra delen som är asfalterad. Var en massa tomhylsor, handgranats "byglar" mm mm. som var utspritt men nu är allt rensat. För de som inte vet detta så brukar vi använda den ytan för att öva uppkörningsproven och där finns lågfarts samt högfartsbanorna uppmärkta med vita punkter för konor, streck, pilar samt text "stopp" där man skall stanna i lågfartsbanorna.

Den "lyktinsats" som såg ut att komma från någon bil verkar nu ha blivit bortplockad men småsplitter ligger fortfarande kvar ca 100-150 in från sydöstra banänden så är det någon som har en sop så finns det jobb att göra där. Förra året var det en massa jord, grästuvor och sten där och det tog en "stund" att få bort allt men om vi skall kunna nyttja banan måste vi försöka att hjälpas åt att sköta den och ta folk som bara förstör banan i "öronen" :mad:

Beträffande om det är tillåtet att köra där så är det väl lite si och så med det men man får då inga böter om man kör lagligt och det är alltid bättre att busa där än i trafiken men om man har en maskin som låter högt så hörs det vida omkring vilket naturligtvis kan leda till inskränkningar om det blir för mycket bus under olämpliga tider. Jag bor själv några kilometer från banan och jag hör när folk kör där och det finns garanterat folk som irriterar sig på ljudet( tom däcktjut från bilar hörs ända hem till mig).

hm om man kör oreggat kan det vara värre alltså? :D

hade tänkt fara dit i sommar någon gång, möjligen att man kan höra med militären före? :)

Vikket jäla vääääder faan:)

Idag blir det hojåka. Ska ner till pite en sväng för att se hur jycken klarar sig på utställning, men sen blir det B-Town.

Nån som ska ut och åka? Ut på basen nåt kanske?!?

Snippsnapp snut så var sagan slut eller vad man nu säger :D Har äntligen blivit hojlös :gnissla :huvet Dags att börja spana efter något nytt :tummenupp

aja tråkigt skytt med skoj för dig att få iväg den :P

blir det KTM??

Tjo,, Om vädergudarna tillåter så tänkte jag och brorsan köra en repris på fjolåret.. Dvs ta hojarna till en dag på strippen i Piteå på lördag..
Dom som vill får gärna hänga på.

Tjo,, Om vädergudarna tillåter så tänkte jag och brorsan köra en repris på fjolåret.. Dvs ta hojarna till en dag på strippen i Piteå på lördag..
Dom som vill får gärna hänga på.

klart som fan!! Men en samlingsplats och tid någonstans i boden hade ju varit bra så är det bara att vara dära dom som vill haka på !

Jo.. Ska kolla med brorsan när han vill åka, Vi vill vara där hyffsat tidigt iaf..
Samlingsplats vid OKQ8 kan väll funka?

Jo.. Ska kolla med brorsan när han vill åka, Vi vill vara där hyffsat tidigt iaf..
Samlingsplats vid OKQ8 kan väll funka?

jag är på!!!

Sen tänkte jag om det var nån som är sugen på att hänga med, ska dra på bankörning på kemora med banåkning vecka 27(30-2juli) och på kemora vecka 35(måndag - torsdag)????? skoj om man kan vara ett gäng och sammåka.

Last edited:
Hade varit sweet och dra till piteå men tyvääääärr ska vi till Italien en vecka med skolan (bla.a. ni betalar) :pannkyss

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman