Sportfilter Koniskt

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
diverse
Hej,
Jag ar köpt koniskt filter nu, men ska man ställa om förgasaren nånting??
Vet inte om jag bara inbillar mig men känns som bottendraget har försvunnit lite :kocko '
Har 200 munstycke i nu. Ska man byta upp sig?
Eller räcker det bara finjustera luftskruven eller nåt.

Har en en rgf 92:a
 
rosena skrev:
Hej,
Jag ar köpt koniskt filter nu, men ska man ställa om förgasaren nånting??
Vet inte om jag bara inbillar mig men känns som bottendraget har försvunnit lite :kocko '
Har 200 munstycke i nu. Ska man byta upp sig?
Eller räcker det bara finjustera luftskruven eller nåt.

Har en en rgf 92:a

gå upp i munstycke tills den fyrtaktar...sedan gå ner ett snäpp där har du det..jag exprimenterade med en gammal rd350 en gång i tiden och jag blev förvånad hur stort munstycke som krävdes...
tror inte 200 räcker...
Har haft en som som du fast ny 92...men inte med det filtret
Köp jollymoto system istället det ger kräm...kolla med EBOS i skåne de har bästa priserna
 
rosena skrev:
jo men jag tror den får för fet blandning. Så då tänkte jag att man ska skruva på luftskruven så det jämnas ut lite. :tungan

Luftskruven gör knappt någon märkbar skillnad annat än vid fininställning när man har rätt munstycke och ändrat nålen till rätt läge. DÅ kan man börja skruva på luftskruven.

Börja med att ta rätt på vad din mc har för munstycke original, sen går du upp i några storlekar och kolla på stiftet! :tummenupp
 
Den har skurit nu :död
Men sånt är livet med d flesta 2 taktare, körde orginal på allt, den nöp.
Kolven var inte av det finaste laget, med andra ord heeeelt körd.
Får se om det kan vara stiftet som orsakat det. Fast det var en racing stift med rätt värmetal gänglängd osv.
Aja får se om d blir ny cylinder eller renovera.

Nån som vet vad en ny cylle kostar till En rgf? Original, eller om det finns kit med kolv och cylinder?

Aja det ordnar sig nog säger far :tummenupp
 
Den har skurit nu :död
Men sånt är livet med d flesta 2 taktare, körde orginal på allt, den nöp.
Kolven var inte av det finaste laget, med andra ord heeeelt körd.
Får se om det kan vara stiftet som orsakat det. Fast det var ett racing stift med rätt värmetal gänglängd osv.
Aja får se om d blir ny cylinder eller renovera.

Nån som vet vad en ny cylle kostar till En rgf? Original, eller om det finns kit med kolv och cylinder?

Aja det ordnar sig nog säger far :tummenupp
 
rosena skrev:
Den har skurit nu :död
Men sånt är livet med d flesta 2 taktare, körde orginal på allt, den nöp.
Kolven var inte av det finaste laget, med andra ord heeeelt körd.
Får se om det kan vara stiftet som orsakat det. Fast det var ett racing stift med rätt värmetal gänglängd osv.
Aja får se om d blir ny cylinder eller renovera.

Nån som vet vad en ny cylle kostar till En rgf? Original, eller om det finns kit med kolv och cylinder?

Aja det ordnar sig nog säger far :tummenupp
Säker på att cylindern är skadad då...?
 
rosena skrev:
Ja fufan 2 taktare :tungan
Vad folk än säger går det inte att lita på en 2 taktare, speciellt 125 :banana
vad säger dig att en större 2t skulle vara mer pålitlig. Fler rörliga delar och mer komplex konstruktion.
 
philsson skrev:
vad säger dig att en större 2t skulle vara mer pålitlig. Fler rörliga delar och mer komplex konstruktion.

jo men ofta så är det 125:orna som slits mest på grund av hårdvarvning om man räknar bort 85 cc dvs :tungan
I alla fall i motocross
 
rosena skrev:
jo men ofta så är det 125:orna som slits mest på grund av hårdvarvning om man räknar bort 85 cc dvs :tungan
I alla fall i motocross
så du tror inte man ligger och kör en 250 mot varvstoppet?.. :va lustig kille.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top