Sportbils-tips

bör väl gå att hitta en Corvette för runt 100k ?
Baksäte
Bra med klubba
Hög posörfaktor
Kanske ingen kung i kurvorna (inte dom äldre iaf å en C5,C6 får man inte för dom pegarna)

Får känslan att TS inte är ute efter effekt utan snarare en posörkärra med baksäte... Eller?

Den ska användas i jobbet och jag ska kunna ha ungarna i den i 20-30 min. Vill ha nåt roligare än Ibizan och Mondeon. Gärna tok mycket effekt men till en låg försäkring. Svårt det där. En M3 går lös på 26 k om året medan TT kostar går under 5 k i försäkring. Så utöver tidigare kravspec. gäller rolig, snygg samt lite ovanlig. Skulle aldrig köpa en volvo oavsätt hur preppad den är.

Har sålt hojen idag. Vad tror ni är bäst att köpa nu när snön ligger ute? Kan ju finnas möjllighet till bra prut mån nu. Eller ska man vänta tills i vår? Fast jag tror priserna går upp då när efterfrågan kommer igång, eller har jag fel?

förfan , dom har baksäte ....inte så stort iofs men räcker till ungarna :hej

TT Quattro såklart ;)

Nej men var det ok med en sedan så är ju Imprezan/evo en rolig bil och är mer rallyfrän än snygg.

Kan du dessutom tänka dig att köra högerstyrt så finns det nog en hel del att välja på.

Att komma ihåg är att många bilar är hårt körda så det gäller att man går igenom bilen och är noga. God dokumentation och historik att följa är viktigt.

Till din hjälp har du två forum för resp bilmodell där du får all hjälp du behöver.

Sent from my X10i using Tapatalk

Last edited:
Visst TT:n är en tjejbil men är inte Miatan ännu mer tjejbil? Jag kommer inte köra rally på skogsväg och när det gäller bankörning prioterar jag hojen. Corvetten är för vulgär och att få tag på en pålitlig Porsche blir nog för dyrt. De ända rimliga alternativen är väl Alfa, Impreza, Evo.
Det är väl priset som avgör om det är en tjejbil.

Ttn är, och kommer alltid att vara en bil för hårfrisörer, miatan är en naggande god kurvpiska.

Rallykärrorna är användbart bus året runt (rallydubb och is är vansinnigt skoj).

Om vi bortser från fördomar och allmänt skitsnack (killarna som skriver att det är en bögbil kör ju själv tjejhojar :kär )

kolla om du hittar en 02a kommer inte ihåg exakt vad som skiljer mer än oval backspegel men tror att dom uppdaterade instrumenten som var ett fel på dom första, dyrt att byta, senare årsmodeller blir ju uppdaterade. Det sitter en sensor i dörrarna som gör att när du öppnar dörren ska rutan åka ner ca 0.5cm den var känslig. Quattro 225hk S-line helt klart. jag föredrog alcantra/skinn före helskinn.

Det är ju en beprövad plattform och motor... Men som jag sa tidigare kolla in Nordicaudi.com om du bestämt dig för ett TT

Nu är det alla fall helt säkert att det blir en ny bil. Krascha lilla Ibizan på E18 idag. Ett under att jag lever i alla fall:banana Fast nu tycker frun vi ska köpa en stor suv. :gnissla

Ja du, det var fan vad halt det var idag... var nära på att krocka med hyrbilarna på statoil när jag lämnade pumpen... det gick i gåfart och antisladd, ABS eller dubbdäck kunde rå på halkan, jag kunde däremot få bilen några decimeter åt vänster istället där det var en snöhög.

Honda CR-V är sjysst. :tummenupp

Ja du, det var fan vad halt det var idag... var nära på att krocka med hyrbilarna på statoil när jag lämnade pumpen... det gick i gåfart och antisladd, ABS eller dubbdäck kunde rå på halkan, jag kunde däremot få bilen några decimeter åt vänster istället där det var en snöhög.

Honda CR-V är sjysst. :tummenupp

Går fortfarande på adrenalin. :crash Körde om en lastbil i 120 sen börja jag spinna. Det var dock torrt när jag starta. Man funderar ju på att bli religös

Ja, idag är det VÄLDIGT halt ute, till och med vissa bussar i Uppsala ställdes in...

Tummen upp till alla som åker dubbfritt, berätta hur bra odubbat är nu!!!:brinnerup

Ja, idag är det VÄLDIGT halt ute, till och med vissa bussar i Uppsala ställdes in...

Tummen upp till alla som åker dubbfritt, berätta hur bra odubbat är nu!!!:brinnerup

Jag ska aldrig mer köra odubbat!!!!!! Skulle hellre ta böter om det blir olagligt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT