Sportbils-tips

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Sugen på att köpa en liten gammal "sportbil"

Pris max 100 tkr
Plats i baksätet för barn 7-10år
Coupé ingen hatchback

Funderar på Audi TT, Mazda RX-8, Hyundai coupe V6 (nja)

Nåt annat tips

//Dafe

TT´s baksäte är väl inte särskilt stort... alltså, är det stort nog ens för barn?

BMW 330 är annars rätt nice.

TT's baksäte lämpar sig endast för barn ;) Har för mig att Audi har en rek max längd på 140cm, Har ägt en 225hk quattro 02a och en 250hk quattro 08a.
Jag vägrade ha folk i baksättet mest för att det är lite krångligt att ta sig in/ut och det är lätt att något repas/gå sönder. Men så var det ju mina ögonstenar också ;)

Sent from my X10i using Tapatalk

"TT" i samma mening som "sportbil" ger mig kalla kårar.

Ibland måste jag hämta barnen på dagis så de behöver få plats kortare sträckor. Men den ska se ut som en sportbil då jag redan har 2 st andra. Mondeo kombin för långturer och en Ibiza till frun över vintern. Men vill ha nåt roligare till jobbet på våren.

Ibland måste jag hämta barnen på dagis så de behöver få plats kortare sträckor. Men den ska se ut som en sportbil då jag redan har 2 st andra. Mondeo kombin för långturer och en Ibiza till frun över vintern. Men vill ha nåt roligare till jobbet på våren.

Kör hoj till jobbet. :tummenupp

"TT" i samma mening som "sportbil" ger mig kalla kårar.

Du förstår att vi är ovänner nu? ;)

Jag har hört det mesta om TT,n tjejbil frisörbil bögig osv.

Vad som är en sportbil beror ju på vad man har för referenser, Men TT RS har ändå 340hk... Och dom 225 jag hade i min var rätt kul det med, visst Evo 8an (370hk) jag hade förra vintern var bra mycket sportigare och brutalare men det var fan inte en enda tjej som tyckte den var lika snygg som TT,n :)

Last edited:

Vill du ha riktigt bra råd och tips om TT,n kolla då nordicaudi.com

Tänkte även föreslå modellen med 3,2l v6 och Dsg-låda som kom innan nya modellen men efter en snabbsökning på blocket blev jag förvånad över prisbilden som var oväntat hög tyvärr.

Så tejpar jag fast barnen med silvertejp :-) Jo jag kör faktiskt några dagar i veckan.

Saken är den att skall du ha en sportbil med baksäte som skall klara två ungar så är det rätt mycket kompromisser... sen får den inte kosta mer än 100k och jag antar att du vill ha en inte allt för dyr försäkring också... annars finns det ju äldre porschar som funkar.

Alfa 147 GTA eller Mini cooper S? De är riktigt roliga att köra i alla fall

Clio sport ska väl vara rolig också?

Edit: Doh de är ju hatchback allihop

Äldre EVO, Audi S4 2,7biturbo, BMW M5, BMW M3, Civic Type R, Golf R32, Audi S3, Toyota Supra, Mazda RX8, Nissan Skyline, Mazda 3 MPS...

Där har du några fler att välja mellan...
Själv har jag en Civic Type R EP3 -04 Som tyvärr måste säljas i vår...
8000 mil, vinterkörd 2 vintrar sen ny, underredsbehandlad, ny diffad låda, rostfritt avgas, K&N Typhoon kit med mera..
Roligare bil får man leta efter..! Spöar dom flesta nämnda ovan på bana dessutom! Min är däremot inte bankörd alls tyvärr...

Äldre EVO, Audi S4 2,7biturbo, BMW M5, BMW M3, Civic Type R, Golf R32, Audi S3, Toyota Supra, Mazda RX8, Nissan Skyline, Mazda 3 MPS...

Där har du några fler att välja mellan...
Själv har jag en Civic Type R EP3 -04 Som tyvärr måste säljas i vår...
8000 mil, vinterkörd 2 vintrar sen ny, underredsbehandlad, ny diffad låda, rostfritt avgas, K&N Typhoon kit med mera..
Roligare bil får man leta efter..! Spöar dom flesta nämnda ovan på bana dessutom! Min är däremot inte bankörd alls tyvärr...

Körglädje i all ära men det var inte många där som passade TS kravlista... Men yes CTR är en riktigt nice bil och riktigt skoj att smiska på bana. :)

Du förstår att vi är ovänner nu? ;)

Jag har hört det mesta om TT,n tjejbil frisörbil bögig osv.

Vad som är en sportbil beror ju på vad man har för referenser, Men TT RS har ändå 340hk... Och dom 225 jag hade i min var rätt kul det med, visst Evo 8an (370hk) jag hade förra vintern var bra mycket sportigare och brutalare men det var fan inte en enda tjej som tyckte den var lika snygg som TT,n :)

Jag tänkte provköra en TT en gång, sen upptäckte jag att jag är längre än 150 cm så det gick inte.. :(

:)

M3 E30/E36, Porsche 944 (baksätet kanske inte är så mkt att ha iofs?), Supra (baksäte?), Audi s4, rx7, rx8, impreza, mitsubishi evo?

Om du ändå är inne på tt så kanske mx5 kan vara något? (De kanske bara är 2sits..??)

En vettig M3 E30 får man inte för 100'. Möjligtvis i slutet av 90 talet. Men inte nu. Frågan är om det går att få tag i en fin M3 E36? Jag tvivlar. Många är både hårt körda och ägda av personer som egentligen inte haft råd med underhållskostnaderna. Porsche 944 lider nog av samma problematik. En vettig äldre 911 hittar man inte för 100'. Många äldre inkarnationer har stuckit iväg och blivit mer eller mindre samlareobjekt.

Skulle nog titta på andra objekt med ett max tak på 100'.

Nissan skyline och Imprezan har ju sjuka premier på försäkringssidan. RX-8:an och TT går på under 500:-/ mån för mig så det är bra.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick