Sport Tourer

Vad vill du ha den till?
Det finns alldeles för många för att rekommendera någon speciell utan lite detaljer.

Jag har efterföljaren, K1300S, och den är underbar att köra långt med, och samtidigt ha kul. Väskorna är välintegrerade, det syns knappt att man har väskhållare, nackdelen är väl att dom är lite mystiskt utformade. Men det funkar för mig att dra på tältsemester med den :tummenupp

Jag har efterföljaren, K1300S, och den är underbar att köra långt med, och samtidigt ha kul. Väskorna är välintegrerade, det syns knappt att man har väskhållare, nackdelen är väl att dom är lite mystiskt utformade. Men det funkar för mig att dra på tältsemester med den :tummenupp
Tack så mycket för infon 🙏

Men jag har inte sett någon skriva den sporttourer som låter mysigast.
VFR800 med lite öppnare system är ju mumma för själen.

Vilken form av touring hade du tänkt dig, full packning och passagerare, bara motorväg eller blandat högt och lågt, småvägar även grus, stanna vid nån sjö, fiska och bada, eller hålla stumt mellan hotellen?

Skulle jag köra mest själv och utan mycket packning, så skulle jag nog i första hand titta på VFR800. Skulle jag köra ofta med passagerare och/eller mkt packning så skulle jag titta på FJR1300 eller CBR1100XX.

Eftersom vi ändå är i italienska träsket så är Ducatis ST2, 3, 4, 4S bortglömda pärlor.
ST2 kostar inget, är lättservade och trevliga. 4S har allt du behö er, effekt väghållning osv.
ST 3 är en udda fågel men ansågs vara den bästa när den kom.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025