Sport Tourer

Vad vill du ha den till?
Det finns alldeles för många för att rekommendera någon speciell utan lite detaljer.

Jag har efterföljaren, K1300S, och den är underbar att köra långt med, och samtidigt ha kul. Väskorna är välintegrerade, det syns knappt att man har väskhållare, nackdelen är väl att dom är lite mystiskt utformade. Men det funkar för mig att dra på tältsemester med den :tummenupp

Jag har efterföljaren, K1300S, och den är underbar att köra långt med, och samtidigt ha kul. Väskorna är välintegrerade, det syns knappt att man har väskhållare, nackdelen är väl att dom är lite mystiskt utformade. Men det funkar för mig att dra på tältsemester med den :tummenupp
Tack så mycket för infon 🙏

Men jag har inte sett någon skriva den sporttourer som låter mysigast.
VFR800 med lite öppnare system är ju mumma för själen.

Vilken form av touring hade du tänkt dig, full packning och passagerare, bara motorväg eller blandat högt och lågt, småvägar även grus, stanna vid nån sjö, fiska och bada, eller hålla stumt mellan hotellen?

Skulle jag köra mest själv och utan mycket packning, så skulle jag nog i första hand titta på VFR800. Skulle jag köra ofta med passagerare och/eller mkt packning så skulle jag titta på FJR1300 eller CBR1100XX.

Eftersom vi ändå är i italienska träsket så är Ducatis ST2, 3, 4, 4S bortglömda pärlor.
ST2 kostar inget, är lättservade och trevliga. 4S har allt du behö er, effekt väghållning osv.
ST 3 är en udda fågel men ansågs vara den bästa när den kom.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back