Sport eller street?

åja , jag provade massa innan jag fastnade för nuvarande ... hoppar man från custom så känns allt så himla spinkigt å klent :crash ...

jag byter ner mig i steg så till nästa sommar så blir det nått ännumera körglatt :) (sneglar själv på Ducce Monster 1100 , SuperDuke eller dylikt...naket å twin e sköjj )

Fast jag e jag .... gillar å pröva nya saker :tummenupp

Ta och bläddra i Bike´s testkatalog/Begagnatguide så får du säkerligen ett och annat att tänka på samt idéer på vad som passar just dig, för dina behov och krav. Finns minst lika många MC-exempel som personer.

åja , jag provade massa innan jag fastnade för nuvarande ... hoppar man från custom så känns allt så himla spinkigt å klent :crash ...

jag byter ner mig i steg så till nästa sommar så blir det nått ännumera körglatt :) (sneglar själv på Ducce Monster 1100 , SuperDuke eller dylikt...naket å twin e sköjj )

Fast jag e jag .... gillar å pröva nya saker :tummenupp

Lite det jag menade. Normalt blir ju att man bara tar små steg. Kanske en bra idé att chocka sig med nåt som är sådär larvigt litet då och ha det i ett par hundra mil iaf, en halv säsong eller så.

Då kommer man kära ner sig i det också, och helt plötsligt letar man efter den perfekta mixen av motor och hanterbarhet, för man har haft båda.

Utmana sina preferenser lite :)

Man ska inte blanda in för mycket förnuft när man funderar på vad man vill ha, helt plötsligt är det något man tycker sticker ut från mängden och så sitter man på Google och spanar. Efter det handlar det bara om ekonomi och årsmodeller.

Man ska inte blanda in för mycket förnuft när man funderar på vad man vill ha, helt plötsligt är det något man tycker sticker ut från mängden och så sitter man på Google och spanar. Efter det handlar det bara om ekonomi och årsmodeller.

Lägger man 100 k på en leksak är väl förnuft rätt rökt redan från start.

Frågan är ju om man vill va snygg eller ha kul. Vill man ha kul är det rätt smart att fundera på vad man tycker är kul så att man får mesta möjliga för sina 100´.

Om mesta möjliga kul sen är en racer, en Ducce SFS, BMW äventyrshoj eller HD-dragster är upp till var och en. Min hoj är värdelös på gata, ingen förvaring alls, stenhård sadel och med nuvarande drevning varvar den som en bålgeting redan i 90. Hemsk..

För mig är det förnuftigt, för min glädje är på bana. Gatåkat är inte värt många kronor, och hojen är heller inte värd många i gathojvärde räknat.

en fundering, vad tycker ni om att göra om en sporthoj till en streetfighter, i min värld får man det bästa, grym prestanda samtidigt som man får en bekvämare busigare hoj. vad säger ni har jag helt fel, funderar på att göra om min men det finns kanske aspekter man inte tänkt på.

Super Duke eller Ducati Streetfighter om du har råd med en sån, eller kanske en Hypermotard.
Twin for the win! :tummenupp

en fundering, vad tycker ni om att göra om en sporthoj till en streetfighter, i min värld får man det bästa, grym prestanda samtidigt som man får en bekvämare busigare hoj. vad säger ni har jag helt fel, funderar på att göra om min men det finns kanske aspekter man inte tänkt på.

Försäkringen e väll densamma ??

jo men nu tänker jag rent på körglädjen. att försäkringen ligger kvar på samma pris spelar mig ingen roll

Jag skulle hellre lägga 60´ på en SDR -08 än 60´ på en Gixxer k4 eller vad man får för den pengen.

Effekt är liksom inte problemet, och sporthojar är "fel" utväxlade och har registret galet för gatåka. Det är mkt därför jag förespråkar liter-bus-twinnarna. Tillgänglig, lätthanterad effekt i fantastiskt bra chassien, till bra priser med billiga försäkringar.

Dessutom är fabriks-fighters betydligt snyggare än alla hemslöjdade sporthojsbyggen.

SuperDuken t.ex går rätt jämnt med en R6a. Men vinner ut ur böj på flackare effektkurva och kanske att man luras till falsk trygghet och vågar gå på mer (gatåkar-standard). Européerna känns dessutom jäkligt kombat, Speed Triplen är väl den som ligger lite efter, men fortfarande bättre än bojsänkena från Japan.

jo men nu tänker jag rent på körglädjen. att försäkringen ligger kvar på samma pris spelar mig ingen roll
Du har oftare ett bredare effektregister på en streethoj. Om det är roligare eller inte är dock en subjektiv bedömning.

En nackdel med många sport/streethojar på marknaden är att de byggda för Pygméer.

Last edited:
En nackdel med många sport/streethojar på marknaden är att de byggda för Pygméer.

Jämfört med vadå??

På 600orna slår jag nästan hälmen i kåpglaset när man försöker krypa ned trots att rumpan är tryckt mot kutsen. Och jag är <180.

Finns gott om hojar billigare än budgeten säger. Köp en gammal s3a och lägg återstoden på soppa och däck!

Tack för alla era svar!

SuperDuken såg riktigt vacker ut, ska provköra den imorgon så får vi se om jag tar hem den. Tack än en gång!

Tack för alla era svar!

SuperDuken såg riktigt vacker ut, ska provköra den imorgon så får vi se om jag tar hem den. Tack än en gång!

Saknar min nåt grönjävligt, stått och dreglat över en idag senast och den är så jävla kombat så jag vill ge den en höger. Men törs inte för man får säkert stryk om den blir arg!

Hade pengen räckt (saknas ungefär 140´ per år för att täcka minuset från RR-kontot också :() så hade det lätt blivit en Dukke för gata också. Fläsk

En sån här skulle passa dig Glidern, köttig motor, köttig chaffis!

DSC00288.jpg

Saknar min nåt grönjävligt, stått och dreglat över en idag senast och den är så jävla kombat så jag vill ge den en höger. Men törs inte för man får säkert stryk om den blir arg!

Hade pengen räckt (saknas ungefär 140´ per år för att täcka minuset från RR-kontot också :() så hade det lätt blivit en Dukke för gata också. Fläsk

Ja det var faktiskt lite ditt inlägg som gjorde mig sugen på att provköra. Då jag köpte min hoj från samma ställe + en massa annat kringelikrans så får jag rätt bra med rabbat. Så jag ska provköra denna:
http://www.blocket.se/skaraborg/KTM_990_Superduke_R_Kampanj_37620014.htm?ca=13&w=1&last=1 och är den som du säger så härlig då slår jag till . Får i alla fall en 10% rabatt på hojen och ca 20% på kläder ch artiklar så det borde gå inom min radie för ekonomin + att första året får man lite försäkring betalt så det kan ändå gå. Tack än en gång till alla.

Angående Ducatin, vad är det för någon?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...