Sport eller street?

Med tanke på att du ser rätt vältränad ut så hade jag nog föredragit en nakenhoj. Blir rätt mycket bekvämare för dig än att trycka ihop dig på en 600rr. MEN ut och provkör, det kanske funkar skitbra för dig ändå! Vet folk som har problem att hitta bekväma sporthojar pga deras längd, kan tänka mig det är ungefär samma situation för dig om du är biff. :)

Och vill du ha roligt på gata så är nakenhoj mycket roligare än rr-hoj. :)

Provade en sporthoj idag.. Det var som du sa, det kändes sjukt obekvämt att ligga på den, vet inte om alla är så men det känns verkligen ingenting för mig längre med en sporthoj :S

Provade en sporthoj idag.. Det var som du sa, det kändes sjukt obekvämt att ligga på den, vet inte om alla är så men det känns verkligen ingenting för mig längre med en sporthoj :S

Sporthojar handlar som sagt om bana, på gata är det bara en plåga, jag har min lillgixxer att handla glass/kaffe med, och det är inga längre utflykter, när den inte körs på banan. :)

Men kör man sporthojar som det var tänkt, så är de ljuvliga...

Dessutom är det rätt kul att steka alla sporthojsfukkon som tror att de är Rossi och deras hoj automatiskt är assnabb bara för att de har röda kåpor.

Svarta kåpor min vän svarta kåpor :fakta Rossi? Du kan kalla mig McGuiness, John Mcguiness om jag får be ( visst han kör väl lite bättre men samtidigt har jag en bättre tandläkare ).

Vad lätt det ser ut, det där är annat än pruttrullarna från Bulten :fakta

5.jpg
Eller varför inte en Monster?

Bifogat

• ducce5.jpg
    ducce5.jpg
    102.7 KB · Visningar: 62
Last edited:
Tycker absolut att du ska provköra Superduken! Riktigt go hoj! Såg att det var Mc-kompaniets annons du länkade till, kan varmt rekommendera dem som säljare! Köpte själv min 990 SMR där. Glöm inte att du får totalt 30% rabatt på försäkringen med om du köper via firman, 10% SMC rabatt sen ytterligare 20% via firman, detta gäller på Bilsport & Mc iaf.

Är själv inne på min tredje säsong med stormotard, 2 säsonger 990SM -08 och nu 990 SMR -11 och jag stormtrivs på denna best! :tummenupp Har även bytlånat en hel del med kompisar som haft och även har Superdukes, Dessa två hojar är mer olika än man kan tro.

Tycker du ska ta dig tid att provsitta och känna på båda modellerna ute på vägen! Kanon hojar båda två! :)

Sen vad det gäller Superduke R årsmodell 2012 så är det mer eller mindre samma hoj som Superduke (inte R) 07-08.

Medan Superduke R 08-11 är en helt annan hoj med sportigare chassie, mer effekt (12hk), enkelsadel med mera.
Gillar denna färgen: http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_990_Superduke_R_40276294.htm?ca=17&w=3

Lycka till!

Ja det var faktiskt lite ditt inlägg som gjorde mig sugen på att provköra. Då jag köpte min hoj från samma ställe + en massa annat kringelikrans så får jag rätt bra med rabbat. Så jag ska provköra denna:
http://www.blocket.se/skaraborg/KTM_990_Superduke_R_Kampanj_37620014.htm?ca=13&w=1&last=1 och är den som du säger så härlig då slår jag till . Får i alla fall en 10% rabatt på hojen och ca 20% på kläder ch artiklar så det borde gå inom min radie för ekonomin + att första året får man lite försäkring betalt så det kan ändå gå. Tack än en gång till alla.

Angående Ducatin, vad är det för någon?

Åkäj, vad sägs om en sån här annars? Billig i försäkring och går som ett jävl........ :rock

20120513_153537.jpg

Tycker absolut att du ska provköra Superduken! Riktigt go hoj! Såg att det var Mc-kompaniets annons du länkade till, kan varmt rekommendera dem som säljare! Köpte själv min 990 SMR där. Glöm inte att du får totalt 30% rabatt på försäkringen med om du köper via firman, 10% SMC rabatt sen ytterligare 20% via firman, detta gäller på Bilsport & Mc iaf. [/url]

Lycka till!

Tack!

Yes! Det var därifrån jag köpte min hoj + kläder och tillbehör. Fick rätt bra rabatt, pratade med Björn och han var riktigt bra. Var på Custom shop i Skövde också, kan ju tala om att jag behandlades som skräp. Säljaren var totalt ointresserad, försökte förklara för honom, jag kan absolut ingenting om MC, men jag är intresserad av en..

Väring fick jag först en dam som hjälpte mig med kläderna, noga med att höra på mina åsikter, sen björn, guidade mig igenom olika typer, berättade lite vad jag bör tänka på etc.. Så ja, det blir nog alltid köp därifrån :)

Förstår inte att jag inte fått upp ögonen för nakenhojar innan, trodde nakenhoj va "folk som inte hade råd med en riktigt hoj" (Tänkte utan kåpor måste ju vara för man inte har råd.... haha)

Nåväl :) Ska definitivt gå igenom allt! :)

Promotar Suzuki GSF 1200 bra hoj med fint klöss finns till bra priser
Du får en hoj som har allt.
En annat alternativ Yamaha FJ 1200/1300

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...