Jag måste ta och erkänna att efter att ha sett lite filmer/bilder på hojar här jag gått och blivit sugen på en ny hoj. Jag har nyligen köpt en custom som jag stormtrivs med men känner att en komplettering skadar inte.
Det jag dock undrar är vad är det för specifika skillnader mellan en sporthoj och en nakenhoj?
Jag har kört en nakenhoj dock ingen sport, så jag vet inte riktigt vilken som har den där extra körglädjen. Nog för att det är grymt individuellt men jag tänkte att ni kanske kunde vägleda mig.
Och ifall ni rekommenderar en viss sort, vilken rekommenderar ni?
Det jag har krav på är att den ska kosta under 12k i försäkring/år (jag är 28) eftersom jag redan har en hoj som kostar nästan lika mycket i försäkring så det får inte bli alltför dyrt.
Själva priset på motorcykeln får max ligga på 105.000kr, i värsta fall, och då menar jag verkligen om jag måste så kan jag lägga till 15k till men helst 105.
Jag bor i Skara på Landet, har hus med larmat garage.
Så för att kortfatta:
Sport eller street hoj, och vilken skulle ni rekommendera och varför?
Tacksam för svar
Det jag dock undrar är vad är det för specifika skillnader mellan en sporthoj och en nakenhoj?
Jag har kört en nakenhoj dock ingen sport, så jag vet inte riktigt vilken som har den där extra körglädjen. Nog för att det är grymt individuellt men jag tänkte att ni kanske kunde vägleda mig.
Och ifall ni rekommenderar en viss sort, vilken rekommenderar ni?
Det jag har krav på är att den ska kosta under 12k i försäkring/år (jag är 28) eftersom jag redan har en hoj som kostar nästan lika mycket i försäkring så det får inte bli alltför dyrt.
Själva priset på motorcykeln får max ligga på 105.000kr, i värsta fall, och då menar jag verkligen om jag måste så kan jag lägga till 15k till men helst 105.
Jag bor i Skara på Landet, har hus med larmat garage.
Så för att kortfatta:
Sport eller street hoj, och vilken skulle ni rekommendera och varför?
Tacksam för svar