Jag fick byta en packbox i ena gaffelbenet idag. Lite surt när hojen bara gått 13 timmar..... Kanske mitt eget fel då hojen gått mera på ett än två hjul... Läppen som ska täta mot gaffelbenet hade vikt sig dubbel på ett ställe ca 5 mm och spruckit. Har aldrig sett något liknande förut. Nåja, det blev en förmiddag i garaget sen var det fixat. Som tur är är det ganska lätt att byta packboxar på Husan. Inte Husabergs fel då gaffeln är av modell WP. Troligen någon monteringsmiss från fabrik...
Provade förresten en CRF 450 Motard idag, en kompis har handlat en sådan. Den gick väldigt bra faktiskt men där kan man snacka om service. Kolven ska bytas efter bara några timmar så man måste riva ner hela motorn nästan direkt. Inte så kul om man köpt nya grejer... Annars gick den väldigt bra för att vara en 450...
Jag fick uppgiften att det skulle vara 5,5 deciliter olja i gaffelbenet. Kan någon verifiera detta eller ska det vara mer eller mindre olja?
Provade förresten en CRF 450 Motard idag, en kompis har handlat en sådan. Den gick väldigt bra faktiskt men där kan man snacka om service. Kolven ska bytas efter bara några timmar så man måste riva ner hela motorn nästan direkt. Inte så kul om man köpt nya grejer... Annars gick den väldigt bra för att vara en 450...
Jag fick uppgiften att det skulle vara 5,5 deciliter olja i gaffelbenet. Kan någon verifiera detta eller ska det vara mer eller mindre olja?