Spinning Wheel lägger ner !!!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
sgtpepper skrev:
2632419 Min dröm är en MC-skrot som är lika välordnad och bra som de (flesta) större bilskrotarna, med ett lager som är sökbart på nätet, med foton på delarna och rimliga priser.

Din dröm att äga? Eller din dröm att få besöka?

De flesta hojskrotar har sökning på nätet osv

Sen om det är rimliga priser ligger väl i betraktarens öga eller nåt.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Chronic skrev:
2632427 Din dröm att äga? Eller din dröm att få besöka?

De flesta hojskrotar har sökning på nätet osv

Sen om det är rimliga priser ligger väl i betraktarens öga eller nåt.
Att få besöka :)

Att kunna söka OCH rimliga priser skrev jag, de skrotar som är sökbara har inte tillräckligt med grejer och Spinnin' Wheel har massor med grejer men ingen sökning och inga rimliga priser.

Häromsisten behövde jag en blinkersspak till min bil, med farthållarreglage. Jag sökte på nätet, hittade ca en miljon sådana på hundra olika skrotar, åkte till en lämplig lördagsöppen skrot, gav dom lagernumret och det tog dom 2 min att hämta spaken som jag köpte till ca halva priset mot nypris. Det är så det ska funka.
 

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Ort
söder
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Ingen kan låna så mycket pengar och få det att gå runt..Det är ju ganska säsongs betonat även där..Så adjoss amigo..
Eller sänk priset...:tummenupp
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Ebay är den enda skrot jag använt och den är allra troligast Världens Största MC-skrot. När jag höll på och renoverade Suzuki-tvåtaktare kunde jag enkelt få tag på delar i fint skick som det hade varit en utopi att få tag på här hemma. Och hade de funnits hade de redan varit upphöjda till tillbedjelse-objekt och varit grymt prissatta.

Exempel på vattenbuffel-delar jag samlade in :
http://gt750.medial.com/renov-gt750L/new-parts.html
priset om de hade funnits här hemma hade varit minst det dubbla (dvs hindrat att kunna satsa på den nivån) även om man tar fraktkostnaderna i beräkning.

På senare tid blev det lite insamling till en GSX-R750 -88 också :
http://suzuki.medial.com/gsxr/logg.html

Men nu mera blir det mest en skruv och en mutter då och då.
Allt har sin tid :rolleyes: och man får sitta och konsolidera sig emellanåt.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
gunnar_gt750 skrev:
2632981 Ebay är den enda skrot jag använt och den är allra troligast Världens Största MC-skrot. När jag höll på och renoverade Suzuki-tvåtaktare kunde jag enkelt få tag på delar i fint skick som det hade varit en utopi att få tag på här hemma.
Jo, jag håller med dig, Ebay är den bästa skroten, jag har köpt en hel del prylar till mina hojar där jag också.

PS. Kollade på fotona på din hemsida, vilken otroligt fin GT750! DS.
 

Fender

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Bohuslän
Hoj
Suzuki
Nyöppnad MC-demontering

I Uddevalla finns det en nyöppnad MC-demontering, inom en snar framtid
kommer det en hemsida på nätet. Enligt uppgift så ska det bli en av Nordens största demontering.

Det finns delar till Honda, Kawa, Suzuki och Yamaha. Från sent 60-tal till sent 80-tal + lite andra årsmodeller.
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Någon som vet något nytt? Fick något ryck och började rota i gamla prenumerationer :)

Jag hörde av mig till dom angående en bakre bromsskiva till en GPZ 750 från 83. Inget svar på telefon, där sa dom bara att butiken var nerlagd men att det gick å beställa via post-order fortfarande. Så jag frågade om han hade nån skiva, jodå 1800 för en ny, kawaskaki ska ha 2600 å beviks i linköping 2600. Men han hade 6 styck begagnade i bra skick för 900 kr styck. Efter vidare förfrågningar var det dock spår i alla skivor så det var jag inte så intresserad av. Hittade dock en bromsskiva på en online butik i england för 100 pund (1350 kr) inklusive frakt, ny var den också.
Så dom tar emot beställningar å svara på mail på två dagar iallafall.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Jag har tagit över Spinnin´wheel

Jag har läst inläggen som är skrivna och ska försöka ta lärdom.
Arbete med ny hemsida pågår. Angående önskad databas på alla delar så kommer det bli så men det arbetet kommer nog inte påbörjas innan hösten, det är ganska mycket arbete inblandat. Butiken kommer att öppnas snart. Om man vill komma och titta själv går det bra att boka en tid på telefon. Verkstad kommer att öppnas.
Tillgången på delar till modeller nyare än 2005 är liten men det kan finnas, innan dess finns det delar från de flesta modeller. Mailförfrågningar är att föredra.

Hoppas att kunna hitta de delar ni behöver, ordningen är bra trots att en del inlägg säger motsatsen. Priser är nu lägre, särskilt om flera delar handlas samtidigt.

mvh
Thomas Grandell / Spinnin´Wheel / TGR Teknik
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Jag har tagit över Spinnin´wheel

Jag har läst inläggen som är skrivna och ska försöka ta lärdom.
Arbete med ny hemsida pågår. Angående önskad databas på alla delar så kommer det bli så men det arbetet kommer nog inte påbörjas innan hösten, det är ganska mycket arbete inblandat. Butiken kommer att öppnas snart. Om man vill komma och titta själv går det bra att boka en tid på telefon. Verkstad kommer att öppnas.
Tillgången på delar till modeller nyare än 2005 är liten men det kan finnas, innan dess finns det delar från de flesta modeller. Mailförfrågningar är att föredra.

Hoppas att kunna hitta de delar ni behöver, ordningen är bra trots att en del inlägg säger motsatsen. Priser är nu lägre, särskilt om flera delar handlas samtidigt.

mvh
Thomas Grandell / Spinnin´Wheel / TGR Teknik

:tummenupp
Låter mycket bra! Jag kommer säkert höra av mig om ett par 6-kolvsok till min Bandit :)
 

Classic80

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
STHLM
Hoj
Ja
Har varit där en gång, aldrig mer!
Dessvärre var det väldigt, väldigt, Väldigt nyligen...
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Vilket nyanserat och informativt inlägg...

Kan bara hålla med, om man skriver ett inlägg så borde det väl finnas en möjlighet att förstå vad det handlar om, den som blir påhoppad (jag) åtminstone ska ha en chans att förstå vad det handlar om. Så som det är just nu så har vi massor med förfrågningar och jag jobbar till nio på kvällarna för att försöka ge ett någorlunda vettigt svar om vi har eller inte. Min uppfattningen är att förutom en HD-åkare som ville veta exakt hur en Drag Star original ljuddämpare skulle låta på sin Harley så har de flesta fått relevanta och ärliga svar.

Förövrigt kul med namnet Classic 80 som skulle passa bra på mig då det nummer jag tävlar med är 80, i classic racing.
 

Bennsaj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Tumba
Hoj
Aprilia RSV1000R
Grymt att ni har tagit över nu! Lite nya krafter för att få igång företaget igen! Goa tider förut för ett antal år sen när jag praoade där och fick skruva isär hojar i smådelar :)
Bor bara några hundra meter ifrån Spinnin´wheel så de e bra å nära när man behöver dela till hojen :)

Önskar er all lycka till att ni får igång företaget igen!

Längtar tills ni får igång en snygg, vettig hemsida! databas för delar är + i kanten :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top