Spinning Wheel lägger ner !!!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Var där förra året och letade en ny ram till min spetta som blev ett dragspel efter närkontakt med ett berg. En snubbe visar mig en ram som det finns massa små sprickor i.
Han säger
-det där e bara å svetsa. FAN hela ramen var ju sne !!!
Så nu när tomtarna går i graven så:FU :FU :FU från mig måppefuckån !
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Undrar om alla tycker lika bra om S-W? Gubben är väl som så många andra skruttgubbar, envis o jävlig.
 

hdjugge

Race Off
Gick med
27 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha YZ450F + Harley nighttrain + Harley chopper
Har aldrig blivigt bra bemött där och förstår inte deras affärs ide med att man inte får någon vidare service och som dom flesta redan sagt, svindyra.
Kan inte någon duktig och bra snubbe ta över den där cirkusen.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag ringde dit å skulle ha 2 prylar. Första fattade dom inte att jag ville ha begagnade styrpluggar, han jag pratade med frågade runt efter nya! När dom konstaterat att dom varken hade nya eller gamla la han på luren :dummer Jag fick inte ens fråga om den andra grejen jag skulle ha :6surkart
 

Skyldig

West Coast Xtremes
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Shanghai
Hoj
ZXR, WR360, cr250, kx60, mini,
Hoztic skrev:
2616856 Jag ringde dit å skulle ha 2 prylar. Första fattade dom inte att jag ville ha begagnade styrpluggar, han jag pratade med frågade runt efter nya! När dom konstaterat att dom varken hade nya eller gamla la han på luren :dummer Jag fick inte ens fråga om den andra grejen jag skulle ha :6surkart

Dom kanske hade en annan inkomstbringande verksamhet bakom SW som gjorde att de inte behövde bry sig om kunderna? :rolleyes:
 
Gick med
4 Mar 2006
Ort
nynäshamn
Hoj
en honda vtr 1000 -03.firestorm och en yamah R1 -02
trist som faan...

att butiken lägger ner..,behöver man delar,så kollar man ju runt..o då är ju spinning wheels ett av "reservdelshålen"man kollar...så nu blir det ett ställe mindre,och kanske svårare att få tag på dom delar man behöver..till en billigare penning.:va ..anser att dom har/haft vettiga priser jämfört med en del andra butiker i stan,och den service jag fått går heller inte att klaga på!i mina ögon en klar förlust..
 

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Synd att dom lägger ner men som många andra här så har jag inte heller haft någon större nytta av den butiken. "Nordens största mc skrot" men inte fan har dom någonsin det man behöver.

Dyrt? Ja! Skulle köpa en oljekylare modelmindre med lite slangar. Gubben jag snackade med ville ha nån stans mellan 600-800 kr för en oljekylare. Det tycker jag verkar dyrt... :arsele

Nån som köper stället kanske kan göra nåt vetigt av det.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
janne_haninge skrev:
2617276 att butiken lägger ner..,behöver man delar,så kollar man ju runt..o då är ju spinning wheels ett av "reservdelshålen"man kollar...så nu blir det ett ställe mindre,och kanske svårare att få tag på dom delar man behöver..till en billigare penning.:va ..anser att dom har/haft vettiga priser jämfört med en del andra butiker i stan,och den service jag fått går heller inte att klaga på!i mina ögon en klar förlust..

MC-shopen i Karlstad :tummenupp
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Kenya skrev:
2615099 Har haft en del olika hojar och behövt en hel del olika prylar men dom har ju f-n aldrig något.. när dom mot förmodan haft det (en styrkrona till cbr600f) så kostar det i stort sett som nytt..

Så.. vem bryr sig...:arsele

Vill man ha en skrot köper man hos www.mvhonline.de :yoparty
Håller med, dom svenska skrotarna håller vansinniga priser.. Försäkringsbolag och politiker säger att det är massor med olyckor med hojar (med tanke på ev. premieökning och att dom vill egentligen förbjuda sporthojar i stockholm t ex) och ändå ligger priserna på en risig ljuddämpare på skroten runt 1500-3000:- HALLÅ?!?!
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Maffan skrev:
2617524 Håller med, dom svenska skrotarna håller vansinniga priser.. Försäkringsbolag och politiker säger att det är massor med olyckor med hojar (med tanke på ev. premieökning och att dom vill egentligen förbjuda sporthojar i stockholm t ex) och ändå ligger priserna på en risig ljuddämpare på skroten runt 1500-3000:- HALLÅ?!?!

Finnes en vettig skrot , Bike trollhättan:tummenupp
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
dom är ju inte ens ett alternativ när man ringer runt å letar delar..dom skulle 5.500 för förgasare inkl. luftburk till en yzf750:D vägra att pruta...hitta en på blocket sen för 1000:- det jävliga var att det inte var förgasarna som va felet tillslut kul om man hade lagt ut 5.500 i onödan :gnissla
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Ja, jag får tyvärr ställa mig till övriga när det gäller dessa överpriser och dåliga service.. Jag skulle gärna ta över verksamheten nu när jag blir arbetslös i vår. :tummenupp

Viket drömjobb! Har tyvärr inte pengarna han begär :crash
Det skulle säkert ta ett tag att lägga upp allt på datorn -då givetvis sökbart via en omgjord hemsida, och med uppdaterade priser...

Nåja, är det någon med för mycket pengar och för lite tid, så kan väl vederbörande ta kontakt med mig :tummenupp

Mvh Jörgen.
 

Gabor

Guest
Snik-janne är redan mångmiljonär, varför skulle han bry sig i en massa nördar som gnäller över priserna i butiken...:tummenupp ....driv en hojskrot själva om det ska vara så billigt....:pannkyss .

Har aldrig haft problem med SW, ibland finns det grejor , ibland inte, efterfrågan å tillgång styr priset, som alltid.

Har alltid fått rota i hyllor, leta grejor till byggen, helt ok att det inte är billigt alla ggr, men fått mängdrabbat om man handlat en hel del, tom skruvat sönder en hoj för att plocka motor, elsystem mm...

Du blir bemött som du själv beter dig , så det är inte bara ens fel om det skiter sig i en affär..:tummenupp.
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Vill inte säga att jag blivit oartigt bemött, bara ointresserat. Det är nog så att han inte var så intresserad av folk (kunder), och av nån anledning verkar ju det hela ha gått runt ändå. Annars tycker jag de har haft bra sortiment men alltid till överpriser. En gång var de dyrare än nytt original. När jag påpekade det sa han att "om det var sant" kunde jag få det lite billigare än original...
Men tänk om någon med lite ambition kunde sätta fart på stället!!!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
OJAK skrev:
2625907 Vill inte säga att jag blivit oartigt bemött, bara ointresserat. Det är nog så att han inte var så intresserad av folk (kunder), och av nån anledning verkar ju det hela ha gått runt ändå. Annars tycker jag de har haft bra sortiment men alltid till överpriser. En gång var de dyrare än nytt original. När jag påpekade det sa han att "om det var sant" kunde jag få det lite billigare än original...
Men tänk om någon med lite ambition kunde sätta fart på stället!!!
Du det DÄR var givmilt :D
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Jag måste vara unik, har alltid fått det jag behövt, visst, inte världens bästa ordning osv. men har fått grejerna, billigare än nytt och fått det direkt, samt sålt in en krockad hoj med kontant betalning i handen...

Så personligen, synd att det läggs ner, men en skön entreprenör med lite känsla och servicemind och en bra hemsida med register på allt nerplockat skulle nog skapa pengar.

Kollade på det där, lokalen, kanske 5 mille som den är nu, eventuella framtidsplaner kanske höjer priset, men det ser ut som skit, hela området runt omkring, nu så...
 

Ulf G

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Gott och blandat
Om någon får för sig att ta över det så hojta till, jag behöver jobb. ;)
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Min dröm är en MC-skrot som är lika välordnad och bra som de (flesta) större bilskrotarna, med ett lager som är sökbart på nätet, med foton på delarna och rimliga priser.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top