Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Är inte det bara att filtrera och tanka om man kör dieselbil?Nix, men jag har en polare som har kollat rätt seriöst på att göra diesel av gammal fritösolja!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är inte det bara att filtrera och tanka om man kör dieselbil?Nix, men jag har en polare som har kollat rätt seriöst på att göra diesel av gammal fritösolja!![]()
Spara spilloljan!
Den enda spilloljan du får är ju den från gräsklipparen, iom att allt spill går genom gräsklipparmotorn innan den blir riktig spill.
Den kan då användas till att tända grillen med. (Har du mycket olja grillar du såklart direkt över oljan)
På våren/hösten tänder du löv/rishögarna med den oljan som inte behövdes till grillen.
På vintern vallar du skidorna/pulkorna med den.
![]()
Och om man bor i lägenhet och hyr skidorna till vintern?
Jaja, du får gärna komma och hämta den till din gräsklippare.
hehe stek lite ägg så¨får du anv för din steekar spade vet jaanvänd det som mat olja
//Robin
Då har man olja i elementen, töm ut den befintliga oljan, sälj och i med spillet.
Nej tack, jag är bonde, vi har spillolja så det räcker,,
Nja, inte riktigt, fritösoljan innehåller ju en massa gunk, och har inte helt rätt egenskaper från början heller. Men sånt går att lösa! Kolla här tex: http://hemmagjordbiodiesel.egetforum.se/forum/Är inte det bara att filtrera och tanka om man kör dieselbil?
Och om man bor i lägenhet och hyr skidorna till vintern?
Jaja, du får gärna komma och hämta den till din gräsklippare.
Alla mackar med GDS-hall har så att man kan tömma olja hos dem. Troligen är det bäst om man gör något mer hos dem än tömmer ut oljan för att slippa allt för sura miner![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten