Spillolja - var?

Spara spilloljan!
Den enda spilloljan du får är ju den från gräsklipparen, iom att allt spill går genom gräsklipparmotorn innan den blir riktig spill.
Den kan då användas till att tända grillen med. (Har du mycket olja grillar du såklart direkt över oljan)

På våren/hösten tänder du löv/rishögarna med den oljan som inte behövdes till grillen.

På vintern vallar du skidorna/pulkorna med den.
:tummenupp
 
Spara spilloljan!
Den enda spilloljan du får är ju den från gräsklipparen, iom att allt spill går genom gräsklipparmotorn innan den blir riktig spill.
Den kan då användas till att tända grillen med. (Har du mycket olja grillar du såklart direkt över oljan)

På våren/hösten tänder du löv/rishögarna med den oljan som inte behövdes till grillen.

På vintern vallar du skidorna/pulkorna med den.
:tummenupp

Och om man bor i lägenhet och hyr skidorna till vintern? :va

Jaja, du får gärna komma och hämta den till din gräsklippare.
 
Och om man bor i lägenhet och hyr skidorna till vintern? :va

Jaja, du får gärna komma och hämta den till din gräsklippare.

Då har man olja i elementen, töm ut den befintliga oljan, sälj och i med spillet. :tummenupp

Nej tack, jag är bonde, vi har spillolja så det räcker,,
 
hehe stek lite ägg så¨får du anv för din steekar spade vet ja ;) använd det som mat olja :)

:D
:D
:D

//Robin

Haha, men då kan jag ju inte navigera med hojen!? :va

Då har man olja i elementen, töm ut den befintliga oljan, sälj och i med spillet. :tummenupp

Nej tack, jag är bonde, vi har spillolja så det räcker,,

Haha, i stan har man vatten i elementen.
 
Och om man bor i lägenhet och hyr skidorna till vintern? :va

Jaja, du får gärna komma och hämta den till din gräsklippare.

Alla mackar med GDS-hall har så att man kan tömma olja hos dem. Troligen är det bäst om man gör något mer hos dem än tömmer ut oljan för att slippa allt för sura miner :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top