Spik i foten!

Nitram

Sydskanes Emse
Gick med
5 May 2003
Hoj
Firestorm
Inte i foten kanske men i det nästan nya bakdäcket. :huvet
Vad göra? Jag har Michelin Power och har hört nåt om att man inte får laga höghastighetsdäck. Stämmer det? I så fall suger det ordentligt. Behöva köpa nytt däck igen!

Köp nytt, plugga inte !! :va

Jag skall vara riktigt ärlig....För ett par år sedan pluggade jag ett Pilot sport som hade gått 10 mil. Jag måste nog säga att det var den billigaste investering jag gjort. Hade inga problem alls. Om det nu inte skulle hålla, så har du iallafall gjort ett försök. Inget händer om det inte håller - du får en helt vanlig punka.

OBS!! Jag körde inte långsamt heller med detta plugg - glömde av att jag hade ett:-)

Plugg vulkad från insidan höll i +250 för mig iaf, men du väljer ju själv

Ok, jag brukar inte ligga o pressa i 250km/h, så det får nog bli en sniklagning tillsvidare.

Nitram skrev:
Inte i foten kanske men i det nästan nya bakdäcket. :huvet
Vad göra? Jag har Michelin Power och har hört nåt om att man inte får laga höghastighetsdäck. Stämmer det? I så fall suger det ordentligt. Behöva köpa nytt däck igen!

O jag har kört med två punkteringar i mitt Dulop däck. Första gången fyllde jag på med "reservhjul på burk". Sen när jag kom hem så fyllde jag i en sörja som fanns på www.punkteringsfri.nu och andra gången så fick jag punka igen på samma däck när vi var i Sjöbo för nån vecka sen och det tryckte jag i en punkasprayburk i igen och det går hur finfint som helst att köra.

Wille skrev:
O jag har kört med två punkteringar i mitt Dulop däck. Första gången fyllde jag på med "reservhjul på burk". Sen när jag kom hem så fyllde jag i en sörja som fanns på www.punkteringsfri.nu och andra gången så fick jag punka igen på samma däck när vi var i Sjöbo för nån vecka sen och det tryckte jag i en punkasprayburk i igen och det går hur finfint som helst att köra.

Dock så skall man byta hjul ganska snart. Du vet om att detta med "hjul på burk" foam, fräter på aluminium. Därför ska man rengöra fälgen noga vid hjulbyte. Har t.o.m för mig att det står på burken.

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
Dock så skall man byta hjul ganska snart. Du vet om att detta med "hjul på burk" foam, fräter på aluminium. Därför ska man rengöra fälgen noga vid hjulbyte. Har t.o.m för mig att det står på burken.

Mvh//ZS

Hmmm kan inte minnas nåt om att det står nåt om det på burken.. Får nog ta o kika på nån burk när man är inne på macken..
Om inte annat vet jag att det brukar vara ett jäkelskap o få bort det..

Wille skrev:

Å du blir garanterat störtpolare med däckkrängarn :D

Var kan man få gjort en lagning då? Jag har hört med ett par större firmor, men de vill inte göra det. Någon som vet?

Nitram skrev:
Var kan man få gjort en lagning då? Jag har hört med ett par större firmor, men de vill inte göra det. Någon som vet?

Bröderna Hörbergs i Lödde lagade ett Pilot Sport åt mig för några år sedan. Höll hur bra som helst, även på bana. Kolla med dem.

Back