Spies i MotoGP – din prognos

Spies första säsong i MotoGP:

• Antal röstningar
    0
Tror han kommer att göra lite som Lorenzo i fjol, köra som ett svin de första racen med både pole och pallplatser, sen börjar krascha för hårt och bli rädd för motorcykeln... :)
Enstaka pallplatser som sagt men Rossi/Stoner/Lorenzo kommer han bara förbi om någon av dem går på näsan.

Tror inte riktigt på Spies fullt ut i MGP dock är det bara magkänsla!
Tech 3 är väl annars det bästa privatteamet med bra stöd från yamaha så där lär det inte sitta...

Han kommer nog nära eller på pallen några ggr men inte mer speciellt med tanke på konkurrensen från Simoncelli/Dovi. Så länge Rossi, Lorenzo, Pedrosa och förhoppningsvis en 100% Stoner håller sig på två hjul är han inte i närheten då jag ser dessa i en helt egen klass!

Jag håller Simoncelli som favorit till att ta klivet upp bland den absoluta eliten!

...att han skulle göra lika bra resultat som hans föregångare Hayden tvivlar jag på.
Låt se.

Nicky Haydens första säsong i MotoGP
Pallplatser: 2 st (tredjeplatser)
Målgångar nedanför pallen: 8 st
DNF (kom ej i mål): 5 st

Jag tror Spies tar fler än 2 pallplatser nästa år.

Last edited:
Han blir en Pedrosa sen är det klart....... Och varför måste han se så förbannat sammanbiten ut när han får av sig hjälmen och så kommer depåfolket "lika muntra de" han håller ju på att bli världsmästare.

Några pallplatser ska han nog mäkta med på Tech3 Yamman! Men jag har svårt att tro att han ska köra ifrån Rossi, Lorenzo, Peddo direkt. Som många andra skriver så ser jag dom som i en klass för sig. Men han kommer ligga där bakom och nafsa dom i hälarna och fightas om platserna närmast bakom under första säsongen. Och säkert nån pallplats eller två... :tummenupp

Jag tror det kommer gå bra! Det verkar som han kan behålla lugnet även när det är hetsigt samtidigt som han kan åka tokfort!

Nu vet jag inte vad dealen är för Tech3 nästa år, men jag får uppfattningen att satelithojarna är runt halvsekunden långsammare än fabriksmaskinerna. Att Spies skulle kunna överbrygga dessa tiondelar genom att köra bättre än Rossi/Lorenzo har jag svårt att se.

Jag tror på liknande resultat som Edwards, möjligen en aning bättre. Därmed ett par tre stycken tredjeplatser, annars stabilt 4-6a.

Nu vet jag inte vad dealen är för Tech3 nästa år, men jag får uppfattningen att satelithojarna är runt halvsekunden långsammare än fabriksmaskinerna. Att Spies skulle kunna överbrygga dessa tiondelar genom att köra bättre än Rossi/Lorenzo har jag svårt att se.

Jag tror på liknande resultat som Edwards, möjligen en aning bättre. Därmed ett par tre stycken tredjeplatser, annars stabilt 4-6a.

Bra analys DQ.. Spies har vinnarskalle, men det räcker nog inte riktigt hela vägen, årets rookie är han helt klart aspirant på.

/J

Du tycker med andra ord att Edwards och Spies är jämnbördiga?

Jag tror Spies kan mäkta med ett par pallplatser och att han slår sin teamkompis (om Edwards är bekräftad?) i totalen.

Last edited:
Jag tror att Spies har stora möjligheter att lyckas väl, men att han skulle göra lika bra resultat som hans föregångare Hayden tvivlar jag på.

Precis, sannolikheten att Lorenzo, Rossi, Stoner och Pedrosa samtliga kommer uppleva så många maskin - och däckhaverier att ett gäng midpackresultat kombinerat med nån enstaka pallplats skulle räcka till en titel är inte så stor.

Jag tror någon från supportklasserna kommer vinna 2010 med.. Antingen hos, Rossi, Stoner, Pedrosa eller Lorenzo. Verkar vara rätt bra att köra supportklass!

/J

Prognos, var det. :fakta

Du missförstod texten. Där stod inte att Pedrosa och Lorenzo har vunnit titeln. Där stod vad de har gjort med våra förväntningar på rookies.

Men dom var rookies i fabriksstall.... Spies får det lite tuffare i Tech 3. Pallen ja - Vinst nej! Varför? Det är inte talangen han saknar utan snarare material. Han kommer ligga runt 3-6 så länge han håller sig på hjulen.

Det e vad jag TROR.

/A

Jag tror att Spies tar minst lika många MotoGP-titlar som den enda Trick Daddy snubblade sig till i slutet av sin fjärde säsong hos Repsol-Honda.

Valmers har en kuslig förmåga att ha rätt. Mången gång har många sagt åt honom att han är helt ute o cyklar men han prickar ofta rätt.

Spies tror jag behöver en fabrikshoj innan han tar racevinster, om inte de fyra stora kör bort sig samtidigt.

Sen är det svårt att säga hur bra Spies är. Finns förare som varit fantastiska i superbike tidigare men inte nått ända fram i MotoGP. Bayliss, Edwards, Toseland, Haga m.fl.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT