Spielberg och Hanks gör "The Pacific"

..och där var denna söndagen räddad. Bara att plocka fram BoB-boxen:)

Japp, denna serien har man sett fram emot ett tag nu.. :)

Mina BoB-skivor börjar bli utslitna..

Fasar lite för att det kommer bli som en "Thin Red Line" fast uppdelad i avsnitt. För mycket kärleksdravel.

..men jag HOPPAS att den kommer bli lika grym som BoB.

Fasar lite för att det kommer bli som en "Thin Red Line" fast uppdelad i avsnitt. För mycket kärleksdravel.

..men jag HOPPAS att den kommer bli lika grym som BoB.

Den tunna röda linjen är ju en av få WWII-filmer som inte känns som ett TV-spel och är dessutom en riktigt bra film oavsett kategori, även om slutet har några onödiga extra scener. Visserligen var det ett tag sen jag såg den men något "kärleksdravel" kommer jag inte ihåg?

Den tunna röda linjen är ju en av få WWII-filmer som inte känns som ett TV-spel och är dessutom en riktigt bra film oavsett kategori, även om slutet har några onödiga extra scener. Visserligen var det ett tag sen jag såg den men något "kärleksdravel" kommer jag inte ihåg?

Det var två helt olika kommentarer. Det är inget kärleksdravel i Thin Red Line, som för övrigt ÄR en mycket bra film, men det verkar tyvärr vara det i Pacific. Jag tror ändå att den kommer bli minst lika bra som Band of Brothers.

krig och krig, är de det enda ni tänker på :D :rofl

[YOUTUBE-ID]hcxwTgEC7IM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
den ser man fram emot ja, men lika bra som BoB kommer den inte blir, ser ut som dom ger sig på en blandning på BoB, pearl harbour och thin red line,
håller mig negativ och hoppas på att bli överraskad.

Thin red line är för övrigt en av de bästa film enligt mig, nån som hört nått om directors cut på den?

För mycket sentimentala snyftscener verkar det bli.

För mycket sentimentala snyftscener verkar det bli.

Enligt säkra källor kommer det att bli stridsscener med slagskepp...vilket såklart bara det kommer att göra DVD-boxen till ett givet köp.

"The extraordinary experiences of these men and their fellow Marines take them from the first clash with the Japanese in the haunted jungles of Guadalcanal, through the impenetrable rain forests of Cape Gloucester, across the blasted coral strongholds of Peleliu, up the black sand terraces of Iwo Jima, through the killing fields of Okinawa, to the triumphant, yet uneasy, return home after V-J Day."

Verkar lovande.

Release mars 2010 enligt imdb....lansering i sverige kring jul 2010 då?

Blir den bara hälften så bra som BoB så räknar jag den som klart köpvärd, hoppas vi inte behöver vänta ända till nästa jul på den.

Vilken kanal var det som sände Band of Brothers när det begav sig? TV4?

Är svensk sändning till höstsäsongen för optimistiskt att tro?

Hoppas att serien, den något bombastiska trailern till trots, behåller, eller ännu hellre, utvecklar det som gjorde BoB så bra. Fokuset på soldatens vardag framför att frossa i krigsporr (som iofs inte behöver vara fel alltid, tex när det involverar slagskepp ;)). Mitt favoritavsnitt i BoB är "Bastogne" när vi får följa krigssjukvårdaren genom hans vedermödor och i hans tvivel och tankar i de likbeströdda frusna skogarna som var runt helveteshålet Bastogne julen 1944.

Last edited:
Japp, det var 4.an.

Den gången hade vi premiär i sverige 19 december 2002, release i USA var september 2001. Enligt samma mönster blir det i så fall först till hösten 2011 vi får se Pacific på tv. Hoppas det inte blir så.

Bra avsnitt du tar upp förresten.

ja som sagt det va 4an, jag har ringt till dom och försökt luska men sånt kunde dom inte uttala sig om.

Någon som hade kollat på en tysk version av "Band of brothers"? Givet kvaliteten på filmer som Ubåten, Der Untergang och Stalingrad så hade det kunnat bli bland det bästa och mest skakande som gjorts. Tänk en tioavsnitts tysk-italiensk serie lika välgjord och påkostad som BoB om tyskarnas Afrikakår? Synd att det aldrig kommer att inträffa och man får hålla sig till litteraturen istället.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti