Spermadonator

Kan du tänka dig att donera sperma för 500.-/sats?

• Antal röstningar
    0

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Man får 500.- / donation. Det torde bli ca 6000/h det. Kanske något för er fattiga studenter som är sugna på sporthoj?

Efter en hård (i dubbel bemärkelse) arbetsdag kan ni sticka ut och köpa er en alldeles egen sporthoj !

Mer info här:

Donera sperma

Starstriker skrev:
Man får 500.- / donation. Det torde bli ca 6000/h det. Kanske något för er fattiga studenter som är sugna på sporthoj?

Efter en hård (i dubbel bemärkelse) arbetsdag kan ni sticka ut och köpa er en alldeles egen sporthoj !

Mer info här:

Donera sperma

DUKTIGT INTE!

And I quote...
Men man ger sitt samtycke till att barnen när de nått vuxen ålder har rätt att få reda på vem som är biologisk far.

VS.

En donator kan inte välja om sperman ska gå till ett hetero- eller homosexuellt par.

Vem fan vill ha en 20-åring på halsen som jagar en för att den fått stå ut med mobbningen under hela skoltiden och är asförbannad?

:hihi

M.G.F skrev:
Vem fan vill ha en 20-åring på halsen som jagar en för att den fått stå ut med mobbningen under hela skoltiden och är asförbannad?

du har en poäng där..
man vill väl helst att kottarna ska hare bra..

fast iofs är de ingen dum ide.. om jag sprider mina gener genom att sälja såsen, så har jag ju gjort mitt å behöver inte få panik över att jag måste inseminera nått fruntimmer..

fan .. hurbrasomhelst.. mina gener lever vidare, å de kostar mig inte en krona :tummenupp
tål att funderas på

förresten... vad innebär "leveransproblem" i pollen.. kom på de efter att jag svarat... e de att man inte får ut nått ur draken eller e de att de e svårt å leverera till tokholmo

EDIT: där gick den planen i stöpet
Man ska leva i en parrelation och helst även fått egna barn.

I GBG så står det att man får en symbolisk summa och att man måste vara minst 23år gammal. Hur ofta får man donera egentligen? Det skulle ju vara goa extra pengar.

Artikkel fra Aftenposten 12/10:

Sæddonor må betale bidrag
Etter at lesbisk par med tre barn skilte seg.

Den svenske mannen gikk med på å gi sæd til et lesbisk par som ønsket seg barn. Men svensk Høyesterett er ikke fornøyd med mannens bidrag:

Nå er mannen dømt til å betale barnebidrag, skriver den svenske avisen Svenska Dagbladet.

Skrev under på farskap
Det lesbiske paret har tre barn, og mannen er biologisk far til alle tre. De tre guttene er født i perioden 1992 til 1996. Ifølge mannen var det aldri meningen at han skulle ha noe ansvar for guttene. Han skulle treffe dem en gang i blant, men barna skulle være de to kvinnenes ansvar.

Men de to kvinnene ønsket at mannen skulle påta seg farskapet for de tre barna, og etter hvert skrev han under på papirer som bekreftet slektskapsforholdet.

Problemene oppsto da de to kvinnene valgte å gå fra hverandre. Kvinnen som hadde født barna, krevde da bidrag fra sæddonoren.

Retten tror ikke på at mannen ble lurt til å undertegne papirene og avviser alle argumenter om at farskapet er ugyldig fordi befruktningen ikke skjedde ved samleie

Underhåll

JoUh skrev:
Finns det någon risk att man får betala underhåll?? :4skrika

Nej

De enda som kan få landstingsstödd insemination är barnlösa par och de förbinder sig att ta hand om underhållet till eventuella barn.

Känner ett par par som fått barn på detta vis och jag lovar att de spermadinationerna har gjort en fantastisk insats.

Numera kan ju även lesbiska par få insemination men eftrsom kön dit är lång får de nog vänta några år.

Leveransproblem

UrbanTiger skrev:
Kan man få göra inseminationen live

Har du inte redan gjort det?

Annars kan du alltid få hjälp av syster Berta 150 kg som kan ge dig ett handtag samtidigt som du ser på gamla Tyska gymnastikfilmer.

Mums

Last edited:
Fluffig skrev:
Har du inte redan gjort det?

Annars kan du alltid få hjälp av syster Berta 150 kg som kan ge dig ett handtag samtidigt som du ser på gamla Tyska gymnastikfilmer.

Mums

Har hört att de kramar ur saften på något sätt.
Ett annat alternativ är en sån där mjölkningsmaskin de har i ladugårdar. De ställer upp 6 grabbar i en liten cirkel med en mjölkningsapparat i mitten. Det är bara bullen som saknas. :tungan

UrbanTiger skrev:
Rent praktiskt hur går det till?

Hjälpmedel, finns det. En hjälpande hand kanske man kan få. Dusch å tvättmöjligheter.
Kan man få milersättning :banana

dusch... vad har du för akrobatiska övningar för dig egentligen så du blir alldeles genomsvettig.. :Va

Du har rätt

Starstriker skrev:
Har hört att de kramar ur saften på något sätt.
Ett annat alternativ är en sån där mjölkningsmaskin de har i ladugårdar. De ställer upp 6 grabbar i en liten cirkel med en mjölkningsapparat i mitten. Det är bara bullen som saknas. :tungan

De kopplar upp sex slangar varav fyra går till mjölkmaskinen och de två andra har två små kannibaler gömda i slangen. Det blir lite av en rysk rulett samtidigt som ni grabbar kan prata om fotboll och annat oväsentligt.

När ni är klara är det bara att hoppas att ni var de tursamma fyra......

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...