Spermadonator får betala underhåll. Sjukt!!

Vilka elaka jävla slampor! :mad:
Är inte hela vitsen med att ha en donator att man senare inte vill ha dennes inblandning?? :huvet

(Han lär ju då ha umgängesrätt med! Tur det för ungen verkar ha redigt sluta morsor...)

Det här lär ju inte underlätta för alla lesbiska par som försöker skaffa barn.

Det väcker ju onekligen frågan om inte alla andra par som har skaffat barn genom insemination borde ha samma möjlighet att "mjölka" donatorn lite extra...

Fy fan så sjukt...

Ja, det är jävligt stört. Hoppas de kommer brinna i skärselden! (och jag är faktiskt seriös nu)

"Efter påtryckningar från kvinnorna skrev han på ett faderskapserkännande och det är därför han är bunden till faderskapet."

Så det är ju inte så att han råkat på att betala underhåll bara så där.

acura skrev:
"Efter påtryckningar från kvinnorna skrev han på ett faderskapserkännande och det är därför han är bunden till faderskapet."

Så det är ju inte så att han råkat på att betala underhåll bara så där.

Håller med.... om han skrev på borde han räknat ut följderna... :va. Däremot anser jag det vara vansinne att vilja ha barn genom spermadonation och sen komma och kräva donatorn på pengar.. :kocko

Problemet är väl att de gjorde det själva och det är olagligt att göra i Sverige vilket betyder att enligt lag är mannen far och underhållskyldig.

Vet inte om det är samma gäng men för cirka ett år sen var det samma sak. Där gick allt bra fram till att tjejerna gick isär, då krävde hon som fick behålla barnen donatorn på underhåll.

Coola Ola skrev:
Ja, det är jävligt stört. Hoppas de kommer brinna i skärselden! (och jag är faktiskt seriös nu)

Du skulle aldrig skrivit på! Säg till om du behöver låna pengar...

Dig var länge sen man hörde på forumet förresten. :)

Edit: Håller för övrigt med dig i sak men inte i föreslagen åtgärd. Rättsmedvetandet hos dömande organ skall givetvis alltid utgå från gällande lagar och praxis, men borde inte rimligheten i en dom beaktas? Hur görs sånt? :va

Last edited:
Coola Ola skrev:

Om det är du som är donator så får du regga om ditt nickname till bara "Ola". :D ;)

Nienna skrev:
Håller med.... om han skrev på borde han räknat ut följderna... :va. Däremot anser jag det vara vansinne att vilja ha barn genom spermadonation och sen komma och kräva donatorn på pengar.. :kocko

Om jag inte har helt fel så tror jag dom här 2 lebborna hotade honom med kniv eller liknande för att han skulle skriva på.

Twosaint skrev:
Om jag inte har helt fel så tror jag dom här 2 lebborna hotade honom med kniv eller liknande för att han skulle skriva på.

Låter som ett par rejäla raggarläbbor då. Med skinnvästar och piercing i blygdläpparna. Fifan asso.

riktigt jävla dålig stil..

här e han hur schysst somhelst.. å ställer upp å ger sina surt förvärvade sperms till ett par flator så de kan få en dröm att gå i uppfyllelse, sen när de inte funkar så ska de ha stålar också.. jävla luder rentutsagt...

Om jag inte minns fel så har det varit någon artikel om det här långt tidigare, tydligen hade den här mannen haft ihop det med någon av kvinnorna och var på väg att skaffa barn eller liknande, men sen kom hon på att hon var flata och ville inte ha med honom att göra.... tills hon ville ha barn igen...

UrbanTiger skrev:
Hade han gått och lämnat sina dyra droppar organiserat via landstinget så hade det varit gratis för honom. Nu gjorde han det svart och fick ta smällen. Så är det när man bryter mot lagen.
Undrar om han fick trycka på båda samtidigt :tuttar :tuttar

han såsade nog bara på toasitsen, sen gick en in å gned runt lite därinne :rofl

Twosaint skrev:

Vart är världen på väg?? För att få ett körkort måste du genom gå test efter annat för att bevisa dej duglig för att vistas i trafiken tillsammans med dina medmänniskor... För att få ett jobb måste du ha utbildning, helst ett friskintyg och gärna arbetslivserfarenhet... För att kunna ta ett lån på banken måste du ha fast inkomst, vara fri från betalningsanmärkningar och ha ett fläckfritt förflutet..oxå det för att bevisa dej duglig nog... För att skaffa barn får man tydligen vara vilket j*vla pucko som helst! :va :mad:

Nienna skrev:
Vart är världen på väg?? För att få ett körkort måste du genom gå test efter annat för att bevisa dej duglig för att vistas i trafiken tillsammans med dina medmänniskor... För att få ett jobb måste du ha utbildning, helst ett friskintyg och gärna arbetslivserfarenhet... För att kunna ta ett lån på banken måste du ha fast inkomst, vara fri från betalningsanmärkningar och ha ett fläckfritt förflutet..oxå det för att bevisa dej duglig nog... För att skaffa barn får man tydligen vara vilket j*vla pucko som helst! :va :mad:

Right on! det borde vara "körkort" på att skaffa barn..."Ledsen damen, du missade "uppkörningen" å kommer få lämna ifrån dig ett par organ vid utgången"... :D

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8