Spelat in porrfilm och ångrat sig..

De sa saker som att jag inte skulle vara så ”pryd” och ”det är väl inget fel med att ha sex”. De sa att jag ”måste våga lite och ta risker” och att jag ”bara lever en gång”.

Så hon föll för grupptrycket, jättesynd om henne. Skulle ni tycka synd om henne om hon fallit för grupptrycket att stjäla motorcyklar? Då skulle nog nakcskåten börja hagla.

korvgubbe skrev:
....! Det är skrämmande att se hur lite empati som verkar finnas hos den yngre generationen...

Det är iofs rätt ställe att leta empati på. Ett forum med tusentals killar med komplex av något slag(varför körde man sporthoj nu igen) som alla är för upptagna med sina egna egon för att bry sig om andra.

Förmågan till empati på den här sajten är vidrig... så länge inte någon får böter för miniskylten.

korvgubbe skrev:
Ja, min empati har växt sig starkare med åldern men jag pratar om lägstanivån som verkar ligga kring 0 i mångas fall.... Så lågt kan jag inte minnas att min låg ens när jag var som mest osnuten....

det är möjligt, men komihåg att förutsättningarna förändras också...jag har säkert haft rätt många märkliga åsikter genom åren (jag som är så gammal nu) som jag skulle ha svårt att motivera idag, men herre gud, man får vara glad att man utvecklas, så länge det är i positiv mening...

honkiie skrev:
Så hon föll för grupptrycket, jättesynd om henne. Skulle ni tycka synd om henne om hon fallit för grupptrycket att stjäla motorcyklar? Då skulle nog nakcskåten börja hagla.

...nu är det väl trots allt inte olagligt att spela in porrfilm? Porrfilm drabbar väl heller ingen utöver de som är med i den? ... Så liknelsen är ganska dålig...

Jag vet inte varför debatten forsätter för det hela käns rätt simpelt:
1. Artikeln är en unken snyftare från aftonbladet som bara gör det hela osmakligt. Aftonbladet borde fundera på vad de själva ger för bild av hur unga tjejer ska vara innan de försöker plocka billiga politiskt korrekta poäng med denna artikel.

2. Ansvaret för att hon ställde upp ligger hos henne. Så enkelt är det. Hon sa inte nej och "agerade frivilligt i andras ögon". Och då det bara är med andras ögon de andra kunde se på hennes agerande så kan de ju inte utgått från att hon inte var friviliig.

3. hon kan likförbannat må vansinnigt dåligt efterhand och känna sig oerhört kränkt även om det var "hennes eget fel". Hur man mår av en händelse har inget att göra med "vems fel något är".

MiZou skrev:
.... man får vara glad att man utvecklas, så länge det är i positiv mening...

Ska hålla tummar och tår för att empatin verkligen utvecklas hos vissa då.. För ibland är jag rädd att en förmåga inte kan stärkas om den inte existerar från början...

korvgubbe skrev:
...nu är det väl trots allt inte olagligt att spela in porrfilm? Porrfilm drabbar väl heller ingen utöver de som är med i den? ... Så liknelsen är ganska dålig...

Själv så tycker jag den är ganska bra. Många skulle nog hellre göra ett brott än att spela in en porrfilm. Jag skulle det iallafall. Om jag sen skulle ha ångest över det så är det samma sak och då ska det tydligen vara synd om mig också.

honkiie skrev:
Själv så tycker jag den är ganska bra. Många skulle nog hellre göra ett brott än att spela in en porrfilm. Jag skulle det iallafall. Om jag sen skulle ha ångest över det så är det samma sak och då ska det tydligen vara synd om mig också.

Ja, jag skulle oxå hellre köra för fort eller blåsa skatteverket på en mille än bli pådunkad bakifrån i en tysk läderbögsrulle men jag tycker ändå liknelsen är dålig...

....och dessutom skulle jag nog tycka synd om en person som övertalats att begå ett brott och därefter mådde riktigt djävla dåligt. Ansvarig för sina handlingar, tveklöst, men likförbannat synd om en person som inte klarat av att säga nej och nu mår dåligt i efterhand.

honkiie skrev:

Ja.
Om du begår brott, som är olagligt OCH medför något negativt för någon annan än dig själv HELLRE än att "bara" utsätta dig själv för något som du tycker är jobbigt, för att uppnå samma sak. (pengar?) Då är det synd om dig eftersom du är i en desperat situation som du inte finner en annan lösning på OCH en egoistisk skitstövel. Ja, då är det synd om dig! :död

Jag hade ett sommarjobb efter nian. En dag kom en reporter från tidningen dit. De tog en bild av hela personalen. Jag såg inte klok ut på den bilden. Jag blev inte ens tillfrågad om jag ville vara med! Sedan var den i fyrfärgstryck över mittuppslaget... en lördag!

Idag har jag ständig ångest. Den toksnygga tjejen i parallellklassen sedan när jag började gymnasiet skulle säkert ha fallit pladask för mig om hon inte sett den fula bilden. Hon har sedan ärvt sin farsas företag och är snorrik. Chefen på sista företaget där jag sökte platsen som chefsekonom hade säkert sett den. Han frågade om jag kunde tänka mig anpassa mitt utseende efter rollen - jag förstod nog vad det gällde!

Den bilden har alltså hindrat mig hela mitt liv. Den stoppade mitt liv i lyx. Den gör att jag inte får de toppjobb jag sökt. Idag har jag ett vanligt kneg, men det går inte en dag utan att jag tänker på vad som kunde ha varit. Alla mina misslyckanden i livet beror på den enda bilden.

Jag behöver aldrig ens fundera på om något jag är missnöjd på beror på något annat jag gör eller har gjort, eller om det är något jag kan göra åt saken (vilket vore jobbigt). Allt beror på den bilden!

Det finns säkert ett namn på latin för vad jag lider av, men det namnet vet jag inte. De hade sett bilden när jag sökte till psykologutbildningen också, så jag kom inte in.

Nu kräver jag att någon gör något åt att den bilden fick publiceras, åt att jag inte fått nog betalt för mitt lidande, åt allt!

När detta väl är kompenserat så tänker jag skylla alla mina misslyckanden på mina utstående öron. Det borde faktiskt vara min rättighet att få dem åtgärdade kirurgiskt, på samhällets bekostnad. Den toksnygga tjejen i parallellklassen i gymnasiet skulle säkert ha fallit pladask för mig om det inte varit för mina öron. Hon har sedan ärvt sin farsas företag och är snorrik. Chefen på sista företaget där jag sökte platsen som chefsekonom...

...etcetera ad nauseum.

Last edited:
korvgubbe skrev:

Varför är det lagligt att spela in porrfilm egentligen? Det är ju ändå människor som knullar för pengar. Jag har svårt att skillnaden mellan porrskådis och hora/gigolo

korvgubbe skrev:
Så liknelsen är ganska dålig...

1....
2....
3....
Många och kloka ord!
Sedan en liten undring: det fanns en tråd här om att "Tycker synd om dig" skulle vara vanligaste orden på SH.
M.a.o. folk skirver in till SH å bölar för att en tjej inte velat haft sex med dem trots att dem minsann offrat både en och två timmar på att prata med henne elelr så har dem blivit dumpade eller att dera katt har förstoppning och andra stora tragedier. :rock
Då verkar det konstigt nog som om man både förväntar sig, och får, en massa "tycka synd om".
Så min teori är att OM hon hade kört sporthoj hade vi alla tyckt synd om henne, nu får hon skylla sig själv! :hihi

MiZou skrev:
Jag håller med, men om det inte passar så finns det säkert stater som försöker se till att alla har samma jävliga förhållanden...

Men kom igen, om man växt upp i ett pissigt hem, behöver man då inte ta ansvar för de handlingar man gör?

Jo i dagens samhälle måste man rättsligt sett göra det, men är inte det en annan fråga? Frågan är väl att det ska vara lika för alla, (rättvist) och det är det inte beroende på var man kommer ifrån och vad man levt för liv.

Det jag menar är inte att folk kan göra vad som helst för att dom haft det dåligt - och det tror jag att du förstår själv. Dock så har vi alla olika syn på vad vi gör beroende på hur man mår och vilket sett man ser på livet och utifrån dem begår olika gärningar.

Ta en som vuxit upp med förståelsen av konsekvenser på ett bra sätt, altså en som avgör på ett förnuftigt sett vad som är fel eller rätt beroende på konsekvens, och en som gjort motsatsen - rimligtvis borde den som haft kunskapen, men gått emot sig själv få ta det straff/konsekvensen mer rättvist än den som inte haft kunskapen och begått samma misstag utan att veta bättre.

Ja jävlar... Vilket rabalder..

Visst har man rätt att ångra sig osv. Visst kanske hon i ett svagt ögonblick blev utnyttjad.. Men hon blev inte tvingad till något utan snarare övertalad. Det är ju faktiskt så att man, enligt svensk lag, anses vuxen nog att fatta sina egna beslut när man fyllt 18.

Så åter igen... Synd..

Hon måste kanske dryga ut sin sjukpeng på nått sätt genom att sälja en snyfthistoria till tidningen.
Rullen går väl inte så bra så hon får ingen royalties.

mmm

ft skrev:
Jag hade ett sommarjobb efter nian. En dag kom en reporter från tidningen dit. De tog en bild av hela personalen. Jag såg inte klok ut på den bilden. Jag blev inte ens tillfrågad om jag ville vara med! Sedan var den i fyrfärgstryck över mittuppslaget... en lördag!

Idag har jag ständig ångest. Den toksnygga tjejen i parallellklassen sedan när jag började gymnasiet skulle säkert ha fallit pladask för mig om hon inte sett den fula bilden. Hon har sedan ärvt sin farsas företag och är snorrik. Chefen på sista företaget där jag sökte platsen som chefsekonom hade säkert sett den. Han frågade om jag kunde tänka mig anpassa mitt utseende efter rollen - jag förstod nog vad det gällde!

Den bilden har alltså hindrat mig hela mitt liv. Den stoppade mitt liv i lyx. Den gör att jag inte får de toppjobb jag sökt. Idag har jag ett vanligt kneg, men det går inte en dag utan att jag tänker på vad som kunde ha varit. Alla mina misslyckanden i livet beror på den enda bilden.

Jag behöver aldrig ens fundera på om något jag är missnöjd på beror på något annat jag gör eller har gjort, eller om det är något jag kan göra åt saken (vilket vore jobbigt). Allt beror på den bilden!

Det finns säkert ett namn på latin för vad jag lider av, men det namnet vet jag inte. De hade sett bilden när jag sökte till psykologutbildningen också, så jag kom inte in.

Nu kräver jag att någon gör något åt att den bilden fick publiceras, åt att jag inte fått nog betalt för mitt lidande, åt allt!

När detta väl är kompenserat så tänker jag skylla alla mina misslyckanden på mina utstående öron. Det borde faktiskt vara min rättighet att få dem åtgärdade kirurgiskt, på samhällets bekostnad. Den toksnygga tjejen i parallellklassen i gymnasiet skulle säkert ha fallit pladask för mig om det inte varit för mina öron. Hon har sedan ärvt sin farsas företag och är snorrik. Chefen på sista företaget där jag sökte platsen som chefsekonom...

...etcetera ad nauseum.

Du har en poäng här!

Det är nog inte filmen i sig som är det stora problemet. Det är hon som projicerar alla sina fel och tillkortakommande på den. Verkligen jättesynd om tjejen men sjukskriven hade hon kanske varit ändå pga att folk retade henne för tandställning i skolan eller något annat....

bonny skrev:
Många och kloka ord!
Sedan en liten undring: det fanns en tråd här om att "Tycker synd om dig" skulle vara vanligaste orden på SH.
M.a.o. folk skirver in till SH å bölar för att en tjej inte velat haft sex med dem trots att dem minsann offrat både en och två timmar på att prata med henne elelr så har dem blivit dumpade eller att dera katt har förstoppning och andra stora tragedier. :rock
Då verkar det konstigt nog som om man både förväntar sig, och får, en massa "tycka synd om".
Så min teori är att OM hon hade kört sporthoj hade vi alla tyckt synd om henne, nu får hon skylla sig själv! :hihi

Hm... det går kanske att göra en hypotesprövning om... säg ett år. Med en fejkad situation. :D

För att inte tala om ifall det hade varit en man.
Ena delen hade tyckt jättesynd om och börjat gapa nackskåt den andra hade garvat ihjäl sig och kallat honom moppefucko. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti