Man skulle kunna tro att många här på SH aldrig har ångrat ett beslut i hela sitt liv. Hur många har inte vid ett flertal tillfället tänk att faaan det var nog inte så jäkla klokt att:
- låsa bakbromsen i kurvan
- hoppa från planet utan fallskärm
- följa med detta puckot hem efter festen
- ge mina pengar till den stackaren som är utslängd på gatan
- fortsätta leva med en respektive som misshandlar mig
- kissa i motvind
- reta lejoninnan med ungar
- osv
Jag kan villigt erkänna att jag så här både 10 och 20 år efter att jag gjort saker faktiskt kan ångra just de besluten jag gjorde då som riktig korkade, även om det kändes rätt just när jag gjorde det. Det är väl ganska mänskligt, det kallas väl utveckling eller nåt.
Jag tror många som lekt med sina hojjar (eller andra leksaker) och skadat sig faktiskt har ångrat just det som gav dem eller andra ett livslångt handikapp. Hennes beslut att vara med i en porrfilm kändes kanske halvrätt när hon tog det men helt idiotiskt när hon sen var med på inspelningen och ännu sämre efter hand som åren går. Att hon sen mår psykiskt dåligt är väl inte konstigt.
Om nu porr är så himla naturligt varför ska hon då behöva försvara filmen så här 10 år efteråt. Det är kanske inte ens själva filmandet som var det jobbiga utan omgivningens reaktioner. Hade ingen brytt sig hade det nog varit lättare för henne att komma tillbaka. Hade sen videouthyraren haft lite hjärna hade han snabbt som en höna skiter plockat bort filmen från sin hylla och sen hållit käft om det.
Jag tror även att de som för en hög pengar plockat in knark i tex Vietnamn också ångrat sig många gånger och säkert mer och mer efter hand som åren i fängelset går.
Visst faaan ska man stå för sina beslut men man ska också ha rätt att ångra sina beslut och man får mår dåligt av dem.