Spelar ni gitarr?

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Hej hojbröder!

Tänkte kolla hur erat intresse är angående gitarrer? Fritt att diskutera vad ni gillar att lira och vad ni har för modeller osv. Själv inhandlade jag en "PRS SE Tremonti" idag. Kändes grym att lira på. Gillade looken på den starkt dessutom.

Bifogat

• lg_setremonti_black.jpg
    lg_setremonti_black.jpg
    52.9 KB · Visningar: 106
Javisst har jag en gitarr, men spela kan jag då inte bra.
Började igen i dagarna då min kära moder kom hem helt oväntat med en stämapparat. Tack för den.
Plus att polarn fick en igår när han fyllde år.
Skall ha detta som bisyssla vid sidan av hårdträning nu i fortsättningen.
Köp en effektmojäng typ V-amp2. Annars blir det trist rätt fort

Edit: Tolkade det som att det var din första gitarr. Var detta rätt eller fel?

FreddaGädda skrev:
2388746 Javisst har jag en gitarr, men spela kan jag då inte bra.
Började igen i dagarna då min kära moder kom hem helt oväntat med en stämapparat. Tack för den.
Plus att polarn fick en igår när han fyllde år.
Skall ha detta som bisyssla vid sidan av hårdträning nu i fortsättningen.
Köp en effektmojäng typ V-amp2. Annars blir det trist rätt fort

Edit: Tolkade det som att det var din första gitarr. Var detta rätt eller fel?

Nej det är inte min första. Har haft en gammal fender-kopia innan. Det var dags att byta tyckte jag :) Effektmojänger har jag dålig koll på. Har du en eller?

Nova skrev:
2388760 Nej det är inte min första. Har haft en gammal fender-kopia innan. Det var dags att byta tyckte jag :) Effektmojänger har jag dålig koll på. Har du en eller?

Nja.. Min förstärkare har lite rattar och skit att skruva på. Man kan välja mellan standardljud och mer hardrockin'. Samma ljudstuk som Scorpions - Rock you like a hurricane eller Green day - Holiday.

Tänkte tjöpa en V-amp2 så småningom. Lite mycket utgifter just nu

Jajamän,jag är megavintage och lirar Fender och Gibson, Stratocaster och Les Paul, min favoritgitarr är min gräddvita moddade Fender Stratocaster 72 Reissue med DiMarziomickar, min funkmeister!

Stärkare är en Marshall 1987 Mk II 50W "Plexi" alltså den gamla 70-talstoppen med bara en kanal och ingen mastervolymkontroll (Loud as hell:)),kör den genom en 4x12 låda med 65 W Celestions. Alla stärkare med mer än en kanal har en massa mög som stjäl ton. Denn förstärkare maxad på elva låter som ingenting annat, tänk Ritchie Blackmores ljud när han riffar igång "Burn", exakt så...

Effekter är en Dunlop Crybaby men någon form av overdrive eller powerbrake kommer bli aktuell för att tämja besten på smågig och i replokaler. Sen hade ett gammalt echoplex varit coolt men förmodligen blir det en analog delaystompbox istället.

För närvarande har jag även en Vox AD120VT 2x12 digitalkombo. Men kommer nog byta ut den mot något mindre för tillfällen då man inte behöver så volymstarkt ljud.

Kolla in mitt band här www.highballshooters.com, de där gitarrerna är dock inspelade rätt in i burken med en Boss GX700.Dock figurerar både Stratocasters, Les Pauls och Explorers på de spåren.

PRS gör fina gitarrer, bra köp...

Rokkomann - Skitdålig Les Paul kopia. Men den är iaf snygg.
Yamaha RGX 121 - Hockeyklubbskalle med två humbucker och en singelcoil.
Yamaha BB 405 - 5-strängad bas. Är för övrigt till salu. Vill ha något annat. Blir antagligen en Epiphone.

Dessutom har jag även en Ibanez PDS1 distpedal.
IPDS1.jpg

lirat i 8 år ungefär ingevidare bra dock lirar på en Fender strata highway 1 med en härlig Mesa boogie caliber .50 + stärkare .sen köpte jag till en Fuzzbox för det där fina "jimi" ljudet . svårslaget att komma hem dra en bärs och lira lite i soffan för att slappna av .

Bifogat

• rock.JPG
    rock.JPG
    20.2 KB · Visningar: 62
Mitt intresse för gitarrer är rätt svalt, mitt intresse att för att spela gitarr är stort.

Har en Epiphone Les Paul special model och en behringer förstärkare med inbygda digitala effekter 30 watt med 2st 10"( istort sett den lilla v-ampen) som är tillsalu för en billig penning!

PM:a om intresse finns!

jao..min första var en B.C rich Warlock...stentuff.
Blev efter det en jackson och har nu en Ibanez...dock ingen förstärkare för tillfället då jag bytte in den & jackson guran mot min nya...

Btw, är rätt sugen på En Hughes&Kettner WarpX :rolleyes:

imaster skrev:
2389839 Har en mickad akustisk gitarr från Peders, handbyggd, finsk sak. Mycket mysig med trevligt ljud. Annars är jag basist, spelar i http://www.yggdrasil-sweden.com och har en del andra projekt som aldrig kommer upp ur projekt-stadiet... :)

Just det, har även en Alvarez-Yairi DY-74C stålsträngad akustisk. Väldigt trevlig gitarr den också. Hade varit trevligt att lägga labbarna på en tolvsträngad acke nån gång för en bra sån låter helt underbart. Dock lämnas inte mycket utrymme för akustiskt plock i Highball Shooters så det ligger lågt på prioriteringslistan tyvärr.

Sen har jag en gammal femsträngad bas också men nu var det guror det gällde....:)

Chris Ash skrev:
2389150
PRS gör fina gitarrer, bra köp...

Ja den verkar guld änsålänge. Kunde nästan inte köpt en annan eftersom jag gillar Mark Tremonti och Santana. Skulle gärna haft PRS Tremonti signature modellen men hade inte 35.000 att lägga i dagsläget :) En Gibson Les Paul hade inte heller varit fel. :yoparty

Har plinkat akustiskt ett tag men har införskaffat mig en Fender Strata 60:s series och hittade en liten ball sak i form av en förstärkare av modell Fender G-DEC.Riktigt kul mojeng och lira med då det finns 50 förinställda "beats" och midi-ingång så man kan koppla ihop stärkaren med computtern och använda egna komp på nått sätt......har inte riktig koll på det men skoj är det :yoparty

Velat tjaka länge men tålamod är inte min dominanta gen så skippar det.

prulle skrev:
2390294 Velat tjaka länge men tålamod är inte min dominanta gen så skippar det.
har spelat i tre år efter att jag vart kär i denna Ibanez Art core. Jag köpte gitarren enbart för att den var snygg och lärde mig att spela sen. köpte lite senare en folkesson-moddad Music Man 210.

Bifogat

• guran.JPG
    guran.JPG
    119.9 KB · Visningar: 50
  • folkesson.JPG
    folkesson.JPG
    135.6 KB · Visningar: 55
Hihi, tänkte fråga om det fanns några gitarr-människor här precis!

Fast du skriver hoj-bröder, systrarna får väl oxå vara med?

Har en Jack & Danny Brothers Les Paul (Svart) med en lite förstärkare och en V-Amp2.
Har även en dögo' Cort, ackustisk! Den spelar jag mest på... Mestadels för att brorsan brukar stjäla min V-Amp :gnissla

Driver en gitarrsida f.ö. www.svenskatabbar.com om ni är intresserade :) Skulle behöva få lite fart på forumet...:rolleyes:

Har själv en Ibanez RG2570EX Prestige 2003 med Bill Lawrence L500XL och L500R humbuckar.
gitarr0002.jpg

Linuus skrev:
2390907 Hihi, tänkte fråga om det fanns några gitarr-människor här precis!

Fast du skriver hoj-bröder, systrarna får väl oxå vara med?

Har en Jack & Danny Brothers Les Paul (Svart) med en lite förstärkare och en V-Amp2.
Har även en dögo' Cort, ackustisk! Den spelar jag mest på... Mestadels för att brorsan brukar stjäla min V-Amp :gnissla

Driver en gitarrsida f.ö. www.svenskatabbar.com om ni är intresserade :) Skulle behöva få lite fart på forumet...:rolleyes:

Ahh gött med en svensk tab-sida. Går genast in där o blir lite aktiv :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...