Spelar ni gitarr?

Nova skrev:
2390153 Ja den verkar guld änsålänge. Kunde nästan inte köpt en annan eftersom jag gillar Mark Tremonti och Santana. Skulle gärna haft PRS Tremonti signature modellen men hade inte 35.000 att lägga i dagsläget :) En Gibson Les Paul hade inte heller varit fel. :yoparty

Min erfarenhet av superdyra signaturmodeller är att prisskillnaden inte motsvaras av en likadan skillnad i ljud och kvalitet. Så jag hade gjort samma val som du, och eventuellt lagt några tusen på att modifiera den själv enligt mina egna önskemål. Träslag och sådant är mest snobberi medan tex mickar kan göra oerhörd skillnad direkt. Viktigast är dock att välja gitarr med sina egna öron.

Klart man spelar. favoritguran just nu e ett hopplock med jackson hals, hembyggd telekropp, floyd o Dimebag mick. Stämd till C#. Blir itne mkt bättre:tuttar

inte gitarr men bas, har beställt ny: fender precision delux...kommer på onsdag:D:yoparty

Har en Samick (Fenderkopia) och en Boss distpedal.
Spelat lite från och till i ett par år. Blir mest lite riff av Metallica och Iron Maiden.:rock

Chris Ash skrev:
2391246 Min erfarenhet av superdyra signaturmodeller är att prisskillnaden inte motsvaras av en likadan skillnad i ljud och kvalitet. Så jag hade gjort samma val som du, och eventuellt lagt några tusen på att modifiera den själv enligt mina egna önskemål. Träslag och sådant är mest snobberi medan tex mickar kan göra oerhörd skillnad direkt. Viktigast är dock att välja gitarr med sina egna öron.

Så jävla sant att det måste quotas.
Prs är bra, faktiskt en av få prisvärda gitarrer idag.

Jag har lirat lite el-gura förr i tiden men när jag efter 4 månader fortfarande inte lirade som Slash sket jag i att fortsätta! :)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025