Så där gott folk. jag är sjuk idag och skipper jobbet. Så ska vi testa och spela lite?! Förbereda oss inför imorgon? Vi behöver ha ordentligt med folk dit för att det ska kännas som en turnering!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Swedie skrev:Jag är i funmoney 313 . säg till om någon annan är ledig och ni är där så kommer jag dit. ska öva lite =)
Måste erkänna att jag inte förstår mig på hur man spelar!
Kan någon förklara ordentligt för mig vilka kort som är bra och vilka som är dåliga. Hur jag ska göra? Call, Fold eller Check osv. Vad är skillnaderna?
Swedie skrev:Jag är i funmoney 313 . säg till om någon annan är ledig och ni är där så kommer jag dit. ska öva lite =)
Kan någon förklara ordentligt för mig vilka kort som är bra och vilka som är dåliga. Hur jag ska göra? Call, Fold eller Check osv. Vad är skillnaderna?
Farligt att spela så hårt på pp. Ex. 88 är en skithand. Den måste man ofta få in triss på för att räkna med att ta hem potten.mjukis skrev:Ganska logiskt så är de höga korten, samt pockets (par på handen) bra.
A-A
K-K
Q-Q
A-K (samma färg (suited) )
J-J
10-10
9-9
8-8
Anses vara de 10 bästa starthänderna och med dom ska du höja innan flop.
CALL (Syna) - Ska användas sällan, bara svaga och nybörjare synar sig igenom ett spel, antingen leder du spelet genom att beta annars höjer du (OM du inte vill slowa en stark hand)
Check (pass) -Använder du när du totalt missat floppen och är upp emot en "calling station" alltså en person som du vet kommer syna din hand rakt igenom, får du ett bet, lägg dig.
Raise (höj) - Favvoknappen, används för att suga pengar ur FI
Används dock med sunt förnuft och försiktighet.
Tänk även på i vilken position du sitter i, kommer du agera först eller sist i bet-rundorna, sitter du sist får du information gratis av dina motspelare, sitter du först är det du som måste ta det första beslutet i potten.
Kika in på pokerforum.nu där står mkt bra att läsa.
OT: Någon från SH som ska spela EPC, Grebbestad i Mars?
Swedie skrev:Så där gott folk. jag är sjuk idag och skipper jobbet. Så ska vi testa och spela lite?! Förbereda oss inför imorgon? Vi behöver ha ordentligt med folk dit för att det ska kännas som en turnering!
mb skrev:Farligt att spela så hårt på pp. Ex. 88 är en skithand. Den måste man ofta få in triss på för att räkna med att ta hem potten.
JiMpA skrev:nu e jag reggad också! när ska det spelas turnering?
mb skrev:Irri... jag kan inte heller koppla upp mig.
Nu kom jag in. Har du regget dig? Hur gjorde du i så fall?korvgubbe skrev:Kul om hälften av alla som ska vara med inte kan koppla upp sig...![]()
mb skrev:...på sporthojturneringen alltså.
Jag har försökt, med lösenordet SwedieSH, men inget händer.seyou skrev:Gå in vid turneringslistan, sedan letar du upp de som startar imogon (11/2) och sedan står det sporthoj-tournament eller något i den stilen, klickar på den och sedan nere i väsntra hörnet. Sen registrerar du dig.
Edit: Har dom tagit bort turneringen, hittar den nämligen inte?![]()
![]()
mb skrev:Jag har försökt, med lösenordet SwedieSH, men inget händer.
mabe1117seyou skrev:Då ska du vara registrerad, gå in på den och kolla vilka som är registrerade.
Vad heter du?
mb skrev:mabe1117
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |