Spela lite poker?

Status
Ej öppen för fler svar.
Så där gott folk. jag är sjuk idag och skipper jobbet. Så ska vi testa och spela lite?! Förbereda oss inför imorgon? Vi behöver ha ordentligt med folk dit för att det ska kännas som en turnering!

Gött mos. Jag är sugen som fan på att haka på :)

Jag är i funmoney 313 . säg till om någon annan är ledig och ni är där så kommer jag dit. ska öva lite =)

Måste erkänna att jag inte förstår mig på hur man spelar!

Kan någon förklara ordentligt för mig vilka kort som är bra och vilka som är dåliga. Hur jag ska göra? Call, Fold eller Check osv. Vad är skillnaderna?

Swedie skrev:
Jag är i funmoney 313 . säg till om någon annan är ledig och ni är där så kommer jag dit. ska öva lite =)

Kan någon förklara ordentligt för mig vilka kort som är bra och vilka som är dåliga. Hur jag ska göra? Call, Fold eller Check osv. Vad är skillnaderna?

Surfa in på www.texas-holdem.se och läs på! :mattias

Swedie skrev:

Ganska logiskt så är de höga korten, samt pockets (par på handen) bra.

A-A
K-K
Q-Q
A-K (samma färg (suited) )
J-J
10-10
9-9
8-8

Anses vara de 10 bästa starthänderna och med dom ska du höja innan flop.

CALL (Syna) - Ska användas sällan, bara svaga och nybörjare synar sig igenom ett spel, antingen leder du spelet genom att beta annars höjer du (OM du inte vill slowa en stark hand)

Check (pass) -Använder du när du totalt missat floppen och är upp emot en "calling station" alltså en person som du vet kommer syna din hand rakt igenom, får du ett bet, lägg dig.

Raise (höj) - Favvoknappen, används för att suga pengar ur FI :D
Används dock med sunt förnuft och försiktighet.

Tänk även på i vilken position du sitter i, kommer du agera först eller sist i bet-rundorna, sitter du sist får du information gratis av dina motspelare, sitter du först är det du som måste ta det första beslutet i potten.

Kika in på pokerforum.nu där står mkt bra att läsa.

OT: Någon från SH som ska spela EPC, Grebbestad i Mars?

mjukis skrev:
Ganska logiskt så är de höga korten, samt pockets (par på handen) bra.

A-A
K-K
Q-Q
A-K (samma färg (suited) )
J-J
10-10
9-9
8-8

Anses vara de 10 bästa starthänderna och med dom ska du höja innan flop.

CALL (Syna) - Ska användas sällan, bara svaga och nybörjare synar sig igenom ett spel, antingen leder du spelet genom att beta annars höjer du (OM du inte vill slowa en stark hand)

Check (pass) -Använder du när du totalt missat floppen och är upp emot en "calling station" alltså en person som du vet kommer syna din hand rakt igenom, får du ett bet, lägg dig.

Raise (höj) - Favvoknappen, används för att suga pengar ur FI :D
Används dock med sunt förnuft och försiktighet.

Tänk även på i vilken position du sitter i, kommer du agera först eller sist i bet-rundorna, sitter du sist får du information gratis av dina motspelare, sitter du först är det du som måste ta det första beslutet i potten.

Kika in på pokerforum.nu där står mkt bra att läsa.

OT: Någon från SH som ska spela EPC, Grebbestad i Mars?
Farligt att spela så hårt på pp. Ex. 88 är en skithand. Den måste man ofta få in triss på för att räkna med att ta hem potten.

Swedie skrev:
Så där gott folk. jag är sjuk idag och skipper jobbet. Så ska vi testa och spela lite?! Förbereda oss inför imorgon? Vi behöver ha ordentligt med folk dit för att det ska kännas som en turnering!

Vart finns info om imorgon? Vad gäller? Hur mycket e buy in? m.m?

Swedie skrev:

spelar du nu eller? går in i funmoney 313

mb skrev:
Farligt att spela så hårt på pp. Ex. 88 är en skithand. Den måste man ofta få in triss på för att räkna med att ta hem potten.

De 8 händerna jag listade är klassade som de 8 bästa starthänderna rent matematiskt. Sedan får ju givetvis sunt förnuft råda i särskilda lägen.
Du är fortfarande favorit mot tex AK med 88 så en höjning preflop skadar inte, men sen ska du kunna lägga den om du får en kontrahöjning på dig. Alla pp är dugliga att höja med, antingen köper du mörkarna, får syn och träffar och blir rik, eller så får du helt enkelt lägga dina låga pp. Jag brukar limpa med låga pp för att sedan kunna syna en lagom stor höjning.

Just åttorna hatar jag, sjuorna och niorna är dock pp som jag oftast klonkar med! (av pp så har 77 förövrigt störst chans (bäst odds) mot AA)

Edit: Rättelse av antalet starthänder..

Last edited:
JiMpA skrev:
nu e jag reggad också! när ska det spelas turnering?

Jag är reggad och har dragit igång klienten... Men det kommer inte upp några bord?! :va

Edit:
Vaffan... Det går ju inte att koppla upp sig... Varken med den vanliga eller den webbaserade klienten... :huvet

Fler än jag som har problem att koppla upp sig?

Last edited:
mb skrev:
...på sporthojturneringen alltså.

Gå in vid turneringslistan, sedan letar du upp de som startar imogon (11/2) och sedan står det sporthoj-tournament eller något i den stilen, klickar på den och sedan nere i väsntra hörnet. Sen registrerar du dig.

Edit: Har dom tagit bort turneringen, hittar den nämligen inte? :confused: :va

Edit swei: Den var inte i fet stil som förut men den finns där, puuh.

Last edited:
seyou skrev:
Gå in vid turneringslistan, sedan letar du upp de som startar imogon (11/2) och sedan står det sporthoj-tournament eller något i den stilen, klickar på den och sedan nere i väsntra hörnet. Sen registrerar du dig.

Edit: Har dom tagit bort turneringen, hittar den nämligen inte? :confused: :va
Jag har försökt, med lösenordet SwedieSH, men inget händer.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma