Spegla hårddisk (hjälp akut!)

Har motorn dött så är det lite knöligare men har t.ex. controllerkortet på disken packat så kan man byta ut det om man har en exakt likadan disk till, så är det bara att skruva loss kortet från den fungerande och sätta det på den som inte funkar..
Det går att göra samma sak med motorn men det är en chansning på gränsen till omöjligt... Eftersom det är vaccum i disken och det inte får komma in det minsta skräp så är det väl inte direkt rekommenderat att göra det själv... Är det superviktigt med barn/bröllopbilder och dylikt och man absolut vill ha tillbaka det så får man nog lämna in det men som sagt var, det kostar...

Jag förstpr. Får titta på det där när jag komemr hem igen. Tror inte att det är något superviktigt (inget jag vill betala pengar för), men mest lite grejor som vore kul att ha... Sparade spelomgångar, lite textdokument, filmer och sånt.

Byt disk. Eller skaffa åtminstone en backupdisk. Du kommer göra så här den dagen du inser att du borde ha backup -> :huvet

Haha jo men jag har backat upp allt och beställt en ny data som jag får hem imorn. Har den gamla att leka med (ladda ner torrenter, spel, film) tills den rasar helt:banana

Haha jo men jag har backat upp allt och beställt en ny data som jag får hem imorn. Har den gamla att leka med (ladda ner torrenter, spel, film) tills den rasar helt:banana

Kör den gamla utan disk med Ubuntu på USB sticka!

Jag bootade min multimediadator (jag kallar den så, det är den jag använder till film/musik då den har bäst ljud och skärm) från USB i en månad, slangade hem till en annan USB, och hade den som allmän surfdator bara.

Den var behagligt tyst då!

Kör den gamla utan disk med Ubuntu på USB sticka!

Jag bootade min multimediadator (jag kallar den så, det är den jag använder till film/musik då den har bäst ljud och skärm) från USB i en månad, slangade hem till en annan USB, och hade den som allmän surfdator bara.

Den var behagligt tyst då!

Det var fan en jävla bra ide!! ska testas:Bugar

Då köru filmerna från USB också va? :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...