Speed Weekend 2012 i Orsa...

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Det är i alla gfall lite fakta på hur man kan göra o vad som man ska tänka på även om filmstjärnan är dålig på o förklara...;) det är ju viktigt med balansen i däcket om man ska åka riktigt fort....
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Är det någon som behöver dubbdäck till eran motard/sporthoj så har jag möjlighet att fixa. Finns några enstaka kvar i dimensionerna 190/50-17, 180/55-17, 160/60-17 och 120/70-17. PM:a för info!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Dra åt helvete vad sugen jag börjar bli!!!! Verkar som att det är bra is i Orsa och att allt flyter på. Hoppas bara att hojbytet går genom inom kort så man kan åka hoj där uppe också....:hojbusa
 

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Ja, o tiden rinner på! Såhär ser det ut hemma hos mig....
hejhej
 

Bifogat

  • motor2.JPG
    motor2.JPG
    148.8 KB · Visningar: 140

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Då är det dags att lägga på en rem, Anders!!!!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Såg att det ramlat in ett 20-tal anmälningar till nu... Men var är alla sporthojar?
 

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
Sådärja! nu har jag vart o provkört mina isdäck som jag köpt av MangeH å ja kan fan inte fatta hur i helvete Vestman kan ha kört 342 km/h!!?? Nu va de iof massa jönsar som drog i handbromsen o åkte så över hela banan, vilket resulterade i mycket snö. Ska ta mig en funderare dom här sista veckorna om jag ska anmäla mig lr inte, räknar givetvis inte med att vara i närheten av Vestman, men över 200 borde ju funka. :)
Grymt nöjd med däcken iaf ååå roligt!! :D
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Sådärja! nu har jag vart o provkört mina isdäck som jag köpt av MangeH å ja kan fan inte fatta hur i helvete Vestman kan ha kört 342 km/h!!?? Nu va de iof massa jönsar som drog i handbromsen o åkte så över hela banan, vilket resulterade i mycket snö. Ska ta mig en funderare dom här sista veckorna om jag ska anmäla mig lr inte, räknar givetvis inte med att vara i närheten av Vestman, men över 200 borde ju funka. :)
Grymt nöjd med däcken iaf ååå roligt!! :D

Kul att du är nöjd med däcken! Tycker allt du ska anmäla dig innan både platser och sängplatser tar slut i Orsa! Även om man inte är snabbast på banan är det ju grymt roligt att delta. Jag åkte ju nästan i 200km/h förra året utan styrdämpare och det var en annorlunda upplevelse!!! Ska försöka få tag i en hoj innan så jag kan köra snabbare i år. Det går ganska bra att köra rakt fram om det ligger lite snö på isen, men när man börjar svänga då händer det lite oväntade saker med greppet...
 

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Då är det dags att lägga på en rem, Anders!!!!
Japp, hämtar motorn imorrn, 40 mil t.o.r åker förbi på ett annat ställe för lite ventiljustering o trycka i olja, o sen hem för montering.
Hittat en bänk nära hemmet, som idag tittat på och "godkänt" programmet till den lite udda, holländska ECU'n till insprutningen.
Så just nu ser det ljusare ut än nånsin! ;-)
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Då har man skaffat sig ett fordon extra till Speedweekend....en Kawasaki zx10 -06. Siktar på en bättre hastighet än förra året. Kan nog inte bli sämre med en fungerade öhlins på styret och ett nytt förbättrat framdäck.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Försäsongsträning till orsa? Var på Biltema i Karlstad och såg detta i entren.

IMAG1827.jpg
 

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
Nu har jag anmält mig till Speedweekend, ska bli jävligt skoj.
Ska försöka fixa nå bra boende bara. :)
 

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Ja, det vart lite fördröjning för mig..., men nu har jag iaf hämtat motorn!, så nu är det "bara" montering, bänk o test kvar! Fast testen får man väl hoppa över i värsta fall.
Läst inbjudan Skuggan?, bra att skumma om du inte redan gjort det, så du t.ex. inte kommer utan dödmansgrepp...
hejhej!
 

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
Ja, det vart lite fördröjning för mig..., men nu har jag iaf hämtat motorn!, så nu är det "bara" montering, bänk o test kvar! Fast testen får man väl hoppa över i värsta fall.
Läst inbjudan Skuggan?, bra att skumma om du inte redan gjort det, så du t.ex. inte kommer utan dödmansgrepp...
hejhej!

Japp jag har läst inbjudan några ggr. Hittat dödmans på nån sida, typ Nisses mc lr nå men vet ej om de är bra grejer. Du lr Mange kanske har nå bra förslag?? :)
Boende blir nog på vandrarhem på Orsa Grönklitt för oss. Är bara jag, tjejen o vår lilla grabb på 3 månader, så de kändes lite blodigt med 4500:- + 2 st matpaket för boende i Orsa!? :)
 

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Näe, hade bråttom 2010, så jag tog bara o gick in på närmsta Mc-butik o köpte ett universal dödmansgrepp till skoter.
Nån tjuga dyrare kanske. drygt 200:- tror jag.
Det fanns typ med två eller tre sladdar ut ur dom och brytande eller slutande (när den utlöses).
På hojen var dödarknappen redan brytande o med två sladdar, så jag köpte en sån o satte den bara i serie med den knappen.
Två dödare i rad, kan man säga. Men man kan ju koppla in den på fler ställen, i höjd med t.ex. huvudsäkringen, antar jag. Tror det finns ett "järnvägshotell" och ett vandrarhem till, i centrala Orsa också, om de vill ha gångavstånd till lunchkudden. I varje fall det försnämnda var väl 1km, typ. 2km till den andra, kanske. Kan ju vara ett alternativ som resten av familjen ev. föredrar. 3 månader är ju inte jättemkt...

Annars sitter motorn i ramen nu! "Bara" resten kvar!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Japp jag har läst inbjudan några ggr. Hittat dödmans på nån sida, typ Nisses mc lr nå men vet ej om de är bra grejer. Du lr Mange kanske har nå bra förslag?? :)
Boende blir nog på vandrarhem på Orsa Grönklitt för oss. Är bara jag, tjejen o vår lilla grabb på 3 månader, så de kändes lite blodigt med 4500:- + 2 st matpaket för boende i Orsa!? :)

Kul att det kommer flera sporthojar!!! Jag köpte mitt dödmansgrepp på Jula för 49 kr och det funkar kanon. Brytande kontakt som man bara seriekopplar med den andra dödaren. Bara att skarva på en av kablarna som går till den "riktiga" dödaren. Kolla inbjudan så du inte missar någon viktig info! Vi betalar 1700 kr per man inkl mat tors-sön på stugbyn men de är ju slutsålda. Googla på boende i Orsa och kolla vad du hittar...
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Då var isdäcken monterade och hojen nästan färdig för provkörning. Ska bara fästa upp bromsslangarna sen kan det nog bli en tur i helgen...
 

Bifogat

  • IMG_4246.jpg
    IMG_4246.jpg
    91.8 KB · Visningar: 82
  • IMG_4248.JPG
    IMG_4248.JPG
    216.9 KB · Visningar: 85
  • IMG_4249.jpg
    IMG_4249.jpg
    88.5 KB · Visningar: 79

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Har man tillgång att bläddra i Mottorrad Nr2, så har de reportage från senaste Vmax-isdragracingen. ;-)
Som en uppvärmning till Orsa, liksom!
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top