Speed Weekend 2012 i Orsa...

Då var man äntligen bokad till denna underbara tillställning! Hoppas på lite bättre flyt i år och många galna fordon.
 
Saxad information från www.speedweekend.se

"Vi kommer att införa 2 fartrekordbanor, det betyder att en ny bana för flygande 100 meter tas fram, där kan moppar, sparkar och Jetfordon köra. Tanken är att dessa fordon som önskar kortbana får en bana där det finns mera tid för uppstart som kan behövas för dom teamen som kanske inte bara kan trycka på en knapp och åka.
Med det minskar stressen för dessa team och förare samt att fordon kan samtidigt köra på stora banan och med det ökar vi underhållningsvärdet för våran publik. Vi är måna om publiken och utan dom kan Speed Weekend inte överleva och genomföras, och med två banor så får alla förare möjlighet att köra mera på tävlingen, vi har tagit alla tips från förare och publik på allvar och gör nu två banor på prov 2012.
Den nya banan får samma startplatta men går ut med ca 15 graders vinkel från stora banan, vi kommer inte öka startavgiften i år utan behåller den som förra året med 800:- i oktober för att sedan öka 100:- i månaden tills tävlingen körs, detta för att dom som vill åka billigt kan göra det och hjälper då även till med kostnaderna till plogningen över hela vintern.
Dyrast blir det då för dom som anmäler sig sent i februari med 1200:- och då inte hjälper arrangörerna, med detta system kan vi hjälpa dom teamen som har liten budget men är ute i tid. Imorgon presenterar vi mera nyheter kring Speed 2012".

Läs mer på Speed Weekend on Ice - Orsa 2012
 
Enligt uppgift så är alla stugor på Orsa Camping bokade.
Har ni inte bokat, börja jaga runt om i byn för det dröjer nog inte länge förän Mora är närmsta lediga.

:banana
 
Trodde inte det skulle vara sådan åtgång på stugor men jag bokade den sista 4-bäddstugan av den billiga modellen...
 
57 fordon anmälda varav 11 hojar och lite annat crazy... Längtar!
 
Jag hade ju tänkt att hamna över 200 km/h i snitt iaf. Får se hur mycket superduken orkar upp i... Sist blev det bara 185 km/h i snitt med min 1000r. Men då körde jag med slipade m6 och märkte tyvärr uppe i Orsa att styrdämparen var kass. Så det vobblade ganska duktigt och vågade därför inte gasa mera. Men för att inget ska lossna blir det genomgående skruv med låsmutter. Sen blir det nog lite finare fram(m4) och lite grövre bak(m5/m6).


Vet om en snubbe i filipstad som hade 258kmh på 402 meter med sin fireblade med finndubb, absolut inget vobbel eller dylikt gick som på torrt tyckte han. Så för hastighet så måste finndubb vara optimalt
 
Vet om en snubbe i filipstad som hade 258kmh på 402 meter med sin fireblade med finndubb, absolut inget vobbel eller dylikt gick som på torrt tyckte han. Så för hastighet så måste finndubb vara optimalt

Jo det vobblar mindre med findubb verkar det som, men 258 km/h på 402 m är ju knappt möjligt på asfalt:näsblod. Men jag förstår vad du menar. Jag kan ju dubba lite finare på dina däck och lite mera gjort för minskat vobbel och endast raktfram-körning... Fungerande styrdämpare är dock ett måste!

Mange; kan inte du anmäla vårt gäng då jag är värdelös på sånt som du redan vet: ett stycke Subaru samt ett stycke specialhemligtsatanbrumbrum!! :krama

:D

Anmäla er???

¨Ska du åka i år !!!!!..... Vore ju jävligt kul...Tråkit att man inte har hojen kvar längre...

Men du har ju en 750 i alla fall....med stressfläkt och du kan nog köra fort med den också...
 
Last edited:
Nej har ingen turbo hoj kvar längre,bytte bort den mot en ducce 996
Det blir den på speed...Ska hjälpa crazy skåningen han ska ta mitt rekord,det ska bli kul..Kanske kan få prova....Annars har jag ju flakan får försöka köra ifrån dig..:tuttar
 
Nej har ingen turbo hoj kvar längre,bytte bort den mot en ducce 996
Det blir den på speed...Ska hjälpa crazy skåningen han ska ta mitt rekord,det ska bli kul..Kanske kan få prova....Annars har jag ju flakan får försöka köra ifrån dig..:tuttar

Det var som fan, här byts det hoj som kalsonger. Ska nog gå fint med en 996 också. Ja ta med dig flakanså får vi köra race...ha ha.
 
Mange; kan inte du anmäla vårt gäng då jag är värdelös på sånt som du redan vet: ett stycke Subaru samt ett stycke specialhemligtsatanbrumbrum!! :krama

:D


Har du inte varit anmäld tidigare år men inte dykt upp :va hade varit trevligt att köra ifrån dig i Orsa :tungan
 
Last edited:
Nu har det visst ramlat in 11 hojar till på startlistan, men bara motarder/crossar... Är det inte flera med sporthojar som vill köra härifrån?
 
Nu har det visst ramlat in 11 hojar till på startlistan, men bara motarder/crossar... Är det inte flera med sporthojar som vill köra härifrån?

Jag vill!! Ska du tillverka däck o sälja i år oxå? Måste dock avvakta med ett köp isf, för norska skatteverket vill tydligen ha en bit av kakan. :mad:
Såg att du haft problem med styrdämparen vilket gör mig lite skeptisk, då jag o flera andra ägare av K7:an haft problem med originaldämparn, men den är kanske piggare än din när du körde!? :)
 
Jag, (som har innerslang i M6-däcket), kan iallafall efter att för första gången Plockat Isär ett spikdäck, konstatera att trots att jag hade en kappa utanpå slangen, så har det blivit tydliga avtryck av brickorna/skruvarna. O det däcket har bara använts en 8-10 varv på speed i våras.
Kappa rekommenderas alltså starkt för någon som ska tillverka däck med genomgående skruv och ska ha innerslang!
 
Jag vill!! Ska du tillverka däck o sälja i år oxå? Måste dock avvakta med ett köp isf, för norska skatteverket vill tydligen ha en bit av kakan. :mad:
Såg att du haft problem med styrdämparen vilket gör mig lite skeptisk, då jag o flera andra ägare av K7:an haft problem med originaldämparn, men den är kanske piggare än din när du körde!? :)

Jag hade annons ute för ett par månader sedan då jag tog upp beställningar, vilket resulterade i att jag fick ta bort annonsen till slut. Så jag har fullt upp ett tag framöver. Problemet jag hade med styrdämparen var att den var helt slut och inte dämpade ett dugg. Då blir hojen lite nervös och även jag när man närmade sig 200... Om jag ska köra med hoj där igen så blir det med en fullt justerbar dämpare skruvad i botten...:tummenupp.

Jag, (som har innerslang i M6-däcket), kan iallafall efter att för första gången Plockat Isär ett spikdäck, konstatera att trots att jag hade en kappa utanpå slangen, så har det blivit tydliga avtryck av brickorna/skruvarna. O det däcket har bara använts en 8-10 varv på speed i våras.
Kappa rekommenderas alltså starkt för någon som ska tillverka däck med genomgående skruv och ska ha innerslang!

Jag körde med 2 varv silvertejp inne i däcket utanpå skruvskallarna och det verkade funka bra. Körde ca 3 mil med de däcken. Men det däcket kommer att få sitta på min mongo-moppe i år!
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top