Speed Weekend 2012 i Orsa...

Jag hade annons ute för ett par månader sedan då jag tog upp beställningar, vilket resulterade i att jag fick ta bort annonsen till slut. Så jag har fullt upp ett tag framöver. Problemet jag hade med styrdämparen var att den var helt slut och inte dämpade ett dugg. Då blir hojen lite nervös och även jag när man närmade sig 200... Om jag ska köra med hoj där igen så blir det med en fullt justerbar dämpare skruvad i botten...:tummenupp.


Kör du med styrdämparn i botten blir det nog svårt o svänga du...hahahahahaha
 
Jag hade annons ute för ett par månader sedan då jag tog upp beställningar, vilket resulterade i att jag fick ta bort annonsen till slut. Så jag har fullt upp ett tag framöver. Problemet jag hade med styrdämparen var att den var helt slut och inte dämpade ett dugg. Då blir hojen lite nervös och även jag när man närmade sig 200... Om jag ska köra med hoj där igen så blir det med en fullt justerbar dämpare skruvad i botten...:tummenupp.


Kör du med styrdämparn i botten blir det nog svårt o svänga du...hahahahahaha

Mohahaha...jaja men hårt ställd ska den vara iaf! Mitt styre gick ju fan som skinnet på picken i f.....n.
 
Jaha, då har man gett bort förra årets däck o börjat på ett nytt, då! :tummenupp
 

Bifogat

  • bildfinalmini.JPG
    bildfinalmini.JPG
    31.9 KB · Visningar: 119
Ja, nu i efterhand, när jag kommit på igen, att man inte gör ett däck på 5 minuter, så känns det som man borde behållit det gamla...
Fast lite roligt är det ju att tillverka, det är lite som att det kommer nya smaker på glöggen varje år!
Men att ge bort dem ökar antalet personer i Vmaxklubben som kör på is o det är ju skoj.
Sedan har vi ju normalt kardan, så enda enkla sättet att dreva om är att byta däckdimension och detta året satsar jag på lite större omkrets.
Mönstret blir lite av en slump o jag har redan bytt tanke ett par gånger, men det blir nog 108st, så det inte blir för tungt, mönstret blir då så som på bilden.
 
Ja, nu i efterhand, när jag kommit på igen, att man inte gör ett däck på 5 minuter, så känns det som man borde behållit det gamla...
Fast lite roligt är det ju att tillverka, det är lite som att det kommer nya smaker på glöggen varje år!
Men att ge bort dem ökar antalet personer i Vmaxklubben som kör på is o det är ju skoj.
Sedan har vi ju normalt kardan, så enda enkla sättet att dreva om är att byta däckdimension och detta året satsar jag på lite större omkrets.
Mönstret blir lite av en slump o jag har redan bytt tanke ett par gånger, men det blir nog 108st, så det inte blir för tungt, mönstret blir då så som på bilden.

:tummenupp Vad satsar du på för fart i år då anders..
 
-10 har det varit i 2 nätter nu, bilden tagen i torsdags
 

Bifogat

  • 450mmdownload.jpg
    450mmdownload.jpg
    50.4 KB · Visningar: 98
Coolt!
Tänk om det såg ut sådär på morgonen,! om en lite drygt tre månader! :tummenupp Var är horisonten?, liksom.

@Peter: Jadu, helst en 200,5 iaf (minst), ;-) , men jag har inte tagit ur motorn än..., så vi får väl se vad som hinns med.
 
Skulle vara kul att köra men mekigt att fixa däck osv...
 
Jo, lite jobb är det väl, men nu är nog jag klar iaf.:tummenupp
 

Bifogat

  • färdig.JPG
    färdig.JPG
    170.8 KB · Visningar: 96
Hjälper Peter dig med dubbdäck eller ska du fixa själv? Kommer bli skitskoj att åka igen! Hoppas bara på lite flera sporthojar och roliga byggen...

Peter kommer hjälpa mig en hel del:tummenupp, svårt att försöka sig på hans vansinnes rekord annars på första försöket:)
 
Skulle vara kul att köra men mekigt att fixa däck osv...

Det är inte så himla farligt jobb om man nu får lite tips och vet hur man ska göra. I början tror jag det tog 10 timmar att tillverka 2 däck, nu är jag nere på ca 5-6 timmar inkl slipning av 400 skruvar...
 
84 st anmälda redan kommer bli skoj det här:yoparty
 
84 st anmälda redan kommer bli skoj det här:yoparty

Varav 28 hojar...synd bara att två tredjedelar är motarder, crossar eller mellanklasshojar. De gör sig inte så bra på en flygande kilometer. Hoppas de får åka flygande 100m istället. Skulle vara roligt om det kunde komma lite flera literhojar...eller turbohojar förstås. Men det finns ju fortfarande utrymme för flera!
 
90 anmälda nu...enligt hemsidan så har visst isen precis börjat lägga sig igen. Hoppas, hoppas, hoppas!
 
Måste erkänna att jag är lite sugen. Har lämnat in gaffelben och motor för lite vinter renovering men om det blir klart i tid och jag får tag på däck kanske jag kommer. Annars så får man komma upp och sparka lite däck... :)
 
Vilken film! Känns fräsch! Snygga var ni också, allihop. Vilken pedagog du är Vestman! ;-D
Fast man blev bra sugen på finndubb! Synd att det inte finns nåt sånt däck till min fälg...
Till 2013, kanske.
Men det är manligt med genomgående M6 man tillverkat själv! O så är däcket redan klart...
Nu vart man iaf riktigt sugen på Orsa!
Ses Då!
http://www.youtube.com/watch?v=lQ28XJ4053A&feature=g-all-u&context=G2b372e3FAAAAAAAABAA
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top