Speed Triple-tråden Sthlm

Första uppstarten idag efter ca. 5 månader vila. Petade in ett nytt batteri och den startade som om den vore varm, känns som att den trivs med ett kraftigare batteri..
Köpte ett YTZ14S-BS från Varta, lite mindre men lite kraftigare. 230 CCA :D YTX12-BS som sitter i från början levererade ca. 180 CCA, sedan var det ju också lite slitet.

På torsdag är besiktningen bokad :)

Någon som har utfört besiktningen men Triumphs effektavgas monterat?

Last edited:
Har premiäråkt idag efter jobbet. Blev en kort sväng men fyfan va najs på flera plan. Första gången jag kör en Speed Triple och första gången efter vintern. Dubbel orgasm!!

Känner att jag kommer bli riktigt nöjd med en Speed Triple. Hade alltså inte ens provkört modellen innan idag :tungan

blev det nå åka av ?
på mc`n alltså!

Nää....:gråta

Riktigt apmycke på jobbet just nu. Har i alla fall lyckats lämna in vår och höststället hos skomakarn så han kunde fixa blixtlåset mellan brallor och jacka och sen har jag lyckats olja in stället duktigt en gång. Skall bli en gång till. Permiär blir efter påsk, typ tredje/fjärde.

paPs och brassa satan åkte första triple körningen den 16/3 förra året. Blir några veckor senare i år.

Jag ska försöka starta upp pärlan under påsk tänkte jag, sen försöka få in den på service så fort som möjligt och sen, sen skare´ bli åka av!:yoparty

SATAN vad jag längtar!:)

@ paPs - Jag bättrade på sommarabstinensen lite ikväll genom att visa en polare när vi lajjade med lianen ute på ön i somras!:D:tummenupp

Jag hör just nu årets bästa ljud utanför på gatan: sopbilen :banana

Ni har det bra där nere i fjollträsk.

Den enda maskin som snurrar utanför mitt fönster just nu är plogbilen. :huvet
Kom ner en dec med snö inatt igen. :huvet
Nu börjar jag ärligt talat tröttna rejält på denna obefintliga vår. :huvet

Ska besikta den 22 april. Skulle inte förvåna mig om det är snöstorm och man får ta den på släp till bp. :huvet

Nu har jag fått avreagera mig lite, känns tyvärr inte bättre. :huvet

Körde till jobbet idag och drar till TC i länna efter jobbet. Fan va naaaajs :tummenupp

varekallt i dag eller?

Ni har det bra där nere i fjollträsk.

Nu börjar jag ärligt talat tröttna rejält på denna obefintliga vår. :huvet

Ska besikta den 22 april. Skulle inte förvåna mig om det är snöstorm och man får ta den på släp till bp. :huvet

Nu har jag fått avreagera mig lite, känns tyvärr inte bättre. :huvet

ah fy fan, ja bara att bita ihop :tummenupp

Last edited:
Körde till jobbet idag och drar till TC i länna efter jobbet. Fan va naaaajs :tummenupp

Jag var där på lunchen idag. Igen... :D
Men premiär på hojen blir det inte förrän efter påsk.

Ska roa mig med att skruva lite i garaget ikväll :smasha
Kanske starta upp den. Kanske prova skinnstället. Kaaaanske åka och tanka... :rolleyes:

Körde med dubbla underställ idag och de var inga problem när man körde i stan osv. När jag låg på nynäsvägen från slussen var de rätt kallt men inte så farligt ändå. Och då har jag ventilerat skinnställ och rätt tunna "sporthandskar". Har köpt ett handtagvärmarkit men inte hunnit montera det.

Allt känns fortfarande rätt ovant med nya hojen men hej vad den går :tummenupp

Första uppstarten idag efter ca. 5 månader vila. Petade in ett nytt batteri och den startade som om den vore varm, känns som att den trivs med ett kraftigare batteri..
Köpte ett YTZ14S-BS från Varta, lite mindre men lite kraftigare. 230 CCA :D YTX12-BS som sitter i från början levererade ca. 180 CCA, sedan var det ju också lite slitet.

På torsdag är besiktningen bokad :)

Någon som har utfört besiktningen men Triumphs effektavgas monterat?

jag besiktade idag med arrow burkarna med insats på hojen d va lugnt (kanske bara var en snäll besiktningsman) däremot så blinkade vänsterblinkersen snabbare än den högra (har mad doc kittet på) det anmärkte han på han släppte igenom det ändå men sa att jag skulle fixa till det så fort jag kunde. åkte o surra med dom Tommy på TCL o han sa att det kan bli så när motorn är avstängd, så det är bara dra igång motorn om det är lika på din.

:rofl:rofl:rofl

Sååååja ponken... du ska nog se att ni får barmark lagom till midsommar :rolleyes: :D

Körde med dubbla underställ idag och de var inga problem när man körde i stan osv. När jag låg på nynäsvägen från slussen var de rätt kallt men inte så farligt ändå. Och då har jag ventilerat skinnställ och rätt tunna "sporthandskar". Har köpt ett handtagvärmarkit men inte hunnit montera det.

Allt känns fortfarande rätt ovant med nya hojen men hej vad den går :tummenupp

Vilka vedermödor... "-...rätt kallt men inte så farligt ändå." Det är nästan så man skulle kunna tro att du retas med flit med Gnaget där uppe i Falun. :D

Hehe, det är lite touring med handtagsvärmarkit men samtidigt kan man ha tunnare handskar när det är kallt o det är ju race... :tummenupp

Man blir ju inte lite sugen när en den ena och en den andre är ute och tar premiärturer.

Har ett dilemma, -har ingen inomhusförvaring vid kåken på ca en månad, ska hojen stå ute under den tiden eller ska jag vänta och bygga förrådet innan? :gnissla ...blir ju inte så mkt åka (eller putsa som några hellre skulle uttrycka det) under byggtiden i alla fall...

Ingen som har en grävmaskin modell mindre som står oanvänd??? Behöver schakta bort lite jord där förrådet/vägen skall vara? :Bugar

Re: Speed Triple Tråden STHLM

Tom@s skrev:
Man blir ju inte lite sugen när en den ena och en den andre är ute och tar premiärturer.

Har ett dilemma, -har ingen inomhusförvaring vid kåken på ca en månad, ska hojen stå ute under den tiden eller ska jag vänta och bygga förrådet innan? :gnissla ...blir ju inte så mkt åka (eller putsa som några hellre skulle uttrycka det) under byggtiden i alla fall...

Ingen som har en grävmaskin modell mindre som står oanvänd??? Behöver schakta bort lite jord där förrådet/vägen skall vara? :Bugar

Du kan få låna en spade av mig :tuttar

Back