Kom precis hem från en solig runda på en 10-15 mil.
I början av rundan så hade jag dock en jävla massa strul;
Så fort jag gasade på lite, typ startade från rödljus etc, så bluddrade hojen som fan och tände bara på 2 av 3 cylindrar ända tills den nådde ca 4000 varv. Då tände alla och den sköt iväg som bara fan.
Detta inträffade på alla växlar så fort man lät den dra lite hårdare.
Någon som känner igen detta från Triumphs 955i motorer?
Hojen har gått dryga 480 mil och plockades ut i år.
Till saken hör att den stått på bakgården utanför min lägenhet under kapell.
För 2 morgonar sedan, efter jag sist kört hojen, så var det ett jävla regnväder här. Så jag misstänker att vatten har kommit in nånstans där det inte bör - finner det dock konstigt med tanke på kapellet och att det inte finns spår av vatten någonstans.
Då jag kört ca. 15 minuter upphörde fenomenet nästan helt utan visade sig bara ytterligare 2-3 gånger - sista gången precis innan jag rullade in hojen på bakgården.

I början av rundan så hade jag dock en jävla massa strul;
Så fort jag gasade på lite, typ startade från rödljus etc, så bluddrade hojen som fan och tände bara på 2 av 3 cylindrar ända tills den nådde ca 4000 varv. Då tände alla och den sköt iväg som bara fan.
Detta inträffade på alla växlar så fort man lät den dra lite hårdare.
Någon som känner igen detta från Triumphs 955i motorer?
Hojen har gått dryga 480 mil och plockades ut i år.
Till saken hör att den stått på bakgården utanför min lägenhet under kapell.
För 2 morgonar sedan, efter jag sist kört hojen, så var det ett jävla regnväder här. Så jag misstänker att vatten har kommit in nånstans där det inte bör - finner det dock konstigt med tanke på kapellet och att det inte finns spår av vatten någonstans.
Då jag kört ca. 15 minuter upphörde fenomenet nästan helt utan visade sig bara ytterligare 2-3 gånger - sista gången precis innan jag rullade in hojen på bakgården.