Speed-bleeders, vart?

Salig skrev:
Vad är en speed-bleeder?

Mvh Okunnig

Snabbluftning av framgaffeln på cross/endurohojar.
I vanliga fall får man skruva ut en liten stjärnskruv för att lufta, med en snabbluftare trycker du bara lite med fingret.

Nu hoppas jag verkligen att det är sånna han menar annars har jag ingen aaaaning :D

Kan också avse luftning av bromsarna. Backventil så man inte behöver öppna och stänga hela tiden, bara att pumpa.

Neutral skrev:
Kan också avse luftning av bromsarna. Backventil så man inte behöver öppna och stänga hela tiden, bara att pumpa.

Ja nu ser jag att det står ex MX-grabb ovanför hans avatar....damn :)

Jag menar luftnipplar/backventiler till bromsar, skulle kanske varit tydligare. Nagon som vet?

Sadana har ar det jag letar efter! Ingen som har en aning om vart?

Tack! /Lasse

Bifogat

• speedbleeders.gif
    speedbleeders.gif
    41.2 KB · Visningar: 144
southwick skrev:
Kanske gar att anvanda, men blir nog mest ett jakla slabbande. Ar helt saker pa att jag last nanstans har pa SH om nan som hade riktiga Spedbleeders pa sin hoj. Har sokt, men ingen traff. Ingen???
Här är tråden du letar efter: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112333&highlight=speed

Hultan skrev:
Tror du att det bara är att koppla in slangen med backventilen då och börja pumpa och sakta fylla på mer bromsvätska i behållaren då? (enkelt förklarat)
Om allt passar måttmässigt så ska det vara samma funktion som den dyrare jag länkade till och då får man en fin flaska till spillet också. :)

Biltemas är inte såna som skruvas i och ersätter orginalnippeln utan de sätts på en slang som dras från öppnad orginalnippel. Min erfarenhet är att slangkopplingarna inte håller för "backventilsöppnartrycket" utan läcker. Tror det läcker in luft i kopplingen också för jag fick det aldrig helt urluftat. Fick köra manuellt istället.

Bearing skrev:
Biltemas är inte såna som skruvas i och ersätter orginalnippeln utan de sätts på en slang som dras från öppnad orginalnippel. Min erfarenhet är att slangkopplingarna inte håller för "backventilsöppnartrycket" utan läcker. Tror det läcker in luft i kopplingen också för jag fick det aldrig helt urluftat. Fick köra manuellt istället.
Å fan.. Ja där ser man..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...