Specialtillverka detaljer i Aluminium eller Plast.

Xphase

www.xphase.se
Gick med
6 Oct 2011
Hoj
Yamaha XT660Z Tenere -08
Hallå där alla hoj ägare!

Jag jobbar som CNC operatör och har därför tillgång till styrda nc maskiner.
Dvs datorstyrda maskiner som bearbetar i tex aluminium och plast. Har arbetat inom detta område ett bra tag och är erfaren.
Jag har möjlighet att rita upp modeller i 3D och arbeta utifrån detta. Dvs göra snabba skisser innan själva tillverkningen.

Det jag undrar är givetvis om det är någon som behöver/vill ha hjälp med att tillverka detaljer till sina projekt/idéer?

Isf kontakta mig på PM så ska vi se om jag kan hjälpa till.

Yep, många är vi som kan specialtillverka grejer, problemet är bara att få är beredda att betala vad det kostar.

Tvärt om jag skulle hur gärna som helst betala för att få mina hobby projekt framställda av någon kunnig person, folk gnäller om att saker kostar ett par sketna tusenlappar men låna pengar till bilar båtar och gud i himmel det är ok, sedan betalar man RÄNTOR för glatta livet och är nöjd.

helt klart skall jag PM,a så småning om då jag skall ha en hel 2T motor fram fräst ur massiva alu block
PM,a mej och skriv vad ni kan och vad ni vill ha per timme och vad ni kan tänka er att göra, skulle tro att jag kan hålla en kille med extra jobb i ett år om jag vill..

mvh moddlaren

Jag är helt klart intresserad, mycket bra om du bor i Götet också = Ingen frakt :)
Jag kommer att behöva ha styrkronor och andra detaljer urfrästa ur Aluminium 6082 fast jag vill ha prototyper i MDF/HDF eller plast, först.

CAD ritningar fixar jag själv utan problem.

Last edited:
Klart jag bor i götet, finns det några alternativ? ;)
PM mig med vad du vill ha så ska vi kika på't...

Kan du fräsa gjutformar i ureol med lösbitar etc?

Kan du ta emot IGES-filer? Jag kanske skulle behöva mätarhållare och strålkastarfästen i Alu, samt kanske en egengjord plastcuts. Vad skulle ett sånt kalas gå på? Jag gör självklart all CAD-data själv.

Kan du ta emot IGES-filer? Jag kanske skulle behöva mätarhållare och strålkastarfästen i Alu, samt kanske en egengjord plastcuts. Vad skulle ett sånt kalas gå på? Jag gör självklart all CAD-data själv.

PM:a mig, jag kan öppna iges filer ja.

Med vänlig hälsning,

Kan utföra samma tjänster som TS, med skillnaden att vi håller till i Södra Stockholm

/Pierre

Någon som är duktig på att lackera? Isf kan våra tjänster kanske utbytas.... :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT