SPCS program

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Känner ni till nån butik som brukar ha SPCS bokföringsprogram på hyllan?

Äh, nån här som har en licens till övers?! Jag behöver en . :)

Swedie skrev:
Känner ni till nån butik som brukar ha SPCS bokföringsprogram på hyllan?

Äh, nån här som har en licens till övers?! Jag behöver en . :)

Skitprogram... har kostat mitt företag brutalt mycket tid & pengar i år bara för att korrigera fel i databasen som uppkommer helt utan anledning... Spsc support har ingen aning och kan inte göra något...

Nä - hitta nåt annat, gratis spcs är inte billigt nog :tungan

Är det här bättre?

http://www.hogia.se/smalloffice/

Hogia Small Office Bokföring+ 2006

1990 SEK

Hogia Small Office Bokföring+ 2006 är ett nyutvecklat bokföringsprogram, byggt på 25 års erfarenhet.

Med programmet underlättar du din bokföring och du får mer tid till din kärnverksamhet. Du får också med ett leverantörsprogram som gör att du enkelt kan kontrollera och betala dina leverantörsfakturor.

Paketerbjudande
Lön 2006 och Bokföring+ 2006
Ett komplett faktureringsprogram samt lön och leverantörsreskontra. Allt anpassat för det lilla företaget. 3690:-SEK

Firma yngre än 12 månader

Hogia Small Office Box Edition Nyföretagare 2006
Hogia Small Office Box Edition Nyföretagare 2006 är ett nyutvecklat programpaket, byggt på 25 års erfarenhet.

Pris från: 2 990 :- SEK

Last edited:
Jag är inte intresserad av piratkopierat.

Jag ska faktiskt använda det i mitt företag.

Behöver ett program likvärdigt SPCS Administration 200.

För enskild firma med fakturering och inköp, samt lite smått annat vettigt.

Malmö-motard skrev:
Skitprogram... har kostat mitt företag brutalt mycket tid & pengar i år bara för att korrigera fel i databasen som uppkommer helt utan anledning...

hrmm... skit bakom spakarna :7peta :tungan

SPCS har alltid funkat grymt för mig. Inget strul.

Måste man verkligen betala för att hålla SPCS igång? Vore ju helt cp. Varför betala redan höga 2000kr för att sedan betala (vad?) en summa till nästkommande år för att hålla det igen. Löjligt.

Btw så behöver jag hiva in pengar i företaget för att dra lön. Någon som har lite jobb att ge mig? :)

Jag har ett program liggande som inte används, men det är ju som sagt en licens som behövs oxå.. Tyvärr kommer man nog inte undan årsavgiften där.

Köp XOR compact annars! Jag betalade drygt 1400:- inkl moms för det med de grejjer jag behöver för bokföringen. Helt klart prisvärt och jag tycker det är smidigare än SPCS. Du kan tanka hem demo på hemsidan: http://www.vismaxor.se/

Då är du fel ute... Med bokföringsprogram tjänar man inga pengar. Det är sånt som du INTE bokför som du tjänar pengar på :D Skaffa ett bokföringsprogram kopplat till utlandet dit kulorna ramlar in.....
Och årets bästa citat känns passande just nu: "momsen betalar man inte, den sitter man av..." - Brinkenstierna

Last edited:
aRWe skrev:
Vad kan/gör du då?
MC/Meka/teknik osv.
Data/Programmering (PHP/MySQL)

Men är såklart öppen för seriöst allting då jag inte riktigt vet vad jag vill göra. Allt jag vet är att jag börjat läsa företagstidningar i mån att försöka hitta vad jag vill. Det jag iaf Inte vill är att ha ett industrijobb från 7-4.

Nått att erbjuda? Kan ta't via PM isåfall :tungan

Nä, måste iaf ha nån lösning på min situation snart. SH drar inte in några direkta pengar för att dra lön på tyvärr.

SPCS och hogia funkar lika bra.. som honda och suzuki typ.. eller näe.. inte suzuki :hihi men du fattar nog vad jag menar. Men en licens för spcs går att få för ett par tusen har jag för mej. det du ska tänka på är att helst ha en ensam dator enbart för bokföringen. Såg att någon nämde databas problem i spcs och det stämmer. Jag har fixat och trixat med en polares spcs efter ett ras. Vi hade ett mindre helvete med att få databasen att fungera igen och supporten fattade inget. Det visade sej att det var en liten uppdatering som va skillnaden. Så startar du med en version så var försiktig om du byter dator och uppgraderar sen. Förutom det så är spsc överlägset tycker jag iaf. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg