Sparka Freivalds

Markus skrev:
Du brukar ju annars skriva ganska genomtänkta saker, men det här är nog inte en av de sakerna har jag en stark känsla av.

En spontan känsla om allt kickande hit och dit.

Jag skulle allvarligt aldrig få för mig att skälla på regeringen för att JAG har SJÄLVMANT åkt ut på en resa, med den risk det innebär, och när jag sedan inte kommer hem därifrån pga en naturkatastrof.

Givetvis har det inte funkat bra, men att kicka nån för det känns lite överdrivet. Inget blir väl bättre då? Bättre blir det efter valet 2006 hoppas jag.

Edit. Måste dock tillägga att jag inte läst den utredning som dom presenterade, men det är jag nog inte ensam om.

Last edited:
tassen skrev:
Du, våran regering har ingen krisplan, krispärm, helgjour där någon har mandat att bestämma om något händer....

Jävla tur att det inte har hänt något allvarligt I LANDET det senaste 10 åren...

Det är ju faktiskt skandal med tanke på hur ofta tsunamis där hundratals svenska dör inträffar. Jävligt märkligt att regeringen inte har en spågumma som kan se in i framtiden och förutsäga sådan här händelser så att regeringen kan planera i förväg. Jag tycker också att det är skandal att regeringen inte har en krisplan för ev. jordbävning i övre norrland eller amerikansk invasion eller att himlen faller ner. Nån borde avgå.

Tror väl inte att Laila Freivalds är ensamt orsak till den något sena insatsen. Att det är ett land nästan på andra sidan jordklotet kan ju ha med saken att göra också. Men visst, jag har precis juha01 och många andra inte heller läst Rapporten.

Coola Ola skrev:
Det är ju faktiskt skandal med tanke på hur ofta tsunamis där hundratals svenska dör inträffar. Jävligt märkligt att regeringen inte har en spågumma som kan se in i framtiden och förutsäga sådan här händelser så att regeringen kan planera i förväg. Jag tycker också att det är skandal att regeringen inte har en krisplan för ev. jordbävning i övre norrland eller amerikansk invasion eller att himlen faller ner. Nån borde avgå.

Tror väl inte att Laila Freivalds är ensamt orsak till den något sena insatsen. Att det är ett land nästan på andra sidan jordklotet kan ju ha med saken att göra också. Men visst, jag har precis juha01 och många andra inte heller läst Rapporten.
:tummenupp

Coola Ola skrev:
Tror väl inte att Laila Freivalds är ensamt orsak till den något sena insatsen.

Nej, men det känns endå som ett ypperligt tillfälle att kicka en IQ-befriad tvättäkta idiot. Det är ju möjligt (och ytterst sannolikt) att Leila blir ersatt av ett annat pucko, men det kan iaf inte bli värre än vad det är nu.

Det känns som varje gång man ser sosseledarna i rutan så får man svårare och svårare att skratta åt dem. Vilka tomtar de är.

Zee skrev:
Nej, men det känns endå som ett ypperligt tillfälle att kicka en IQ-befriad tvättäkta idiot..

Det är däremot kanske sant, men det är ju inte särskilt schysst. Det är så jäkla tråkigt att så fort en sosse eller moderat tabbar sig, så kommer nån annan direkt frå motståndarpartiet och mumlar nåt om avgång. Då slutar man till slut att lyssna på argumenten eftersom man vet att dom bara försöker vinna fördelar.

Mycket är så, sorgligt nog, inom politiken. Parti A vill ha en bro till en ö. Parti B kommer med ett förslag om en bro till samma ö. Parti A förklarar hur jäkla dumt parti B,s förslag är...

Tror tom att nån var i media och tyckte att bosse ringholm skulle avgå efter att han glömt lägga på luren och spydde galla över snutarna...

Sparka Persson istället. Utan honom så hade vi inte haft Laila F på den post hon sitter på i dagsläget och även han hade kunnat agera lite snabbare.

juha01 skrev:
Tror tom att nån var i media och tyckte att bosse ringholm skulle avgå efter att han glömt lägga på luren och spydde galla över snutarna...

Schysst flejm, men jag nappar. :tummenupp
Den historien däremot var ju en solklar anledning till avgång, att han underkänner en av sina närmsta kollegors arbete fullständigt. Han har uppenbarligen inget förtroende för Bodström som är högst ansvarig för polisen och då ska han inte vara kvar.
Att Persson behåller nyttigidioten Ringholm måste bara bottna i att Ringholm har en hållhake, porrklubbsbesök tillsammans kanske?

Markus skrev:
Att Persson behåller nyttigidioten Ringholm måste bara bottna i att Ringholm har en hållhake, porrklubbsbesök tillsammans kanske?
Nä han är väl socialdemokrat? Socialdemokrater kan inte få sparken, punkt :fakta

Coola Ola skrev:

Vet faktiskt inte hur insatt du är i sveriges katastrof beredskap vad gäller landets katastrof och säkerhetsplaner.

Nu råkar det vara så att det finns en del som är det och då vidhåller jag , å det med facit i hand , att sverige har en mycket undermålig "handbok" samt det värsta av allt , ingen katastrofberedskap i ledande ställning PUNKT

honkiie skrev:
Två gånger är bara en ifrån en gång och en gång är som vi alla vet ingen gång. :fakta

Sant, vi kan hålla linjen att en sosse kan inte få sparken även fortsättningsvis.

Zee skrev:
Det känns som varje gång man ser sosseledarna i rutan så får man svårare och svårare att skratta åt dem. Vilka tomtar de är.

Instämmer!

Man kan ju hoppas att svenska folket tar sitt förnuft till fånga under nästa val. Precis som det inte är någon slump att himlen är blå, är det ingen slump att magsårspatienter skiter rött :3freak

Själv tror jag att syndabockshetsen är en ren och skär amerikanisering. Det är inte någon enstaka persons fel att Sverige inte hade beredskap för någon katastrof av den storleksordningen. Regeringen som sådan bär visserligen en uppenbar del av skulden, men det är inte riktigt samma sak.

Hade Anna Lindh levt idag så hade det troligtvis varit hennes huvud som folket ville se rulla.

mb skrev:
Hade Anna Lindh levt idag så hade det troligtvis varit hennes huvud som folket ville se rulla.
Om hon var lika handlingsförlamad som alla andra så hade det väl troligtvis varit så.

Även om hon inte ensam helt borde lastas för problemen är det ju "lite" pinsamt att hon inte kände till Phuket. :confused:

Här på SH lär man sig lika mycket varje eftermiddag/kväll som på dagen i skolan. (Bara en parantes. Thanks!)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg