Sparka Freivalds

Fick inte hon sparken som justitieminister för ett tag sedan efter någon bostadeshärva?

Får hon sparken som utrikesminister nu kanske hon kommer tillbaka som stadsminister om ett par år... :mad:

blacktriple skrev:
Fick inte hon sparken som justitieminister för ett tag sedan efter någon bostadeshärva?

Jo, hon lekte moderat och gick med på att göra om sin hyresrätt till bostadsrätt...

..jeTeheMskkt!
:mad:

korvgubbe skrev:
Jo, hon lekte moderat och gick med på att göra om sin hyresrätt till bostadsrätt...

..jeTeheMskkt!

SamTidiTT som SåsaRNa vile stopa Utt fÖrsEljninGen i LaG bOckeN mEn mIn Mor FaR Är SåSe så D jöR ingEtt fÖr sÅsSaRna vIl VeL fÖr osS FaTia.

korvgubbe skrev:

..jeTeheMskkt!

Vad hon gjorde bryr jag mig inte om.

Hon fick väl sparken för att bidka folk. Hon kom sen tillbaka när folk glömt...

Folkvalda? :va

Usch, nu har jag gett mig in i en politiktråd. Jag som tycker de är så tråkiga... :tungan

Den dagen en sosse får sparken för nånting är samma dag som katter börjar leva med hundar, natt blir dag och upp blir ner.

blacktriple skrev:
Vad hon gjorde bryr jag mig inte om.

Hon fick väl sparken för att bidka folk. Hon kom sen tillbaka när folk glömt...

Folkvalda? :va

Usch, nu har jag gett mig in i en politiktråd. Jag som tycker de är så tråkiga... :tungan

anledningen till att hon inte fick sparken utan blev flyttad till annan tjänst, kan ju vara av ekonomiska skäl.. det är inte gratis att avskeda någon.

Markus skrev:
Hon fick aldrig sparken säger jag juuuuuuuuu.

Nej men man skulle onekligen ha gett henne foten redan efter att svallvågorna från tsunamin lagt sej. Det är som väl är inte försent än :tummenupp

Blip skrev:
Nej men man skulle onekligen ha gett henne foten redan efter att svallvågorna från tsunamin lagt sej. Det är som väl är inte försent än :tummenupp

När hon rosenrasande smällde igen dörren till paradvåningen och Hunky Bodström tog över menar jag.
Jag tycker det är fånigt att kräva avgången i och med detta, men jag hakar naturligtvis på då jag gör allt för att hjälpa eventuella beundransvärda försök att smutskasta Partiet. :tummenupp

Blip skrev:

Vet inte om ni andra såg reportaget igår på nyheterna, men denna kampanj startades av anhöriga till flodvågskatastrofen.
Förutom att alla borde hata subban, tycker jag att det är värt att stödja de anhöriga i detta.. och vem vet, har man lite tur kanske får hon en annan tjänst långt långt borta ifrån sverige... se det som en önskelista till :tomten

fart freak skrev:
Förutom att alla borde hata subban, tycker jag att det är värt att stödja de anhöriga i detta..

Du har koll på prioriteringarna, i lajk it :tummenupp.
Först hat, sen sympati.

Men det var väl en jäkla massa tjat om hur regeringen har agerat.

Såhär tycker jag: Dom som hade åkt till thailand ska inte vänta sig att få hjälp av svenska staten hursomhelst. Ska vi som inte har råd att åka till thailand, betala dom som har pengar, att få komma hem snabbare än beräknat?? Varför ska skattepengar gå till sådant? Antingen så har man försäkrat sig så att dom löser det, eller så sitter man snällt och väntar ut tiden.

Jag hade aldrig ens fått för mig att börja hacka på nån annan, och allra minst på regeringen, om jag hade varit där och en naturkatastrof inträffar! Det är ju jag som har valt mitt resmål och restid. Ingen annan. En sak om jag hade varit där på uppdrag av regeringen.

Det är ju inte regeringen som är orsaken till katastrofen, och det har skötts jäkligt dåligt, men måste nån avgå jämt? Om nån av oss skulle få kicken för att vi skitit i att lämna ETT fax vidare så skulle det vara ramaskri och facket skulle lösa frågan.

Jag är evigt trött på att det ska hittas syndabockar och sedan kicka dom till höger och vänster. Lägg ner energin på något vettigare.

Jag gillar inte vår regering, men detta är verkligen löjligt.

fart freak skrev:
Vet inte om ni andra såg reportaget igår på nyheterna, men denna kampanj startades av anhöriga till flodvågskatastrofen.
Förutom att alla borde hata subban, tycker jag att det är värt att stödja de anhöriga i detta.. och vem vet, har man lite tur kanske får hon en annan tjänst långt långt borta ifrån sverige... se det som en önskelista till :tomten

Sydamerika någinstans, vi har en redan deporterad dit, Maggan Wineberg, hon som tyckte att beachvollyboll i brazilien var sexistisk... :lol :rofl

juha01 skrev:
Men det var väl en jäkla massa tjat om hur regeringen har agerat.

Såhär tycker jag: Dom som hade åkt till thailand ska inte vänta sig att få hjälp av svenska staten hursomhelst. Ska vi som inte har råd att åka till thailand, betala dom som har pengar, att få komma hem snabbare än beräknat?? Varför ska skattepengar gå till sådant? Antingen så har man försäkrat sig så att dom löser det, eller så sitter man snällt och väntar ut tiden.

Jag hade aldrig ens fått för mig att börja hacka på nån annan, och allra minst på regeringen, om jag hade varit där och en naturkatastrof inträffar! Det är ju jag som har valt mitt resmål och restid. Ingen annan. En sak om jag hade varit där på uppdrag av regeringen.

Det är ju inte regeringen som är orsaken till katastrofen, och det har skötts jäkligt dåligt, men måste nån avgå jämt? Om nån av oss skulle få kicken för att vi skitit i att lämna ETT fax vidare så skulle det vara ramaskri och facket skulle lösa frågan.

Jag är evigt trött på att det ska hittas syndabockar och sedan kicka dom till höger och vänster. Lägg ner energin på något vettigare.

Jag gillar inte vår regering, men detta är verkligen löjligt.

Du, våran regering har ingen krisplan, krispärm, helgjour där någon har mandat att bestämma om något händer....

Jävla tur att det inte har hänt något allvarligt I LANDET det senaste 10 åren...

juha01 skrev:
Ska vi som inte har råd att åka till thailand, betala dom som har pengar, att få komma hem snabbare än beräknat?? Varför ska skattepengar gå till sådant? Antingen så har man försäkrat sig så att dom löser det, eller så sitter man snällt och väntar ut tiden.

Du brukar ju annars skriva ganska genomtänkta saker, men det här är nog inte en av de sakerna har jag en stark känsla av.

Läste att sverige skulle bistå med flera miljoner till thailand, för att bygga upp en varningssystem. Skulle det inte vara på sin plats att förflytta ner henne dit och binda fast henne i ett palmträ nere vid havet, så kan hon ropa och larma folk nästa gång det kommer en flodvåg (förhoppningsvis får hon sitta tyst där i minst 60 år)... :mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg