Spara cash..

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Jag sökte som faaaan på sök funktionen men hitta inte tråden där det disskuterades fonder/aktier m.m...

Hur som har jag en slant över som jag inte vill sätta in på mina östeuropa eftersom de studsar för mycket just nu och kan inte spekulera bort just dessa pengar ...

Så..... vad ska man spara i??? så på HB att man kan köpa nån typ av skog-fond... vad tror ni om den??? vanliga räntepapper funkar inte eftersom den marknaden går för sakta uppåt vilket gör att man vid ett kort sparande (6mån typ..) bara går back på avgifterna...

Tips e välkommna... :Bugar

På sex månader är madrassen lika bra som något annat lågrisksparande.

Ska du göra stålar måste du riskera stålar, ska du förvara stålar säkert kan du inte räkna med någon större avkastning.

GuW skrev:
2264144 På sex månader är madrassen lika bra som något annat lågrisksparande.

Ska du göra stålar måste du riskera stålar, ska du förvara stålar säkert kan du inte räkna med någon större avkastning.

Mjo...

Men iofs var jag nog lite otydlig.... Jag kommer givetvis inte plocka ut alla mina sparpengar om ca 6mån utan en viss del bara... förmodligen nästan så mycket som jag hinner lägga in på den tiden iofs men långt ifrån hela kassan... var ska man göra av resten då?? Högriskfonderna känns just nu för osäkra...

Förra året gick mina upp 75-80%...., detta år sen nyår ligger jag back... iofs bara 5% men ändå....

DaLorD skrev:
2264123 Jag sökte som faaaan på sök funktionen men hitta inte tråden där det disskuterades fonder/aktier m.m...

Hur som har jag en slant över som jag inte vill sätta in på mina östeuropa eftersom de studsar för mycket just nu och kan inte spekulera bort just dessa pengar ...

Så..... vad ska man spara i??? så på HB att man kan köpa nån typ av skog-fond... vad tror ni om den??? vanliga räntepapper funkar inte eftersom den marknaden går för sakta uppåt vilket gör att man vid ett kort sparande (6mån typ..) bara går back på avgifterna...

Tips e välkommna... :Bugar

Här har du den, allt från trevlig uppgång till dystert fall. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98782

På längre sikt

Själv börjat fundera på att spara i fonder/aktier...men men får inte tummen ur.

Visst alla säger östeuropa är oroligt just nu med fonder.Men varför inte slå till när det är lågt/kasst och tänka på långsiktigt sparande?

Med tiden bör det även ske uppgång för dessa länder,klart sen vill man inte heller vänta hur länge som.Men sprida sina fonder/aktier lite här o var och kanske inte låsa upp allt för stora summor på det som idag är/känns riskfyllt men ändå man går och grubblar på kan få en uppsving med tiden.

Eller mitt tankesätt är helt ute och turnerar :va

FUBAR skrev:
2264666 Ericsson!!! :banana

Mja, Ericsson säger dom ju är väldigt köpvärd nu om man har ett par tusenlappar över. Likaså H&M.
Själv sålde jag av mina lappland goldminers aktier i förmiddags till förmån av Daydream, hoppas på ordentlig uppsving nu när dom byter namn och blir en del av 24h poker.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg