Fond tråden

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag tänkte, det kanske är fler som håller på och placerar lite pengar på fonder och har lite tips att komma med, eller folk som mig, som vill ha tips :rolleyes: .
Jag är IAF lite av en nybörjare på detta, har inte alls mycket erfarenhet men har tagit tag i det här och börjar sätta undan lite pengar på fonder. Senast idag så slog jag till på lite fonder från Realinvest som verkar lovande. Dom hade precis sjunkit lite så jag tänkte jag skulle hoppa på dom nu då. Från årskiftet i år så har dom gått upp 26,56% vad jag kunde utläsa, och det är ju inte fyskam. Hoppas bara det fortsätter i samma takt så att det inte rasar nu när jag hoppar på.
Tyckte mig läsa i någon annan tråd om sparande här att östeuropa var något att satsa på? Kom gärna med mer tips och information om det.

Ha'de gött allihopa! :tummenupp

Jag har en del pengar i Nordeas Futura-fond.
Gått upp 13,51% detta året, 33,09% på en treårsperiod. Jag kan inget om fonder men det är roligt att se pengarna växa.

Tjet skrev:
Jag har en del pengar i Nordeas Futura-fond.
Gått upp 13,51% detta året, 33,09% på en treårsperiod. Jag kan inget om fonder men det är roligt att se pengarna växa.

Ja det är ju det man vill :tummenupp
Jag kan inte heller ett något om fonder direkt, utan kollar mest på hur det har sett ut tidigare, har det varit en dopp nyligen och den är på väg upp igen? Dags att hoppa på / hoppa av innan det vänder?
Det jag tänkte med denna tråden att sådana som dig och mig kanske kan få lite tips på vad för fonder man ska kika på :tummenupp

Kolla Morningstar.se, lägg även upp era portföljer där så får ni tillgång till ett grymt bra gratisverktyg för analys.
Jag drog just igång ett ganska ambitiöst fondspararprojekt, hade otrolig hjälp utav morningstar.se.

Ps. Jag jobbar inte på Morningstar. :hihi

Markus skrev:
Kolla Morningstar.se, lägg även upp era portföljer där så får ni tillgång till ett grymt bra gratisverktyg för analys.