Therudeboy
Guest
Någon som har erfarenhet från spanien när det gäller jobb och bostad? Är väldigt sugen på att dra från sverige nu, så all fakta är välkommen. Kanske förslag på andra länder etc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Swedie hade en liknande tråd tidigare. Hör med HONomTherudeboy skrev:Ingen som kan hjälpa mig lite på traven?
Henken skrev:Swedie hade en liknande tråd tidigare. Hör med HONom
Swedie skrev:sök på www.spanien.st efter lägenheter.
sök på "Spanien" på google.se.
sök på "kostnader att leva i Spanien" på google.se.
yo maddafakka!?Mang0 skrev:Jag har en kompis som bodde i spanien i åtta år, han kom hem förra sommaren ...och för två månader sedan flyttade han tillbaka igen. Han pallade inte med mörkret, kylan och jobba-tills-du-dör-mentaliteten. Han jobbar på en restaurang där nere, tjänar sämre än vad han gjorde här, men lever "bättre" trots det.
Siesta, öl och sol ...varför stannar man här egentligen ?
Om du vill så kan jag fixa lite tips åt dig.
Swedie skrev:yo maddafakka!?
Drar jag inte tillbaka till Californien igen så drar jag till Spanien över vintern. Tror jag.
Jag är din kompisMang0 skrev:Loosar jag min kund till nyår så har jag funderningar på att göra samma sak fakkaaaah! Fördelen med spanien (förutom siesta) är att det är hyffsat nära och billigt att åka hem å hälsa på. Dessutom så kan jag bo hos polaren till att börja med. Tänk att öppna ett litet öl-hak på stranden
![]()
Therudeboy skrev:Swedie är du på seriöst? Mang0 du med? Isåfall kanske det är dags att studera sina möjligheter om jobb osv där nere.
Macho Woman skrev:Jag hade grova planer på att öppna horhus i Malaga, men det gick åt fanders eftersom min chef har bestämt att jag måste jobba kvar. Känns lite torrt att byta ut sol och hojåkning mot gapiga ungar, men det är också lite svårt att tacka nej till åtta veckors betald semester och sex lediga veckor utöver de första åtta under ett arbetsår...
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller