Spanien

• Thread starter Thread starter Therudeboy
  • Start date Start date
Mang0 bra idé, tyvärr så har nog redan johnny ett jobb med sig ner om jag minns rätt :confused: så han lär knappast ställa upp :D Coola ola min mamma är colombian så spanskan finns där men inte så bra och behöver upplivas. Tyvärr pratar spanjorerna med annan dialekt så det kommer va massvis med ord jag ej kommer fatta men sånt löser sig och det går ju lära sig "deras spanska" rätt kvickt.

Någon mer som är sugen på att hänga på? ju mer folk ju billgare bor vi!

Therudeboy skrev:
Coola ola min mamma är colombian så spanskan finns där men inte så bra och behöver upplivas. Tyvärr pratar spanjorerna med annan dialekt så det kommer va massvis med ord jag ej kommer fatta men sånt löser sig och det går ju lära sig "deras spanska" rätt kvickt.

Ja, så mkt är det inte som jag skiljer tycker jag. Fulast spanska (som en blandning av chilenska/mexikanska fast fulare, typ) pratar de i Andalusien (södra/sydvästra) o det kan kanske vara lite trixigt att hänga med i om man är ovan. Colombiansk spanska är väldigt tydlig i jämförelse. I norra/västra delarna pratar de hyfsat lättförståeligt.

Har du några planer på vart du ska då? Vilken del av spanien alltså.

Jag drar dit värmen och jobben finns. Är det sen någon som ska med till spanien och dom säge vi ska bo tex i malaga så javisst då blir det så för jag vet inte så mycket om spanien.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back