Spamtråden för KHR

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Tycker den såg bättre ut när den hade motor och grejjer... stoppa du tillbaka allt, så skall det nog gå bra. Vill du att jag skall komma förbi med hammare och spik?
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Vad gör du uppe vid den här tiden på en söndag? Borde inte ni ungdomar ligga och återhämta er från lördagskvällen?
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
De andra gör det. :7peta:7peta:7peta:7peta

Como te iiamas.




Helvetes jävla faaaan... skulle dra igång en film på datorn och upptäcker att film-mappen är försvunnen, eller inte försvunnen men den går inte att öppna. Det enda som händer är att jag får upp är en lista på förslag på program att använda för att öppna mappen.

Har rocketdock, minns igår att jag råkade dra film-mappen från rocketdock och släppte det på skrivbordet vilket då gjorde att det försvann från rocketdock. Gick sedan in i "Dokument" och kopierade en genväg som jag la in i rocketdock igen, efter det så är film-mappen spårlöst försvunnen, det enda som finns kvar är den nämnda genvägen som jag inte kan öppna.

Diverse filmer och serier är borta, ingen större fara skedd, det värsta är materialet från hjälmkameran:huvet

Har även letat i papperskorgen för att se om det ligger något där men icke.

Någon som känner igen fenomenet och råkat göra liknande klantiga saker, går det att lösa eller har jag för all framtid raderad mina filmer etc som jag hade i mappen?:brinnerup
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Brukar alltid gå att fixa fram på ett eller annat sätt... har aldrig använt rocket dock, men även om det skulle vara så att den faktiskt har tagit bort mappen + filerna så skall det nog inte vara några problem att ta fram den med någon av alla applikationer för ändamålet.

Senast jag hade sådana behov från ett kraschat filsystem så körde jag med ett program som heter Stellar Phoenix. Om du inte hittar nåt som är gratis så skall jag en originalskiva nånstans.
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Brukar alltid gå att fixa fram på ett eller annat sätt... har aldrig använt rocket dock, men även om det skulle vara så att den faktiskt har tagit bort mappen + filerna så skall det nog inte vara några problem att ta fram den med någon av alla applikationer för ändamålet.

Senast jag hade sådana behov från ett kraschat filsystem så körde jag med ett program som heter Stellar Phoenix. Om du inte hittar nåt som är gratis så skall jag en originalskiva nånstans.

Som den pensionär jag är när det gäller datorer så förstod jag knappt häften av hur jag skulle gå till väga:gnissla

Men jag får försöka ta tag i det.
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Aha, så om jag låtsas att jag snackar med farsan, så kanske du hänger med ;-)

Gissningsvis, så har rocket dock inte tagit bort dna filmer, utan bara lagt den nånstans där du inte kan hitta den. Har inte så bra koll på hur sökfunktionerna ser ut i Windows nuförtiden (knappt kört Windows 7, blev lurad att köpa en Mac), men det borde fortfarande vara rätt enkelt att söka efter namnet på någon av de saknade filerna. T ex, sök efter filnamn som innehåller "bröndomevägen", om någon av filmerna från din helmet cam hette så :)

Om du inte hittar dem, och rocket dock verkligen har tagit bort filerna, så är de inte helt borta. När du tar bort en fil i Windows kan man förenklat säga att det är ungefär som om du slänger bort indexkortet för en bok i ett bibliotek - all data finns kvar på disken, men det är inte längre synligt när du rotar runt med utforskaren. Boken står fortfarande kvar där på nån hylla, men utan indexkortet så har du ingen aning om var. Genom att köra ett program som t ex Stellar Phoenix, så hittar det dina filer och låter dig "återskapa" dem igen.

Förr i tiden brukade sånt här vara lite krångligare, men med moderna program brukar det våra rätt enkelt, så jag tror nog du skall klara det själv om det är värt att lägga en timme eller två på det. Annars får du väl fråga någon mer kunnig om hjälp :)
 

Dharus

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000 R
Ingen snö runt Kungsbacka, stora vägarna är sendan länge sopade och småvägarna börjar bli OK också, dock lite tjälskadade. Blev en 15 milare idag Åsa-Göteborg-Kungsbacka-Hällingsjö-Lyngerns norrsida-Åsa.
Helt OK.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top