Spamtråd M+S

Eller beställa en bilett och åka dit :)

Synd att det kostar en del bara.. :näsblod

Hur e det med tullavgifterna från landet i väst?
Har lite möjliga inköp att göra till nya pärlan, grejor som inte finns i uk tyvärr...

Har man otur är det +25% moms och 5-10% tullavgift beroende på vad för vara det är. Har man tur och tullen inte kollar paketet slipper man det.
Edit: frakten ingår i det man får betala moms och tull för.

Nu är det Sylvester på tv6 :yoparty

Last edited:
Du menar snubben som "råkade" snubbla över sin uppeldade tjej i skogen efter att hon mystiskt varit försvunnen i en vecka...? :va:gnissla:död

Ja precis, fast tummenupp-smileyn kanske var lite väl munter i sammanhanget. Man undrar ju vad det för snubbe. Han ser verkligen totalt ofarlig ut.

Hur e det med tullavgifterna från landet i väst?
Har lite möjliga inköp att göra till nya pärlan, grejor som inte finns i uk tyvärr...

Synd att det kostar en del bara.. :näsblod

Har man otur är det +25% moms och 5-10% tullavgift beroende på vad för vara det är. Har man tur och tullen inte kollar paketet slipper man det.
Edit: frakten ingår i det man får betala moms och tull för.

Nu är det Sylvester på tv6 :yoparty

Om du beställer från usa så momsar du för den summan du betalat i USA, men om företaget skriver en lägre summa på paketets fraktsedel, så kommer du undan den. Det finns rätt många bolag i usa som tummar rätt friskt på sina "oficiella priser"...

Eller så ber du någon i usa köpa det och skicka hem det, om du känner nån. då går det inte som företagspaket.

Om du beställer från usa så momsar du för den summan du betalat i USA, men om företaget skriver en lägre summa på paketets fraktsedel, så kommer du undan den. Det finns rätt många bolag i usa som tummar rätt friskt på sina "oficiella priser"...

Eller så ber du någon i usa köpa det och skicka hem det, om du känner nån. då går det inte som företagspaket.

Försvinner varan eller går sönder och det står att den är värd 1$ så kan du gissa hur mkt man får i ersättning. Det är baksidan av myntet.

Det skulle det egentligen ha varit för mig med, men det är ju så jävla skojsigt att jobba så jag skiter i att vara ledig :näsblod

ja egentligen är jag rätt ledsen och förbittrad över att jag inte kan vara här på jobbet imorgon, så jag förstår dig.... fullt ut.

:D

Fyradagarsbiljetterna till SRF släpps den 1 oktober klockan 09.00.

Ledighet är godkänd sen länge :banana

Har du fått börja om på dagis eller? Gick du inte ut med fullständiga dagisbetyg?

Japp, det är en ny variant av komvux-dagis som Mark börjat i nu på höstterminen. Linda blev lite trött på att läsa textningarna på tv´n högt hela tiden... :D

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7